Ihned po oznámení prodeje se však ze strany vývojářů z malých studií objevily pochybnosti, jak to s onou náklonností k nezávislým hrám bude do budoucna, když teď Impulse patří megakorporaci. A je to pochopitelné, jako každá velká firma se ani GameStop netěší mezi tzv. nezávislou populací herních vývojářů příliš dobré pověsti, aniž by k tomu vlastně byl nějaký konkrétní důvod. Jde spíš o ideály a jeden takový vedl vývojáře z Blind Mind k tomu, aby stáhli svoji hru Star Ruler z nabídky Impulse.
„Končíme s prodejem hry přes Impulse kvůli dlouhodobě negativnímu postoji GameStopu vůči PC platformě a nezávislým hrám. Nikdy bychom bývali nešli do distribuce přes GameStop a fakt, že jsme k tomu byli donuceni, to celé dělá ještě horší. GameStop podle nás nemůže řídit jednoho z hlavních hráčů na poli digitální distribuce,“ píše se na fóru Blind Mind a je třeba dodat, že samotná hra je nadále v prodeji na Steamu, Gamersgate i Direct2Drive a ti, co si ji přes Impulse koupili, by měli i nadále dostávat patche.
Vývojáři z Blind Mind dodávají, že vztahy s Impulse byly doposud skvělé a nebýt prodeje do rukou GameStopu, tým by dál přes tuto platformu své hry distribuoval. A jakkoli se tohle rozhodnutí nedá samo o sobě napadnout ani kritizovat, přesto máme pocit, že tvůrci z Blind Mind udělali něco, co tak docela nedává smysl. Jako praví idealisté se totiž odhodlali k reakci ve chvíli, kdy se ještě nic neděje, kdy snad ani GameStop netuší, jestli vůbec bude na filosofii Impulse něco měnit. Jinak řečeno jednali bez jakéhokoli důvodu, což potvrzují zveřejněním několika hlavní důvodů, které je vedly k rozhodnutí:
- obchodní praktiky GameStopu stojí v přímém rozporu s našimi cíly
- domníváme se, že by GameStop nerespektoval naše zákazníky
- GameStop se zaměřuje pouze na velké tituly a nevěnuje se nezávislým hrám
- podporovali jsme Brada Wardella v tom, kam s Impulse směřoval a když tu už není, ztratili jsme v budoucnost služby důvěru
Zatímco první a čtvrtý důvod vyjadřují zcela jasný a respektovatelný postoj, zbývající dva jsou slovně vyjádřené předsudky a domněnky vůči GameStopu. Nezávisláci z Blind Mind se tak vlastně dopouští toho samého, co velké firmy (vydavatelé, prodejci) praktikují na malé týmy a jejich malé hry, což je smutná ironie.
GameStop koupil Impulse primárně kvůli tomu, aby vrazil nohu do dveří digitálního prodeje, který se s ohledem na budoucnost pomalu profiluje jako primární způsob prodeje her. A logicky padla volba na Impulse, zejména kvůli evidentně ceně (Impulse přeci jenom nebyl hlavní hráč na poli digitálního prodeje) a hotové technologii než kvůli něčemu jinému. V blízké budoucnosti tak vlastně neexistuje jediný reálný důvod, proč by se přístup Impulse ve vztahu k nezávislým vývojářům a jejich hrám měl měnit.
Dá se spíše očekávat, že právě GameStop, jako nováček v oblasti digitálního prodeje, se bude učit od Impulse a podobných konkurenčních služeb, než aby v praxi zaváděl metody z klasického prodeje, kde na indie hry opravdu není místo. Vždyť každá hra zabírá v prodejně určité místo a tedy i peníze. S něčím podobným už třeba na webu takový problém není, čímž odpadá důvod, aby GameStop ignoroval nezávislé hry. Zamysleli se tvůrci z Blind Mind vůbec nad tím a spoustou dalších věcí? Zdá se nám, že sami úplně nechápou podstatu prodeje digitálního a klasického, což by je do budoucna mohlo stát (obrazně řečeno) život.