CD Projekt chce udělat Cyberpunk ve stylu Hry o trůny
zdroj: tisková zpráva

CD Projekt chce udělat Cyberpunk ve stylu Hry o trůny

19. 6. 2012 12:54 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Hodit čtenáře do příběhové vody a nechat jej plavat, to je jeden z regulérních a stylově funkčních přístupů, jak mu představit nový svět. Jenže ve hrách je tenhle přístup stále spíše neobvyklý, a když už je použitý, pro mnoho lidí to znamená spíše obtíže v orientaci v tom co, kdo, kde, kdy, jak a proč. Poznali to i vývojáři z CD projektu, kteří šli ještě dál a použili knihy Andrzeje Sapkowského jako základní stavební pilíř herního Zaklínače.

Ilustrační obrázek z Game of Thrones

Že to prostě není pro každého, říká i Adam Badowski: „Strávili jsme dny diskusí po dokončení Zaklínače 2. Tahle série nás naučila, že lidi musíme nalákat pomocí pomalejšího a pozvolnějšího představování příběhu“. Pravdou je, že některá zahraniční periodika si stěžovala, že ani ve dvojce neví, oč jde. Na druhou stranu, třeba já považuju přístup „čti a získávej další indicie“ za velmi zábavný, takže u mě tito „stěžovatelé“ nenajdou mnoho pochopení. Ale důležitější je, aby tenhle přístup neodrazoval kupce, což CD Projekt ví. 

Pro svůj další projekt, Cyberpunk, který s velkou slávou nedávno odhalili, se tedy vydají onou pozvolnější cestou. Samozřejmě, nejde o adaptaci románu, takže to bude jednodušší, než u Zaklínače, ale stále je to svět s předem určenými pravidly. A právě tady přichází na řadu ona analogie s Hrou o trůny.

Pokud jste poslední rok žili poustevnickým životem pod nějakým širokým kamenem, pod nějž neprší, asi vám unikl možná až šokující úspěch seriálové adaptace knižní série G.R.R. Martina jménem Hra o trůny. Šokující hlavně proto, že dokázal přitáhnout masy k fantasy, dokázal přesvědčit kritiky, že fantasy se dobře obejde bez trpaslíků a elfů a hlavně dokázal vykuchat objemné romány a vytvořit z nich předloze věrný a neošizený seriál, který vměstnal do deseti nákladných epizod na sezónu – a byl srozumitelný i nečtenárům.

A o tohle vykuchání jde CD Projektu především. Tedy o to, aby nově příchozí nemuseli být obeznámeni s předmětem (příběhem) předem. „Rádi mluvíme o tom, o čem všichni kolem, Hře o trůny, tedy seriálu. Je to perfektní reflexe knihy v jiném médiu. Toho chceme dosáhnout v Cyberpunku. Vytvořit příběh, který má svou hloubku, ale novým hráčům bude svět představen lépe, než v Zaklínači 2“, říká Marcin Iwinski.

Než se ovšem chytnete za hlavu, že dostanete zjednodušený příběhový prefabrikát, vězte, že tomu se CD Projekt dle svých slov chce vyhnout. Cílem není hru a její příběh zjednodušit, ale nabídnout víc vrstev, do nichž se hráč bude nořit dle své chuti. Kdo bude chtít jen lehké obrysy světa, bude mít prostor, kdo bude chtít zkoumat detaily by taktéž měl mít tuhle šanci. Výsledkem by pak mělo být upoutání ještě většího množství hráčů.

Nejnovější články