zavřít

PC verze Deus Ex 3 šla svou vlastní cestou

Windows PlayStation 3 Xbox 360

- Rozhovor autor: Jan Vitík Komentáře: 0

Byla to taková malá noční můra pro všechny fanoušky původního Deus Ex. Vývojáři z Eidos Montreal se primárně zaměřili na tvorbu konzolových verzí nového pokračování s podtitulem Human Revolution a práce na PC verzi byly delegovány na externí holandské studio Nixxes Software, které má zkušenosti hlavně s PC verzí Lara Croft and the Guardian of Light.

zdroj: Archiv

Julien Bouvrais, technologický šéf montrealské pobočky Eidosu, se pro server Gamespy rozhovořil o tom, jak se při přípravách verze pro PC postupovalo. „Nepřicházelo v úvahu, že bychom vytvořili přímou konverzi pro PC a při tom byli schopni uchovat podstatu dobrodružství, které jsme si mohli prožít před sedmi lety. S tímto jsme začali hledat nejlepší cestu, jak zvládnou Human Revolution na konzole i PC,“ řekl Bouvrais. A prý nebylo reálné, aby jejich tým zvládl pracovat na všech třech platformách zároveň.

Řada tak přišla na vývojáře z Nixxes Software v Utrechtu. Že šlo o logickou volbu, vysvětluje Bouvrais již dlouholetou úspěšnou spoluprací. „Extrémně dobře znají náš engine, vytvořili již spoustu PC her a jsou velkými fanoušky Deus Exu. Vedení firmy nás v tomto rozhodnutí podpořilo a z dnešního pohledu jsem přesvědčen, že šlo o jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsme udělali pro zajištění kvality hry,“ dodal. Na škodu prý není ani zeměpisná vzdálenost jednotlivých studií, která jsou v každodenním kontaktu.

Reakce fanoušků byla po oznámení, že se o PC verzi postará externí tým, jako obvykle velmi negativní. Podle slov zakladatele a prezidenta Nixxes Software Jurjena Katsmana tyto reakce pozorně sledovali a ty negativní je spíše utvrdili v odhodlání odvést dobrou práci. „Mnoho ohlasů nám také ukázalo, že jdeme po správné cestě a spousta obav hráčů se týká věcí, které ani my nepovažujeme v PC hře za akceptovatelné,“ vysvětlil Katsman a dodal, že reakce nebyly pouze negativní a spousta hráčů věří v úspěch.

PC verze by měla přinést plnou podporu DX11, což přináší řadu grafických lahůdek, jako propracované rozostření a hloubku ostrosti. Vybrat si půjde hned z několika typů anti-aliasingu, aby mohli hráči lépe reflektovat své technické vybavení. Přítomna by měla být i podpora více monitorů a 3D HD. „Uživatelské rozhraní bylo vytvořeno přesně na míru pro klávesnici s myší a ovládání si můžete plně přizpůsobit podle svých zvyklostí,“ dodal Bouvrais. A bude se nějak lišit celkový herní zážitek na konzolích a na PC? „Je to stejný příběh na všech třech platformách – stejné postavy, stejné herní prvky a tak dál. Přesto, když jsem hrál na PC a konzoli, tak můj přístup byl odlišný, takže byl odlišný i výsledný zážitek,“ popsal Bouvrais svoji zkušenost.

Tagy: vývoj konzole vs pc

Zdroje: GameSpy

Kupte na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.