Autor: mindwarp.cz Publikováno: 8. září 2010 | Verze: PC/anglická/Steam Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Přílišnou novinkou jistě není ani možnost přizpůsobit si svůj červí tým dle svých představ. Viděli jsme to kupříkladu ve Worms 4: Mayhem. A tak lze i zde volit barvu kůže svého červa, druh čepice, vítězné tanečky, podobu hrobečků a tak podobně. Díky profilům může mít na jednom počítači více hráčů vytvořeny své týmy a hrát si kompletně svou hru. Vytváření vizáže týmu se mi líbilo a není nijak zdlouhavé, vše je jen otázkou několika kliknutí, přičemž jsou všechny tyhle úkony ve hře popsány a říká se vám, co máte dělat. Jakýsi tutoriál tudíž je na každém kroku, ale dá se přeskakovat. ![]() Možnosti přizpůsobení hry ale zdaleka nekončí u oblečení červíků, hra obsahuje třeba i povedený editor úrovní. Ten umožňuje vybudování levelu s libovolným rozložením (na šířku, na výšku), kreslením terénu, tématem a tak dále. Můžete si nechat něco i náhodně vygenerovat a pak to upravit. Ale ať jsem se snažil jak chtěl, kvalit vývojáři vytvořených prostředí jsem nedosáhl. Ani ne tak proto, že bych byl zcela neschopný, ale zkrátka proto, že editor neumožňuje mnohé věci přesně umístit. Třeba předměty v levelu lze vygenerovat jen na náhodná místa a to ještě ne všechny, na něž narazíte při hře. Tak například v jednom z kol singleplayeru narazíte na jakousi věž ze sýru, kdy s vašimi dvěma červíky začínáte dole a musíte se dostat a zlikvidovat cca dvacet červů nahoře. Po cestě na vrchol jsou umístěny barikády a kulometná hnízda přesně tam, kde mají být, vše je celistvé, na pixel lícuje, vypadá dobře. A právě toho jsem s editorem nedosáhnul. Na druhou stranu je určitě lepší přítomnost alespoň nějakého editoru, než žádného. A samozřejmě je své mapy možné hrát i po internetu. ![]() ![]() ![]() Stovky hodin odčervování Ve hře nechybí snad žádný známý a oblíbený herní mód. Máme tu tedy kampaň pro jednoho hráče, lokální i on-line multiplayer, módy fort, warzone a bodycount. Warzone je série deatmatchů s neustále se zvyšující obtížností a pevně daným arzenálem zbraní. V bodycount jde zase o zabití co nejvíce nepřátelských červů s jedním vaším červem. A single kampaň jsem dohrál jedním dechem během asi 10 hodin (35 misí), z čehož je pár kol čistě logických, tudíž jsem se ani minutu nenudil. Obtížnost není malá a počítač mi dával dost zabrat. To ale i kvůli tomu, že obecně trochu podvádí. Hodně mě štvalo, že počítačoví červi jsou většinou zcela neomylní. Pokud jsem měl svého červíka někde trochu odkrytého, počítač na něj vždy hodil granát na pixel přesně. A bylo úplně jedno, jestli fouká protivítr nebo naopak. Radši jsem se tedy nepřátelským červům vyhýbal, schovával se za převisy, v dírách, či v kotlinách, a počkal, až budou díky destrukci terénu nepřátelé víc odkrytí, abych jim poslal přímou ránu bazukou, nebo něčím jiným. Já totiž na rozdíl od počítače nedokážu být tak přesný, abych přes celou mapu dokázal hodit granát a trefil se - bohužel. O tom ale Worms vždy byli a jejich pravověrní fanoušci určitě mít problémy s mířením a odhadem nebudou a třeba s počítačem okamžitě zametou. Já zkrátka volil radši trochu zbabělou taktiku se střelbou ze zálohy, na jistotu, a hojně využíval cokoliv, u čeho se dalo přesně určit místo dopadu – jako je super ovečka, airstrike, zavrtávací bomba a tak dále. Některé zbraně ale nejsou dostupné hned od začátku, musíte si je nejprve koupit za peníze nasbírané v single hře. Tam patří třeba holy hand grenade, armageddon, super ovečka a vůbec ty prémiovější veleoblíbené megakvéry. Je též možno koupit červům nové hrobečky, nebo odemknout bonusová kola a tak podobně. Nechybí pochopitelně ani achievementy. Je toho zkrátka hodně. ![]() ![]() ![]() Červivé zpracování? Samozřejmostí tedy je, že naši červouni jsou opět placatí, dvourozměrní. To znamená 2D zpracování, které jistě většinu fanoušků Worms potěší. Aktuálně asi není co vytknout, Worms: Reloaded vypadají bezvadně na jakémkoliv monitoru, podporují totiž i vysoká rozlišení a širokoúhlé displeje. Pohyblivá 3D pozadí se skvělé snoubí s 2D hracími plochami v popředí, tudíž je na co se dívat. Ačkoliv některá 3D pozadí mi přišla propracovanější, než jiná. Docela odbytý a nezajímavý se mi zdál sportovní stadion, který má oproti třeba Londýnu o hodně méně detailů a v podstatě jde jen o obrázek stadionu s dvěma světlomety. Ale jde spíš o výjimku. Zvuků sice není mnoho, ale herní muzika je velice příjemná, uklidňující, variabilní, a dle mého názoru vskutku povedená. Dá se poslouchat pořád dokola. A ano, červíci samozřejmě také mluví svými typickými vysokými hlásky, ale bohužel samozřejmě ne česky. Mluví několika jazyky jako je angličtina, němčina či finština, v níž jsem hrál já. ![]() ![]() ![]() Cena hry na Steamu aktuálně činí 14,99 €, což určitě není málo a jako vždy bych doporučoval počkat, až o něco klesne. Vždycky klesne. Na druhou stranu, mnoho hráčů asi nechce čekat, o čemž svědčí i fakt, že Worms: Reloaded jsou v době psaní recenze nejprodávanější hrou na Steamu, když předstihli i Mafii 2. ![]() A mimochodem, je též možné koupit zvýhodněný balík obsahující 4 x Worms: Reloaded za 44,97 €, abyste mohli s až čtyřmi kamarády pařit po internetu. Na lokální multiplayer stačí pochopitelně jedna kopie. Potěšilo by ale například, kdybyste k jedné kopii dostali alespoň 1 guest-pass a mohli tak pozvat kamaráda na zkoušku. Související články: Vše o sérii Worms |
mindwarp.cz | |
autorovi je 24 let, studuje uměleckou školu se zaměřením na multimédia a mezi jeho hlavní zájmy patří tvorba hudby, kterou prezentuje na svých stránkách, kde jste vždy vítáni |