| Autor: Martin Zavřel Publikováno: 30.prosince 2008 | Verze hry: review/X360/anglická Doba recenzování: 1 týden |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
oficiální obrázky Dobří a zlí Jak bylo slibováno, město je plné super-hrdinů a super-zloduchů. Zatímco hlavním zloduchem je tradiční Spideyho nemesis Venom, na straně dobra patří k nejvýraznějším celebritám např. Wolverine nebo Mary Jane, modelka, která poněkud překvapivě sama brání spravedlnost s brokovnicí v rukou. Navíc tu máme symbionty, kteří postupně předvedou spoustu transformací a podob, od zdánlivě normálních zmutovaných lidí po různé druhy šlahounů, kokonů apod.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Nahoru a dolů Herní zážitek kolísá mezi dobrou zábavou a stereotypem (nikdy však frustrací) podobně jako se Spidey houpá nahoru a dolů na své pavučině. Tvůrcům se například povedlo pěkně vyladit soubojový systém a celkové ovládání. Díky tomu patří mezi nejlepší momenty boje s nepřáteli ve vzduchu nebo na stěnách budov – což opravdu v jiné současné hře takhle nezažijete.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Systém zaměřování je intuitivní: rychlým zmáčknutím levého spodního shiftu se automaticky otočíte na nejbližšího protivníka a navíc se vám vysvítí barevně, což je obzvlášť výhodné v davu (vysvětluje to tzv. Spideyho pavoučí smysl). Při velkých bojích na stěnách budov se automaticky otočí perspektiva (zeď je země) a ve vzduchu se opakovaným vystřelováním pavučiny nebo údery dokážete udržet po boku létajícího protivníka nebo se přenést k dalšímu. Je to snadné, rychlé, přehledné a vypadá to dobře. Stereotypní mise Na druhou stranu je ale hra opravdu docela stereotypní. Všechny mise – ať už ty příběhové nebo ty vedlejší – jsou v podstatě o tom samém: někam dojít, někoho tam zmlátit, zachránit nebo něco rozbít. Alespoň že je tady to odemykání nových pohybů a hlavně souboje s bossy (byť ty jsou někdy nehezky zdlouhavé). Vylepšování vaší postavy se kromě kupování nových chvatů za body zkušenosti provádí také hledáním speciálních předmětů po městě, za jejichž pomoci se posunete na vyšší úroveň a budete mít více životů.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky v galerii Těšil jsem se na slibovaný ponurý příběh, ale ten se bohužel výrazněji rozjede až později a celkově staví svoji „dospělost“ spíš na drsnosti akce, než na nějakých hlubších myšlenkách, dialozích nebo zvratech. Navíc veškerá drsnost vyprchá, jakmile Spidey promluví – tak protivný pubertální hlas člověk hned tak nezaslechne. Ještě že jsem mohl alespoň nosit ten drsňácký černý kostým. Pavoučí stigma Zdá se mi, že od původní (skvělé) hry ze staré PSX se celá tahle Activisionem ždímaná série pohupuje na jednom místě. Trochu se změní stylizace grafiky, vymyslí se nová zápletka, ale je to vlastně pořád to samé.
zdroj:
tisková zpráva
Poslední Spider-man sice přináší funkční hratelnost a momenty ve vzduchu mezi mrakodrapy jsou stále stejně opojné jako předtím, nicméně pro náročnějšího hráče již opravdu nastal čas na krok dále, směrem k propracovanější hře. Pokud vím, chystají se na nás minimálně dvě nadějné - Infamous a především Prototype. Snad dopadnou dobře a Spidey si z nich vezme nějaké ponaučení, které příští titul s pavoučím hrdinou posune z ustrnulých vod licencovaných derivátů blíže k opravdovým svébytným trhákům.
Stáhněte si: Trailery, Videa... Související články: Novinky, Recenze předešlých her ze série Spider-Man |
| Martin Zavřel | |
| autorovi je 29 let, pracuje v 2K Czech, v minulosti sedm let vedl konzolovou sekci Doupěte; nejraději má akční, RPG a hororové hry (plus cokoliv s dobrým příběhem); neobejde se bez kvalitní filmové a herní hudby, relaxuje při tenisu, cestování, plavání a na srazech brněnských Otaku |