Autor: Warlock Publikováno: 27.března 2009 |
Mistři v oboru Hned první mise za Japonsko je důkazem toho, že ani datadisk neztratil nic z lesku původního Red Alertu 3. Na obrovské mapě se střetnete se silami Ruska, které neustále chrlí desítky tanků bojujících s jednotkami vašeho spojence. Ten na tom s početností armády není o moc hůře a tak celá bitva uvízne na mrtvém bodě. Na scénu přicházíte vy, abyste se propletli s jediným transportérem skrze nepřátelské linie, zabrali prozatím bezvýznamnou ruskou základnu a začali masírovat agresora z druhé strany. Jak prosté, jednoduché a hlavně podlé. Samozřejmě se můžete těšit na zvraty v průběhu mísí, spoustu nepovinných úkolů a zejména všudy přítomné hrané sekvence s komparsisty z původního Red Alertu. Přibylo i pár nových hvězdiček, které sérii rozhodně nedělají ostudu. Jde třeba o Jodi Lyn O'Keefe a Holly Valance známé z Prison Breaku či kriminálek New York/Miami. Navíc těchto filmečku je v celkovém součtu v Uprisingu více než třicet minut, což si podle mě zaslouží potlesk. Pekelná obtížnost Už po prvních minutách hraní kampaně mi bylo jasné, že na žádný pomalý rozjezd se v datadisku nehraje. Už na střední obtížnost mi počítač solidně zatápěl pod kotlem a udržet s ním tempo dalo zabrat. Nemyslím tím jenom obranu základny či počet jednotek, které jsem musel poslat na smrt do bitevní vřavy, ale i úkoly, kde jsem bez základny řešil nějaký ten záludný problém. Příkladem budiž třeba jedna z prvních misí za sověty, kdy jsem se vydal zachránit uvězněné ruské vědce ze spárů FutureTechu. Cesta tam byla sice relativně snadná, ale nazpátek jsem se střetnul s novinkou ve výzbroji spojenců. Dělostřelecká palba Pacifier FAV byla naprosto zdrcující a jedinou šancí, jak projít skrz, bylo vzít dva Tesla Troopery, prokličkovat skrze vybuchující nálože a použít schopnost ochromit okolo stojící techniku elektrickým výbojem. Jak jsem se spadnutou čelistí zjistil, podobný devastující účinek má tato hračička i na Apocalypse Tanky a jediným výstřelem je schopná ubrat skoro polovinu zdraví. Nevyžadování původní hry pro instalaci a přítomnost tutorialu je tak spíše reklamním trikem a začátečníkům by se tento datadisk mohl díky vysoké obtížnosti velmi rychle zošklivit. Ostřílení veteráni z Red Alert 3 však najdou v Uprisingu všechno, co měli rádi v původní hře a s laťkou obtížnosti budou jistě spokojeni. Balancování jednotek se zkrátka nepovedlo a nové přírůstky by mohly nadělat solidní paseku v multiplayeru. Proč ten podmiňovací způsob? Pro budoucnost komunity okolo Red Alertu naštěstí, ale pro běžné hráče bohužel, Uprising nenabízí žádnou možnost hry více hráčů. Zapomeňte tedy na kooperativní režim, souboje proti kamarádům online či přes LAN a na přetřes se už teprve nedostanou v původní hře chybějící režimy pro multiplayer. Na jednu stranu jsem tím, že si tvůrci ulehčili práci dost zklamán, na té druhé tvůrci tento plán dopředu oznámili a datadisk by jinak nemohl vyjít tak rychle po třetím dílu. Nezbývá tedy než brát nové jednotky spíše pro okrasu a zpestření celé hry. V tomto ohledu plný svůj účel totiž na výbornou. Nezbedná Yuriko Kromě misí za původní frakce nabízí Uprising ještě příběhovou odbočku (včetně HD filmečků) se známou Yuriko v hlavní roli. Jde rovněž o obrat o 180 stupňů co se týče žánru, protože hra s malou Japonkou s psychotronickými schopnostmi připomíná ze všeho nejvíce tradiční RPG. Kamera se tentokrát drží výhradně hlavní postavy, která si pouze za použití myšlenek klestí cestu z laboratorního zařízení či srovnává se zemí spojeneckou základnu. Jednoduché čtyři schopnosti jí umožňují vytvořit v okolí psychotronickou vlnu zabíjející vše živé, ovládat vybranou skupinku voják, uchopovat a házet s nepřáteli či vytvořit okolo sebe nepropustný štít, který navíc zraňuje protivníky. Všechny tyto vrozené vlastnosti lze vylepšovat skrze menu původně určené pro velitelské síly v klasickém Red Alertu.
Dalších třicet hodin k dobru To, že je Uprising určen primárně pro hráče původní hry, dokazuje režim Commander’s Challenge. Nabízí totiž přesně padesát map, na kterých si můžete vyzkoušet svoje dovednosti se základními jednotkami až po obří kolosy. Technologický strom totiž není okamžitě odemčen, ale za každou úspěšně dohranou misi se odemkne jeden ze zamečených slotu některé ze tří frakcí. další obrázky v galerii Jednotlivé mise můžete hrát za jakoukoliv stranu konfliktu a užijete si opět krátké hrané filmečky před začátkem každé z nich. Navíc se souboje odehrávají na třiceti zbrusu nových mapách a musím upozornit, že se nejedná jen tak o náhodně vygenerován prostředí se základnou umístěnou kamsi. Všechny mise mají svůj malý příběh a jednou budete v obklíčení několika ruských základem a jindy třeba z povzdálí sledovat souboj dvou japonských frakcí, než se sami zapojíte do zápolení.
Stáhněte si k původní hře: Demo, Videa... Související články: Red Alert 3 recenze PC verze a recenze X360 verze, Novinky... |
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |