Autor: Mickey Mouse Publikováno: 13.dubna 2002 |
![]() ![]() ![]() Mapy Abych pravdu řekl, design map v datadisku mi nepřišel vůbec nijak nápaditý. Nedělám si o východní Africe žádné iluze, přesto si myslím, že tvůrci mohli sáhnout hlouběji do fantazie a trochu její písčité pláně vyšperkovat. Až na výjimky, třeba v podání továrny, se jedná o nijak přitažlivé a hodně kostrbaté plotny, kde jen sem tam ční kus skály nebo šutr, za který je možné se skrýt. Kromě míst, která jsou předmětem úkolů, většinou mapy neskýtají nic. Tu a tam se objeví stan či pár prkenných chalup, občas nějaký jednoduchý baráček a dost. Navíc na to, jak mapy vypadají, nejede hra nijak svižně. ![]() Mapy mi nepřijdou nijak promyšlené ani svojí strukturou. Proč třeba mám k dispozici rozsáhlou mapu, když se stejně něco děje jen v jejích koutech? To pak hlavně běhám od východu na západ a většinu času strávím přemísťováním týmu sem a tam. Půjdu-li obezřetně nebo se budu nedej bože plížit, strávím přesunem, po dobu něhož se zpravidla nic nestane, půl dne. Já nevím, ale myslím, že se dá herní čas strávit lépe. Rozhodně si troufnu říct, že kvalitou map se datadisk nevyrovná ani původní hře. Spíš mám dojem, jako by mapy vznikly jen proto, aby nějaké vyšly. ![]() Struktura misí Každou misi předchází poměrně podrobný namluvený i textový briefing včetně ukázky klíčových bodů na mapě. Ten končí třemi čtyřmi úkoly, které je potřeba splnit (většinou tři povinné a jeden volitelný). Na první pohled rozmanité úkoly se ale v praxi plní až na výjimky stejně - dostaň se někam, tam to vystřílej, pak jdi jinam, tam totéž a pak uteč. Z herního hlediska je úplně jedno, do jaké omáčky je náplň úkolu zabalena. Světlejší výjimku tvoří obohacení třeba v tom, že je například záškodníky v továrně zlikvidovat včas, než se jim podaří vyhodit fabriku do vzduchu. Ale takových aspoň malých výjimek najdete v kampani poskrovnu. ![]() ![]() ![]() Jako zajímavou změnu jsem zprvu bral misi, kde hlídáte konvoj náklaďáků a máte jej v bezpečí převést přes mapu. Pouze však do chvíle, než jsem zjistil, jak je tato mise zpracována. Nakonec to byla dokonce nejrychlejší mapa, kterou jsem odehrál a to mě ještě brzdily náklaďáky, na které jsem pořád musel čekat. V podstatě se celá akce skládala ze skupinek chlápků, kteří vždy tak co sto metrů společně čekali na konvoj - nijak krytí, prostě seděli nejčastěji uprostřed cesty, kudy se mělo projet. Nedělal jsem nic jiného, než jedním vojákem vyběhl na vrchol soutěsky, která cestu kolony lemovala, a odtud v poklidu střílel ony skupinky dávno předtím, než se k nim náklaďáky dostaly a často dřív, než mě kdokoli z nich vůbec spatřil. Pro ujasnění - hru jsem odehrál na obtížnost Elite, což je ta nejvyšší možná. Tato mise trvala bratru kolem desíti minut, nejdelší pak minut pětatřicet. Když si to spočítáme, dostaneme v optimistickém případě osmkrát půl hodiny, což je celkem čtyři hodiny herní doby. Asi budete souhlasit, že to není nijak moc. To ještě dodám, že nejvíce času mi zabraly mise typu „eliminuj“, kdy nesmí v mapě zbýt ani živáčka. Vzhledem k tomu, jak je mapa velká, je vyštrachání posledního nepřítele hledáním jehly v seně. Problém zvaný umělá inteligence ![]() Zbraně střílejí velice přesně a proto minutí cíle i na velkou dálku zažijete málokdy. Pokud boty zaplašíte střelbou tak, že zalehnou a není je z místa, kde míříte, vidět, stačí pár vteřin počkat a oni se zase zvednou a napochodují před mušku. Celá hra se pak mění pouze v kosení nepřátel bez další špetky taktiky či jiného zpestření a musím uznat, že jsem se ke konci už těšil, až budu mít hru za sebou. ![]() ![]() ![]() Engine Engine hry zůstal rovněž skoro bez znatelných změn - hráči nemohou stejně jako v původní hře vyskočit, tudíž i zvýšený okraj cesty či zábradlí do poloviny lýtek se i nadále stává nepřekonatelnou překážkou. Rozlehlé mapy dávají prostor pro střelbu na velké vzdálenosti, kdy poznat nepřítele není jen tak a jeho postava může být reprezentována několika málo pixely. ![]() Koordinace se spoluhráči Jak je asi patrné, jste ve hře jedním z členů komanda nasazeného do boje proti africkým domorodcům. Vy jste v roli velitele, který na začátku i kdykoli v průběhu misí může použít mapku, do níž může jednotlivým skupinkám zavelet, kam a kudy se vydat, případně jejich postup zastavit či naopak zavelet postup za každou cenu. Kromě toho máte k dispozici několik dalších příkazů, nabindovatelných na klávesy, a jimi lze tak trochu týmovou spolupráci řídit. ![]() Co se týká vašich týmových kolegů, je potřeba je pochválit za to, že se pohybují tak, jak to situace dovolí. Když dojde ke střetu s nepřítelem, nenabíhají si do střel, ale zaujmou palebnou pozici a snaží se stát co nejmenším terčem pro jeho střely. I když i zde by se hodilo, kdyby kromě zakleknutí třeba i přebíhali, kryli se a i jinak dávali najevo, že jim na životě víc záleží. Přestřelky pak jsou statické a to mi na nich vadí nejvíc. Sice občas uvidíte někoho z nepřátel přeběhnout, ale je to světlá výjimka a ani ta není dopilována moc daleko. ![]() ![]() ![]() Multiplayer Síťová část hry doznala rozšíření o čtyři mapy a dva herní módy - Domination a Siege. V obou případech jde o bránění a útočení na vyznačená místa v mapě, což je podobné napříkad modu Domination z Unreal Tournamentu. Vzhledem ke staticky pojaté AI je pramálo důvodů opakovat singlovou kampaň vícekrát. Nepřítele vždy najdete na stejném místě a tak jeho likvidace jakož hlavně i zábavnost opětovného plenění týchž nepřátel na těch samých místech není nijak přitažlivá. Proto snad multiplayer hry by se mohl stát tím, co do hry vetkne větší dávku rozumu a týmové spolupráce. Koho původní hra nadchla, ten v dalších rozšířeních dostane další důvody si ji pořádně užít. Přínosem multiplayer hry je i devět nových zbraní, které v něm (v singlu nikoli) můžete používat. Jmenujme alespoň ruskou Grozu a pušku AN-94, devítimilimetrového Bizona, FN-FAL Para, M-60, A-91, Barrett M98 anebo sniperku H&K PSG-1. ![]() Stáhněte si: Demo (77 MB), Video (3,5 MB), Patch (1,3 MB), Cheaty Související články: Ghost Recon recenze, Ghost Recon první dojmy (listopad 2001) |
Mickey Mouse připravil: jd |