Autor: Dick Publikováno: 7.července 2006 | Verze hry: finální/anglická Doba recenzování: 2 týdny |
![]() ![]() ![]() Jádrem hry samozřejmě zůstalo ovládání čtyřčlenných zásahových komand, jejichž úkolem je bojovat s teroristy. Vše i tentokrát stojí na osvědčené kooperaci dvou a více týmů najednou, což přináší spoustu netušených výhod. Na vašich bedrech pak leží nelehký úkol spočívající ve zkombinování úkolů pro jednotlivé týmy tak, aby co možná nejefektivněji splnily cíl dané mise. Většinou to vypadá tak, že jeden tým zasypává palbou nepřítele, druhý se k němu plíží bokem a ve vhodný okamžik zaútočí. Ale jelikož nepřítel nebývá většinou pouze jeden, není možné tuto taktiku použít vždycky. ![]() Umělá inteligence vašich mužů (a podobně i protivníků) působí poněkud rozporuplně. Kdekdo by očekával, že se autoři poučili z předchozích chyb, ale chyba lávky! Jistý posun oproti dřívějšku tu sice je, ale k dokonalosti to má pořád daleko. Jako dobrý příklad mohou sloužit situace, kdy se dostanete pod palbu na otevřeném prostranství. Vaši lidé většinou nemají dostatečný pud sebezáchovy, aby si sami od sebe našli nějaký vhodný úkryt. Oni tam jen prostě budou stát a čekat, až s nimi něco provedete. Nevím, jestli byl záměr vývojářů hru udělat co možná nejvíce autentickou, ale tohle dobré hratelnosti rozhodně nepřispívá. ![]() ![]() ![]() Zapomeňte na konvence Ovládání hry zůstalo do puntíku stejné jako v případě původní hry. Pro všechny, kteří doposud s FSW neměli co dočinění, to tím pádem znamená nutnost dávat velký pozor při úvodním tutorialu, jelikož bez něj byste si coby nováčci ani neškrtli. Když ke hře přijdete poprvé, automaticky totiž dáváte prsty na osvědčenou „akční“ kombinaci WASD, ale ta funguje zcela jinak, než jsme zvyklí. A to je možná kámen úrazu, přes nějž se někteří nebudou moci přenést – prostě a jednoduše hru odsoudí na základě nestandardního ovládání. A přitom stačí tak málo, tedy překonat vlastní lenost a najít si pár minut na ![]() Jelikož by se s trochou nadhledu dal Full Spectrum Warrior označit za strategii, ovládacím prostředkem číslo jedna tu je myš. S její pomocí posíláte vojáky na určená místa nebo označujete palebné zóny. Na klávesnici potom máte namapovány všechny funkce pro přímý výběr jednotlivých členů v týmu, přepínání mezi jednotkami či zobrazení užitečné satelitní mapy. Nohy bolet nebudou Jednou z klíčových novinek jsou oproti minulému dílu hry ovladatelná vozidla. Do této skupiny spadají jak různé lehké obrněné transportéry s kulomety, tak i mnohem účinnější tanky. S jejich pomocí je likvidace soupeře opravdu hračka. Kupříkladu obrněné vozidlo M2 Bradley je velmi užitečnou hračkou, jelikož můžete nepřátele zaskočit nejenom rychlou palbou z kulometu, ale stejně tak údernějšími výstřely z děla! Osádka daného vehiklu vám na bojišti většinou supluje další tým, kdy máte možnost nepřítele střelbou znehybnit a další jednotkou ho mezitím překvapit ze zálohy a elegantně jej zničit. ![]() ![]() ![]() Změny a inovace se nevyhnuly ani vlastní jednotce a jejímu ovládání. Zatímco v předchozím díle jste rozkazy museli dávat vašemu komandu jako celku, v případě pokračování máte možnost čtyřčlenné mužstvo rozdělit na dvě autonomní skupinky. Výhodu této novinky nejzásadněji pocítíte v situacích, kdy je třeba nepřítele paralyzovat z více stran a vaše bojové kapacity to moc neumožňují. Nadmíru užitečné to je i v případě, kdy je někdo z vašich mužů raněn a vy jej chcete dopravit na ošetření. Předtím byste s daným nebožákem museli přesunout celou jednotku, nyní mu můžete přidělit jednoho muže a zbytek týmu se může věnovat boji. ![]() Kromě standardních příkazů k zastavení, nalezení nejbližšího krytu apod., které je možné udílet během pohybu jednotky, se nově také dá určit styl přesunu. To je vlastnost, po níž mnozí z nás hlasitě volali a můžete tak být rádi, že byla naše prosba vyslyšena. V praxi to znamená asi tolik, že je už možné týmu nastavit, jestli se má pohybovat kradmým krokem za zády nepřítele, nebo naopak spěšným kvapíkem. Obojí má svá pro a proti a chce to vhodně volit situace, v nichž bude ten či onen styl prospěšnější. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Jedním z argumentů, proč mělo být Ten Hammers spíše datadiskem než regulérním pokračováním, je zpracování hry. To se totiž v mnohém neliší od svého předchůdce z roku 2004, což s sebou nese výhody i nevýhody. V první řadě nemusíte mít pro hraní hry kdovíjak výkonnou sestavu, což potěší ty, kteří mají hlouběji do kapsy. Na druhou stranu jsou zase biti ti, kdož se ženou za maximálním výkonem a nevadí jim při tom utratit nějakou tu korunu – grafická stránka FSW: TH je totiž průměrná, jako kožich té nejšedivější myši. To ostatně můžete dostatečně posoudit z obrázků okolo, proto netřeba plýtvat dalšími slovy. V podobném duchu se nese hudba a použité zvuky – není to špatné, ale slovy klasika to nějak příliš nenadchne, ale ani neurazí. Pokud vám to stačí, prosím... ![]() Stáhněte si: Demo, Trailery, Cheaty... Související články: Full Spectrum Warrior dojmy (9/2004), Novinky... |
Dick | |
autorovi je 25 let a již od útlého dětství se zajímá o hry, hudbu a vše krásné; vedle dlouhých hodin před monitorem rád jezdí na horském kole a ulítává na gumových medvídcích |