Autor: Bergy Publikováno: 29.března 2008 |
Nový příběh se točí kolem hlavního záporňáka jménem Kane. Začátek singleplayerové kampaně vás navíc zavádí do událostí odehrávajících se před třetím dílem CC3. Přesněji řečeno do doby, kdy skončila druhá tibériová válka a Kane byl považován za mrtvého. Toho využili jeho bývalí stoupenci, kteří zformovali odnože NOD a prohlásili se za nové vůdce. Bratrstvo NOD se tak hned od počátku nachází v nezáviděníhodné situaci. Jeho základy otřásají vnitřní boje a vojenská síla je citelně oslabena ztrátou důmyslných vojenských technologií, které po porážce padly do rukou GDI. Nic však není definitivně ztraceno. Kane, jak jistě víte, po smrti vůbec není a s vaší pomocí začíná drtit všechny odpadlíky, dokud NOD společně znovu nesjednotíte. Krátce na to získáváte zpět i svá vojenská tajemství, která GDI neprozřetelně nezničila, protože se je snažila rozluštit a využít ve svůj vlastní prospěch. Děj pak ještě více nabírá na obrátkách a pokračuje dalšími epizodami, jež probíhají nejen v době původního Command & Conquer 3, ale i po jeho skončení. ![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Ovládněte celý svět Kane’s Wrath přináší do světa Command & Conquer novinku v podobě volného a tudíž nelineárního herního módu s názvem Dobývání světa. Nejedná se sice o nic převratného, protože obdobnou záležitost už nacpali například EA Pacific do druhého dílu LOTR: Battle for Middle-Earth, ale i tak je to velký krok kupředu od zaběhnuté praxe. Stačí si vybrat jednu z bojujících stran (NOD, GDI, Scrinové), kterou budete ovládat a už se můžete pustit do boje na velké mapě světa. Výchozí pozice je pro všechny stejná, pár základen rozesetých napříč kontinenty a spousta místa k rozšíření svého vlivu. Vybudované základny automaticky generují příjmy do centrální pokladny. Z našetřených peněz financujete výstavbu dalších bází, najímáte armády nebo pořizujete různé bonusy (strategické budovy, podpůrné prostředky atd.). Prakticky vše se děje na tahy (velký nezvyk pro celou sérii C&C), což znamená, že si své kroky můžete důkladně rozmyslet a nic vás nenutí jednat zbrkle. Během jednoho kola je možné s jednou jednotkou buď provést přesun z místa na místo, nebo vybojovat bitvu. Pohyb vojska je po pevnině velmi zdlouhavý a využívat se ho proto vyplatí jen v krajním případě. Mnohem lepší jsou proto přístavní města, které vás dokáží bleskurychle přepravit po moři do dalšího přístavu kdekoli na mapě. Ještě lepší je teleport mezi vlastními základnami, funguje úplně stejně jako transport mezi přístavy jen s tím rozdílem, že nemusíte cestovat k pobřeží oceánů. ![]() ![]() ![]() V rámci tahů lze ještě postupně vylepšovat své základny. S každým dalším upgradem roste vliv báze, což je velmi důležité. Vývojáři totiž herní mapu navrhli poměrně nezvykle. Vidíte na ní jen obrysy světadílů, ale hranice států nebo zabraného území v podobě sektorů už nikoli. Tibériem zamořený svět už zkrátka nemá jiné hranice, než ty které si svým snažením sami nadefinujete. Kolem základen všech stran se proto rozkládají kruhové výseče ukazující, kam až sahá jejich vliv. Čím větší bázi vybudujete, tím více území máte pod kontrolou. ![]() ![]() ![]() Například GDI dosáhnou alternativního závěru ve chvíli, kdy ovládnou třetinu všech zemských pevnin. To znamená budovat co nejvíce základen a rozšiřovat svůj vliv. U bratrstva NOD je to jiné, musí se soustředit na města a vyvolávat v nich chaos. Pokud ve dvaceti čtyřech metropolích dosáhnou nepokoje kritické úrovně (červená barva), je vítězství jejich. Scrinové se o města ani pevniny starat příliš nemusí, když ale u svých rozvinutých základen dokončí celkem devět prahových věží, jsou soupeři automaticky poraženi. Bitvy armád se mohou v tahovém režimu automaticky zpracovávat nebo se můžete přepnout do reálného času a se soupeřem si to rozdat na bitevní mapě normální cestou známou ze singleplayeru a multilplayeru. Jakmile se ocitnete v boji, můžete s hotovou armádou rovnou útočit nebo zkusit založit rychle základnu a dovybavit se dalšími jednotkami. Nesmíte však zapomenout, že to samé učiní i váš soupeř. Síly se kterými do střetu vstupujete, jsou tedy poměrně zásadní. Se slabými jednotkami prostě nepřežijete a ani nebudete mít čas se v průběhu bitvy dopracovat k lepším. Při boji v reálném čase se navíc nedají ukládat pozice, takže vše musíte zvládnout na první pokus. Jak jsem už výše nakousl. Na světové mapě neverbujete jednotlivé jednotky ale celé skupiny, respektive armády. I zde se dá poměrně dobře taktizovat, protože složení těchto týmů je plně ve vaší režii. Jde si vybrat třeba z předefinovaných skupin, přičemž každá je poskládána jinak a má své specifické výhody i nevýhody. Dalším limitujícím faktorem je dosažená úroveň základen (k nejlepším jednotkám se musíte dopracovat upgrady) a také to, jak hluboko máte do kapsy. Pokud vám ale složení armád z nějakého důvodu nevyhovuje, můžete si seskládat vlastní bojové skupiny dle své libosti. ![]() ![]() ![]() Za určitých okolností lze ušetřit finance tím, že do armády nedáte MCV, ale nezapomeňte, že pak nemůžete v RTS bitvě postavit žádnou základnu a ani na světové mapě nejde s touto skupinou založit novou bázi. Ovšem pokud potřebujete pouze eliminovat nepřátelskou jednotku a na základně vám nezáleží, pak stojí za zvážení, jestli MCV nevyměnit za pár tanků či letadel. Je to zkrátka jen na vás. Rozštěpení frakcí Už během hraní základní singleplayerové kampaně vám nemůže uniknout, že bratrstvo NOD zde vystupuje v podobě třech znepřátelených frakcí. K základním silám NODu totiž ještě přibylo Kaeonovo znamení a Černá ruka. Vývojáři v této myšlence evidentně našli vydatný potenciál a rozhodli se rozšířit i ostatní strany o další subfrakce. S GDI tak zde koexistují ještě uskupení Ocelové drápy a ZOCOM a stranou nezůstali ani Scrinové, kteří jsou doplněni o frakce Žnec-17 a Poutník-59. Výsledkem je celkem devět samostatných stran, což je poměrně velký přínos zejména pro multiplayer a přestřelky (skirmish). Rozdíly mezi rozštěpenými stranami sice nejsou na první pohled úplně patrné, ale při bližším zkoumání zjistíte rozdíly zejména v používaném arzenálu. Například subfrakce Ocelové drápy používá některé zbraně známé z Tiberian Sun. Mech Rosomák (v originále Wolverine) nebo Titán tak musí udělat velkou radost všem fandům celé série C&C. ![]() ![]() ![]() Dále mají upravený ještě třeba kombajn nebo Juggernauta (Ocelové Drápy ho nazývají jako Behemot) a to tím způsobem, že tyto stroje nyní mohou ještě pojmout pěší posádku, která může aktivně útočit či bránit. Na druhou stranu Behemot už nelze použít jako dalekonosná artilerie, což ho zase znevýhodňuje atd. Armáda ZOCOMU pak nesází na těžkou techniku, kterou nemá tak vychytanou jako GDI nebo Ocelové drápy, ale má zase mnohem účinnější těžkou pěchotu, která je pro příbuzné strany zase nedostupná. Vše má tedy své světlé i stinné stránky. Podobný model je aplikován i u subfrakcí NOD a Scrinů. Jednotlivé rozdíly se proto znatelně odrážejí ve schopnostech budovaných armád a ovlivňují i vaši bojovou taktiku. Super je, že každý z vás si zkrátka vybere to, co je jeho srdci nejbližší a s tím si posléze pořádně vyhraje. V herním módu Dobývání světa navíc máte k dispozici arzenál všech příbuzných stran (subfrakce jsou zde sjednocené a nesoupeří proti sobě). Nic vám proto nebrání nakombinovat si svojí bojovou armádu, v níž jsou třeba zastoupeny jednotky NOD, Černé ruky i Kaenova znamení zároveň. Unikátní bojové stroje Aby toho nebylo málo, všechny strany dostaly do vínku i úplně nové jednotky. Těmi normálními se nebudeme zdržovat, ale určitě vás musím seznámit s těmi ultimátními, které opravdu stojí za to. Tyto jednotky může mít každý hráč pouze v jednom exempláři a i svojí velikostí jsou skutečně nepřehlédnutelné. Společnou vlastností také je, že jsou silné proti všem cílům a slabé stránky vlastně ani nemají. U NOD se jedná o obřího mecha jménem Spasitel. Poznáte ho snadno, je asi tak třikrát mohutnější než jeho menší bráška Avatar. Hlavní zbraní je párek silných laserů, navíc má v sobě sloty pro pěchotu, které lze proměnit na kulometné, plamenometné nebo raketové střílny. Pokud je na palubě Sabotér, dokáže Spasitele i sám opravovat. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Multiplayer Pokud vás zamrzelo, že X360 verze C&C3 byla obdařena extra módy do multiplayeru, tak vás to může užírat i nadále. Asi jsem nebyl sám, kdo čekal, že v datadisku budou tyto prvky z Xboxu zakomponovány i do PC verze, ale bohužel se tak nestalo. Je zde sice řada nových map a lze hrát za devět odlišných stran, ovšem jen způsobem, jaký dobře znáte už z minula. ![]() Grafický engine a hardwarové nároky jsou vesměs totožné co u základní hry Tiberium Wars. Vizuální podoba je tedy stále ucházející a dobře fungující i na běžných sestavách. Samozřejmostí je domácí lokalizace v podobě českých textů, v nichž jsem na žádné chyby nenarazil. Cena je stanovena na 799,-Kč. zdroj: Archiv launch trailer Stáhněte si: Demo původní hry, Videa, Trailery... Související články: GC preview, Novinky, Recenze PC/X360 verze, video-recenze a průvodce s návodem pro původní C&C3 |
Bergy | |
autorovi je 27 let a pracuje jako vedoucí HW zákaznického servisu; psaním se zabývá více jak 7 let a kromě strategií si oblíbil i simulátory; pokud to čas a starost o rozrůstající se rodinu dovolí, věnuje se plastikovému modelářství a vojenskohistorické literatuře |