Autor: Jiří Lavička Publikováno: 11.září 2006 | Verze hry: finální/anglická Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Hraní za dvě drasticky odlišné postavy však může mít i svoje nevýhody. Intro a namluvení, částečně zkracující úmorné loadovací doby, vás sice příjemně naladí, tak že skoro cítíte vůni slámových stohů, které se kutálejí po uličkách, jenže... pak se ocitnete v kůži Billyho. Potíž je v tom, že se Billy vrací do města, hned na jeho prahu musí odevzdat zbraň a vůbec je to nečekaně nudná postava, na které se tvůrci dost neobratně snaží dokázat, že FPS může mít i svojí taktickou část, nabitou logickými puzzly. Proti tomu neprotestuji, ale především v úvodu se Billyho mise skládají především z toho, jak někde navršit bedny (aneb máme kvalitní fyziku objektů, musíme vám to ukázat!), aby se po nich dalo vyskákat do třetího patra, nebo jak se proplížit beze zbraně ![]() Je to docela nuda a navíc s Billym zažijete to hořké zklamání z toho, že ačkoliv v Call of Juarez lze uchopit a kamkoliv hodit skoro každý objekt, hra vám zakáže násilí proti civilistům. Co to má sakra znamenat? Tohle je přece Divoký západ. Že by nebyl až tak divoký? Naštěstí se při procházkách městem dočkáte všech myslitelných westernových klišé (hrobník si vás hned přeměří, to je povinnost) a dostanete do ruky alespoň bič, se kterým se po minutě tréninku můžete houpat na stromech jako opice. Šikovná věcička. Tak pravil bůh... Další epizoda vás naštěstí přenese do kůže ostrého Kazatele, který po úvodním drmolení toho nejlepšího z Bible konečně popadne dva kolty a začne rozsévat boží slovo trochu jiným způsobem. Zatímco s Billym se většinu času plížíte a dostanete se maximálně tak k likvidování nebohé zvířeny lukem a šípy, náš druhý hrdina je typ, co si rád povídá s olovem. Stejně jako Billyho magický bič, i kazatelovy kolty mají zvláštní schopnost, v "soustředěném módu" se zastaví čas a vaše zaměřovače se vydají skrz scénu, abyste si mohli předklikat průstřely životně důležitých orgánů vašich protivníků. Je to docelá milé. Navíc když dojdou náboje, můžete se spolehnout na tvrdé pěsti. Zápasy winchestrovka vs. levý hák však většinou končí neslavně. ![]() ![]() ![]() Na kontrast mezi jednotlivými epizodami si časem zvyknete, ale přesto Billyho mise působí trochu naivně. Souboj s obrovským orlem nebo úkoly od náčelníka působí oproti eastwoodovsky drsnému Kazateli až příliš mentorsky a celá Billyho linie zůstává spíš přehnaně dlouhým tutorialem a snahou o výchovu hráčů, kteří dostávají nezvladatelné křeče do ukazováčků. Billy musí hodně skákat a přesunovat nejrůznější věci, což může být frustrující. Hlavně díky tomu, že na skákání musíte mít odstup od překážek a také proto, že navršené bedny či kameny se rády hroutí, když na ně špatně šlápnete. Stavba
![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si můžete prohlédnout v naší galerii A když už mluvím o sedlech, ve hře si užijete i pár přestřelek s hýkajícími lichokopytníky a občas natrefíte i na pár silných nepřátel. Cesta Billyho a Kazatele zkrátka není nudná a postupem času je lepší a lepší (možná to trochu souvisí i s Kazatelovým arzenálem, do kterého přibude pár velmi zajímavých kousků). Nenechte se tedy zmást úmorným začátkem a krvavým, leč místy nepřizpůsobivým enginem (propadávání předmětů nebo jejich levitace ve vzduchu občas zamrzí). Call of Juarez se nemůže vypiplaností a fyzickou krásou rovnat áčkovým titulům, ale jeho invenci a snaživost by mu mohly leckteré velehity závidět. ![]() Stáhněte si: Dema, Videa, Trailery, Cheaty... Související články: Novinky... |
Jiří Lavička | |
autorovi je 28 let, pamatuje ZX Spectrum a v současné době přebíhá mezi PCčkem, konzolemi a nekonečnou prací v jednom vědeckém ústavu |