Book of Unwritten Tales: The Critter Chronicles - recenze
7/10

7. 1. 2013 20:00 | Recenze | autor: Lucie Jiříková |

Adventura The Book of Unwritten Tales zažila skutečný herní happy end. Navzdory krachu prvního vydavatele si nakonec našla cestičku mezi hráče. A ti si ji okamžitě zamilovali. Není proto divu, že se jeho rodiče z vývojářského studia King Art chopili příležitosti a okamžitě začali pracovat i na jeho mladším bratříčkovi jménem The Book of Unwritten Tales: Critter Chronicles, který k nám vtrhl v předvánočním čase minulého roku. Vyrovnal se kvalitám prvního dílu?

Příběh Critter Chronicles se točí okolo událostí, které svedly dohromady Nate Bonnettiho a jeho chlupatého přítele Crittera. Díky tomuto šalamounskému tahu si ho mohou příběh vychutnat všichni hráči bez ohledu na to, zdali hráli předchozí díl. Stěžejní linie tohoto prequelu začíná přibližně ve chvíli, kdy Nate ztroskotá se svou vzducholodí Mary na Jižním Pólu. Mary se při pádu porouchá a Nate musí zajistit její opravu.

Jestliže jste obeznámeni s prvním dílem, v tomto pokračování vás nic nepřekvapí. Vše zůstalo pěkně při starém, se všemi klady i zápory. Opět se tedy jedná o point-and-click adventuru, která se vměstnala do klasického stylu - je rozdělena na jednotlivé obrazovky, na něž hráč pohlíží ze strany.

Přistál jsem na Jižním Pólu! Zn.: na moment

Graficky Critter Chronicles nezklame. Všechny lokace jsou slušně prokreslené a nechybí jim nápad ani styl. Dostanete se do ledového domu falešného Yettiho, zakletého obydlí bláznivého kouzelníka nebo do ponorky zlého žabáka Munkuse. Problém je, že se s lokacemi tak trochu šetřilo. Převážná většina příběhu se odehrává na zamrzlé planině, přesněji řečeno na šesti obrazovkách, které se v závislosti na ději mění, resp. na nich postupně přibývá aktivních předmětů.

A s tím jde ruku v ruce i délka samotného dobrodružství. Vzhledem k naprosto logickému zaměření hry, díky němuž vše docela slušně odsýpá, se můžete těšit tak maximálně na 8-10 hodin hraní. To sice není při ceně přibližně 20 dolarů taková hrůza, ovšem pro hráče, kteří jsou namlsaní rozsáhlostí a spletitostí předchozího dílu, to může být veliké zklamání. A nejen pro ně. Který adventurista se se svými oblíbenými postavami chce loučit už po dvou večerech, že?

Zaujměte své pozice

Silnou stránkou Critter Chronicles není ani technické zpracování. Kromě funkce hotspot, která hráče navede na správné řešení úkolů a upozorní je na aktivní předměty na obrazovce, nenabízí tato hra žádné moderní vymoženosti. Chyběla mi například možnost rychle střídat předměty z inventáře pouze za pomoci kolečka myši. Ovládání je na to konto kostrbaté a manipulace s inventářem strašně pomalá. Při menší nesoustředěnosti se dokonce často stává, že kliknete na jiný předmět, než jste zamýšleli, neboť je zapotřebí chvíli posečkat, až předmět z inventáře vyjede do popředí.

Další otravnou záležitostí je výměna hlavních hrdinů. Ne že by nešlo o zajímavý prvek, naopak. Tahle záležitost pracuje z funkčního hlediska naprosto správně a je stěžejním kamenem mnoha zajímavých puzzlů, které vás rozhodně dobře pobaví. Problémy jsou zde pouze technického rázu. Jestliže se dvě postavy, které můžete ovládat, nacházejí na stejné obrazovce, vždy musíte zbytečně čekat na to, až zaujmou předem určená stanoviště. Nikde jinde se prostě nevymění, což na zastaralost této hry zbytečně poukazuje.

Konec jedné sněžné vánice

Ale proč tuto hru nakonec budu hodnotit výrazně kladně? U adventur slabší technická stránka zase tak moc nepřekáží. A ve všech ostatních aspektech už The Book of Unwritten Tales: Critter Chronicles zvládá výborně. Jde o titul s výraznou atmosférou, který je protkaný košatými rozhovory, co nepostrádají vtip ani šťávu. Až vám například Munkus bude vyprávět o svém dětství a rodině, určitě se dlouho a od srdce budete smát.

K tomu si přidejte příjemné puzzly a funkci přepínání mezi dvěma různými postavami, jejíž potenciál byl využit takřka maximum. Jakmile se pustíte do infiltrace základny chlupatých příšerek a jedna z postav bude situaci kontrolovat zevnitř, zatímco druhá bude půdu připravovat z venku, určitě mi dáte za pravdu. Nejen že se pořádně zapotíte nad vymýšlením správného řešení, ale také vás čeká spousta napínavých okamžiků.

Některé momenty jsou dojemné, jiné naprosto šílené a další zcela zničující, vždy jsou ale servírovány nezapomenutelným způsobem, který je hlavním jmenovatelem tohoto neskutečného dobrodružství. Pokud tedy do sbírky svých her hledáte něco originálního, vtipného a milého, můžete nad nákupem této hry určitě popřemýšlet. Jen počítejte s několika uvedenými nedostatky.

The Book of Unwritten Tales: The Critter Chronicles se sice neřadí k technologické špičce, všechny své nedostatky však dohání perfektním příběhem, humornými situacemi a zajímavými puzzly. Škoda jen, že je tak krátká.