| Autor: Bergy Publikováno: 25.července 2005 | Verze hry: prodávaná/česká Doba recenzování: 1 týden |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Další nepříjemné zjištění spočívá v absenci brífingových map, kde měl hráč dříve možnost nahlédnout mimo jiné i do skutečného historického pozadí nadcházejících misí. Nyní je vše zjednodušené a místo brífingů s texty a obrazovou 2D mapou jsou na začátku každého scénáře k dispozici pouze in-game animace v enginu hry, které v rychlosti nastíní vaší situaci a co je nutné udělat pro vítězství. Alespoň, že byl navýšen počet misí, kterých jsou nyní dohromady dvě desítky, což je nárůst o více jak třetinu oproti D-Day. Jednotlivé scénáře jsou jako již tradičně vcelku zábavné a nepostrádají rozmanitost. Ačkoli jsou mapy stále spíše menší nebo střední velikosti, počty jednotek, které se účastní boje jsou dosti vysoké. Z toho vyplývá, že je přímo nutnost rozdělovat své síly do více skupin a operovat na několika místech zároveň.
zdroj:
tisková zpráva
Herní náplň obsahuje snad vše, nač si příznivec válečné RTS může vzpomenout a tak nechybí čistě útočné či obranné scénáře, ve kterých bývá úkolem buď dobýt nebo naopak ubránit opevněná města či vesnice a to bez ohledu na vlastní ztráty. Jindy je zase potřeba své nejlepší jednotky chránit před zničením nebo vydržet, dokud nepřijedou spásné posily. Ostatní mise se odehrávají v lesích a neprostupných terénech, což zase vyžaduje odlišnou taktiku než frontové boje rozvleklé prakticky po celé šířce mapy.V některých scénářích hraje roli i časový limit, během kterého musíte splnit to, oč vás žádá velení. Při útoku jste tak logicky neustále tlačeni dopředu, ale při obraně naopak hraje čas pro vás, protože hlavní je to ustát a udržet své obranné linie celistvé. Zapomenout nesmím ani na pátrací mise, ve kterých je cílem objevit uskupení nepřátelských jednotek a poté jej zničit. Občas se může objevit také vedlejší úkol v podobě zabírání vlajek, což vyžaduje umístění vlastních jednotek na předepsané kvóty. Asi nemusím připomínat, že tyto lokace nebývají zrovna opuštěné, ale naopak mnohdy slušně bráněné nepřítelem.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Když pominu princip kampaně, která v sobě slučuje ovládání obou válčících stran, je hratelnost Bitvy v Ardenách na solidní úrovni. Rozhodně vám tato strategie vydrží déle než předchozí D-Day, ale na druhou stranu zde opět chybí jakýkoli skirmish mód, kde by se dala na vybraných mapách náhodně vygenerovat volná hra. Po dohrání kampaně je tak jedinou možností pouze volba pro spuštění již jednou dohraných scénářů. Ještě, že nechybí multiplayer. Nabízí ovšem jen to samé co minule, tj. 3 režimy (Deathmatch, Dobývání a Boj o vlajky) buď po lokální síti nebo internetu. Maximem jsou čtyři hráči na jednu mapu.
zdroj:
tisková zpráva
Umělá inteligence počítačem ovládaného protivníka není sice nic moc, ale jeho kroky jsou alespoň chytře naskriptované. Je to patrné například při obraně měst, kdy se nepřátelské jednotky nesnaží tupě prodrat tím nejsilnějším opevněním, ale zkoušejí to vzít i oklikou přes slaběji opevněné boky. Jinak vývoj AI uvázl na mrtvém bodě už v době Desert Rats vs. Afrika Korps, což je docela škoda. Vypadá to, že autoři opravdu jen vždycky změní prostředí, navrhnou nový design misí, ale na vnitřní strukturu hry moc nesahají.Stále tak například nepřátelské jednotky ani nenapadne obsadit a využít ve svůj prospěch opuštěné tanky či vozidla stojící na bojišti. Ovšem ani inteligence vlastních jednotek není z nejlepších. Ačkoli vám hra neustále připomíná, jak je třeba kvůli co možná nejlepší ochraně využívat čelních pancířů vozidel, vaši obrněnci mají přesto po dojezdu na místo určení tendenci točit se bokem nebo dokonce zády ke směru přicházející palby. Pak nezbývá nic jiného než manuálně jednotky otáčet do správného postavení. Hru lze naštěstí opět libovolně pauzovat a v klidu tak vydat všechny potřebné rozkazy, ovšem taková práce navíc určitě nikoho dvakrát nepotěší.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Zimní kabát Stále stejné chyby
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Změny v hardwarové náročnosti jsem nezaznamenal, takže jen pro úplnost dodávám, že hru jsem bez jakýchkoli problémů testoval na sestavě AMD Athlon 64 3500+, 1 GB RAM a GF 6800GT (použité rozlišení 1280x1024). Jako minimum je udáváno Pentium 1GHz, 256 MB RAM a 64 MB 3D karta kompatibilní s DirectX 9.0c. Takovou perličkou budiž, že tvůrcem hry jsou Monte Cristo Games namísto maďarského studia Digital Reality, kteří jim pouze dodali 3D engine a poskytovali technickou podporu během vývoje. Bitva v Ardenách je opět plně lokalizována do češtiny moravskou firmou US Action (TopCD). Tentokrát to vypadá na dobře odvedenou práci, protože jsem nenarazil na žádné vyložené chyby či překlepy. Přeloženy byly všechny texty, kterých je nyní o poznání méně, jelikož ve hře chybí již zmiňovaná historická pozadí. Cena zůstává stále na velmi přijatelných 299,-Kč. Závěr
zdroj:
tisková zpráva
Přes různá negativa (a že jich není málo) se i na třetí pokus jedná o zajímavou volbu zejména pro méně majetné hráče. Škoda, že se autoři nesnaží kromě vymýšlení nových prostředí (už se chystá čtvrtý díl s názvem Moscow to Berlin situovaný na východní frontu) i o vypilování nedodělků a chybiček. Kdyby se jim to totiž povedlo, rázem by se z podobné hry stal o třídu lepší titul. Stáhněte si: Demo, Trailer, Cheaty... Související články: Novinky, D-Day recenze, Desert Rats vs. Afrika Korps recenze |
| Bergy | |
| autorovi je 25 let, pracuje v IK+EM jako správce ekonomického systému a specializuje se na strategie všeho druhu (všechny články autora) |