Máte námět či připomínku? Napište nám
Assassin’s Creed Rogue – recenze PC verze
7/10
zdroj: Archiv
Recenze

Assassin’s Creed Rogue – recenze PC verze

Datum vydání:
13. listopadu 2014
Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

11. 3. 2015 20:40 | autor: Jan Olejník |

Rozšíření ságy o Assassin’s Creed Rogue sice v listopadu minulého roku vypadalo zprvu jako prachsprostá ždímačka na peníze, ale nakonec se ze hry vyklubala překvapivě solidní zábava pro majitele konzolí PS3 a X360. O pár měsíců později připlouvá Shay Patric Cormac i na PC, takže jsme se logicky podívali, jak se autorům povedla konverze po technické stránce, a zda nabízí oproti konzolové verzi něco navíc.

Pod černou vlajkou

Dílu s podtitulem Rogue jsem se věnoval v listopadové recenzi, tudíž jen rychlé opáčko pro přehled: AC Rogue slouží především jako příběhový most, který propojuje události z Assassin’s Creed III, Black Flag a Unity, přičemž využívá v podstatě nachlup stejný herní model jako právě Black Flag. V roli mladého asasína Shaye Cormaca nejprve ukradnete loď Morrigan a po nepříliš záživných dvou hodinkách hraní se překvapivě přidáte na stranu nenáviděných templářů.

Zatímco hlavní příběhovou linku dokáží rychlíci proběhnout za bratru deset hodin, kdo si potrpí na vyzobání všech vedlejších misí a dobrovolných aktivit, toho čeká zábava na třikrát delší dobu. Pokud vám ale nesedla pirátská tématika Black Flag a plavba po moři, Rogue vás nemá čím zaujmout.

Assassin's Creed Rogue zdroj: Archiv   Assassin's Creed Rogue zdroj: Archiv Maximální a minimální detaily

A zase ty pruhy!

Vzhledem k tomu, že používám patrně atypický monitor s rozlišením 1920x1200, nedokázala hra automaticky detekovat správný poměr stran v návaznosti na rozlišení. Pokud jsem Rogue spustil v 1080p, obraz sice vyplňoval celou plochu monitoru, byl však natažený. Naopak rozlišení 1920x1200 se spouštělo v ořezu 16:9 s černými pruhy na horní a dolní straně obrazovky, ale samotný obraz natažený nebyl. Nakonec pomohl až upravený EXE soubor, který stahujte odsud. Ovšem pozor: jde samozřejmě o neoficiální úpravu spouštěcího souboru, což možná Steam či Uplay ponesou nelibě (jednou hra naběhla bez problémů, pak zase problémy dělala), tudíž se jedná o čin na vlastní riziko.

Kromě této minely je však zbytek grafického nastavení zpracován dle klasického PC mustru. V nabídce je možnost přepínat kvality textur (což se však ve hře paradoxně neprojevuje, ale o tom až později), dále nastavení anti-aliasingu, kvality stínů, kvality odrazů, anizotropní filtrování, vzhled oceánů a následně i post-process efekty typu rozmazání pohybu, sluneční paprsky a další. Příjemné je i to, že veškeré změny lze bez problémů provádět přímo ve hře a rozdíl se projeví okamžitě.

Assassin's Creed Rogue zdroj: Archiv   Assassin's Creed Rogue zdroj: Archiv Maximální a minimální detaily

Běhá to skvěle

Po špatných zkušenostech s Assassin’s Creed Unity je Rogue milým překvapením. Ano, grafika samozřejmě nezakryje svůj původ z konzolí PS3/X360, na druhou stranu je ale port velmi dobře optimalizovaný, takže nedochází k žádnému doskakování objektů nebo propadům frameratu.

Rogue jsem testoval na dvou počítačích: první z nich v konfiguraci Intel Core i7, 12 GB RAM, GeForce GTX690, druhý byl vybaven procesorem Intel Core i5, 8 GB RAM a Radeonem R9 280. V obou případech se jednalo o konfigurace, které s naprostý přehledem stačily na stabilní 60fps ve FullHD rozlišení. Nedocházelo k žádným grafickým chybám nebo k pádům hry.

Neméně příjemným zjištěním je, že podle reakcí prvních majitelů běhá Rogue dobře i na výrazně slabších sestavách – díky dobré optimalizaci a možnosti stáhnout grafické nastavení na nezbytné minimum. Vzhledem ke konfiguraci testovacích počítačů se mi nepodařilo pořádně změřit, jaký vliv na framerate mají jednotlivé volby, ale za vypíchnutí stojí zjištění, že přepínání textur mezi normální a vysokou kvalitou nemá na hru absolutně žádný vizuální dopad. Stejně tak si vedle sebe můžete dát screenshoty se zapnutou a vypnutou funkcí HBAO (nastavitelnou ve čtyřech stupních) a viditelný rozdíl byste nejspíš hledali marně.

Největší dopad na kvalitu obrazu mají odrazy, což je vzhledem k faktu, že se velká část hry odehrává na vodních plochách, pochopitelné. Snížení vizuální kvality prostředí pak vede k tomu, že se vzdálené skály promění v neforemné šedohnědé hroudy.

Assassin's Creed Rogue zdroj: Archiv   Assassin's Creed Rogue zdroj: Archiv Maximální a minimální detaily

Zlomte prst!

Převod konzolového ovládání na klávesnici a myš je téměř vždy ožehavé téma. Za nějakých dvacet let hraní na počítači jsem se setkal s řadou her, ve kterých bylo ovládání na klávesnici namapováno skvěle a počítalo se i s myši. Stejně tak mi rukama prošlo pěkných pár kousků, při jejichž hraní jsem si připadal jak epileptický pavouk (zdravím Resident Evil 4). AC Rogue se nachází někde uprostřed.

Ano, s klávesnicí a myší lze hru hrát, ale ideální to zdaleka není. Dobře známá schopnost Eagle Vision je namapovaná na E, ovšem třeba námořní dalekohled na V. A pokud vám hra nabídne možnost zoomovat na konkrétní zajímavé místo, použijete klávesu 1. Kormidlo se pouští delším podržením písmena S, kam je zároveň namapované zpomalení lodi. Zkrátka gamepad sice není nezbytný jako v jiných případech (Dark Souls a další), ale hraní s ním mi připadalo výrazně intuitivnější. Naštěstí je zde možnost přenastavení kláves jak pro pohyb na souši, tak na moři.

Assassin's Creed Rogue zdroj: Archiv   Assassin's Creed Rogue zdroj: Archiv Zapnuté a vypnuté odrazy vody

Pro fanoušky Black Flag

Je samozřejmě zcela jasné, že pokud vás série Assassin’s Creed minula obloukem a na Ubisoft se díváte skrz prsty, pirátsko-templářský Rogue váš názor zcela jistě nezmění. Jestliže jste si ale oblíbili námořní bitvy a cestování po opravdu rozlehlém světě, kde se ještě můžete navíc hodiny bavit odchytáváním nejrůznějších drobností, pak vám Rogue přinese ten samý zážitek jako Black Flag.

Od grafické stránky pochopitelně nelze čekat zázraky. Ostatně, tento díl patří spíš mezi opožděné konverze než mezi remastery. Přesto se hře podaří vykřesat slušnou atmosféru – a navíc i na obyčejných sestavách, což je především zásluha povedené optimalizace. Pokud tedy existují případy, kdy je moudré kvůli fanouškům neměnit zavedenou formuli a prostě jen připravit poctivý nášup, pak jedním z nich je zcela určitě AC Rogue.

Verdikt:

Rogue kráčí ve šlépějích pritáského Black Flag, jehož fanoušky potěší téměř stejným herním zážitkem. PC konverze je sice výborně optimalizovaná, avšak vizuálně již dost ztrácí, navíc ovládání nemusí sednout každému.

Nejnovější články