zdroj:
tisková zpráva
Bylo nebylo jedno království jménem Dotnia. Království sužovaly síly zla až do chvíle, než legendární hrdina temného pána porazil za pomoci šesti kouzelných předmětů a uvěznil jej v magické kouli. Lidem se opět dařilo až do chvíle, kdy o říši návštěvníci přestali jevit zájem. Král byl naštěstí moudrý a poznal problém. 2D je pasé. Proto svolal poddané a vyhlásil novou éru ve 3D. Země opět prosperovala. Ale jen do chvíle, kdy se zlo opět vymanilo ze zajetí. A je na novém hrdinovi, shodou okolností potomkovi předchozího, aby posbíral šest magických předmětů a znovu zahnal zlo tam, kam patří.
3D Dot Game Heroes si klade jasný cíl. Vzdát hold starým osmibitovým klasikám. Nejzřetelnější je inspirace 2D Zeldami. Pokud jste některou hráli, dá se říci, že víte přesně, jak se 3D Dot game Heroes hrají. Podobnost bije do očí na každém kroku.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Je to Zelda? Není to Zelda? Do rukou dostanete němého hrdinu a vrhnete se na průzkum okolního světa. Mapa je hodně otevřená a hned na začátku můžete navštívit více než polovinu venkovních lokací. Přesto jste v rámci dungeonů drženi na uzdě, protože na důležité lokace se lze dostat jen pomocí speciálních předmětů, které nacházíte v předem daném pořadí. Základem je meč, brzy naleznete luk s šípy. Bumerang společně s výbušninami ani nepřekvapí. A nabídka je završena několika kouzly a průvodcem v podobě malé víly.
Čas v exteriérech strávíte většinou návštěvou měst, nákupem výbavy a zabíjením desítek respawnujících se nepřátel. Dungeony se naopak více zaměřují na řešení logických puzzlů a překonávání záludných pastí. Nutno uznat, že i když hra ze Zeldy nestydatě čerpá inspiraci, její nápaditosti nedosahuje. Většina puzzlů spočívá v posunutí krabic na správné pozice, v sešlápnutí správných tlačítek, a ve velmi zamotané struktuře místností. A pasti jsou tvořeny nejčastěji pouze vystřelujícími šípy, před kterými je nutno rychle uhýbat.
Nejvíce času si nakonec nebudete lámat nad originální hádankou v dungeonu. Nýbrž při hledání správné cesty mezi lokacemi. Protože prostředí připomíná šílené bludiště a přímá cesta většinou končí slepou uličkou. Na nějakou šipku, ukazující směr na každé křižovatce, tu zapomeňte. Což vede k největšímu nedostatku hry. Při dlouhém bloudění stejnými lokace se hra snadno stává stereotypní.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Na velikosti záleží Alespoň špetku originality zapracovali autoři do mečů. Pokud máte pocit, že meče používané v japonských RPG jsou nepřiměřeně veliké, jen počkejte co vás čeká v 3D Dot Game Heroes. Máchne-li hlavní hrdina mečem, pokryje většinou plochu několika desítek metrů do šířky i do délky. Nemluvě o možnosti seknutí s otočkou, která zlikviduje vše v nejbližším okolí.
Drobný zádrhel se skrývá v pravidle, že obří meč můžete používat pouze s plnými životy. Jakmile jste i nepatrně zraněni, začnete před sebou dloubat uboze malým mečíkem a obtížnost prudce vzrůstá. K mečům se vážou jediné obsažené RPG prvky. Za nasbírané peníze můžete u kováře každý meč vylepšit v několika ohledech. Jak délku, šířku a velikost zranění, tak i přidat speciální vlastnosti. Jako třeba užitečnou možnost sekat i přes překážky. Každý meč má ovšem limit, kolik zlaťáků do něj můžete investovat. Takže musíte rozmýšlet, do kterých vlastností investovat a které oželet.
Krása v záměrných nedostatcích 3D Dot Game Heroes určitě nejsou dokonalou hrou. Ovšem zápory je těžké vyčíst, protože na nich hra z velké části staví. Záměrně se jedná o oldschool hru, která staré klasiky napodobuje co nejvíce. I když mnohé herní mechanismy byly již dávno překonány. Schází úplně deník s vedlejšími úkoly, lze útočit jen do čtyřech směrů, svět se posunuje po celých obrazovkách, nepřátelé rychle respawnují. Velmi často narazíte na loading, který by na dnešním HW neměl být potřeba. Úplně schází dabing. Zvuky a hudba jsou na nejjednodušší úrovni. A kostičková grafika je sice roztomilá, ale postrádá detaily.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Na jednu stranu jde o vlastnosti, které si dnes již nikdo nedovolí. Na druhou stranu vlastnosti, na kterých je hra postavená a právě díky nim je z ní cítit nostalgie na každém kroku. Pokud by někdo tyto prvky vylepšil, hra by již vůbec nebyla tím, čím se snaží být a postrádala by většinu atmosféry. Každopádně, každý nedostatek zůstává nedostatkem, i když byl udělán záměrně. Každý ať si přebere, jak se ke hře postaví. Zda chce hru ze staré školy se vším všudy. A nebo je na ni již starý.
zdroj:
tisková zpráva
Ale je třeba uznat, že díky netradičnímu pojetí má hra vlastnosti, které z dnešních her téměř vymizely. A pokud někomu v nových hrách schází, může být potěšen drobnostmi, jako je humor parodující ostatní hry, hromady tajných lokací a obtížnost, která dokáže opravdu potrápit. Nebo možnost vracet se do starých lokací s novými předměty za účelem nalezení nových pokladů, které byly prvně nedostupné.
|