| Autor: Mickey Mouse Publikováno: 18.června 2002 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Mapy Demo obsahuje celkem sedm map, rozdělených pro tři herní mody - tři pro Deathmatch (Team Deathmatch), dvě pro CTF a dvě pro Double Domination. Bombing Run zatím zastoupen není, na ten si zřejmě počkáme do slibovaného dema oficiálního. Dojem z map je parádní. Kousky zde představené jsou o něco větší než mapy z UT, a je na jejich designu vidět práce odborníků. Nejen, že graficky vypadají skvěle a ukazují, co nový engine dokáže, ale jsou propracované i z hlediska architektury. Prostředí se nabízejí rozličná, od továrních komplexů po jeskyně a bitvy v přírodě s proklatě vysokou trávou, průzračnou vodou, kde se dá v silném proudu utopit, jezdícími plošinami připomínajícími
zdroj:
tisková zpráva
páteř megaještěra apod. Stačí kouknout na obrázky okolo tohoto textu.Mapa zasazená do skalisté krajiny je ozvláštněna mlžným oparem, který pohled zjemňuje. V okolí jakési továrny zase sem tam začne sněžit. Z trubek tu a tam líně vychází pára, někdy klesající k zemi, jindy se naopak ztrácí v nebi. Prostě pastva pro oči i hráčskou duši. Oprášené klasiky Mezi představenými mapami se objevila i jedna ze slibovaných „retro“ map, aneb předělávek úspěšných kusů z předchozího UT. Je jí mapa Lava Giant II, která je svojí základní strukturou obdobou slavné CTF mapy, kde báze soupeřících týmů jsou odděleny skálou protkanou chodbami a nebezpečnými lávovými poli všude podél cest. Mapa má zcela nový kabát, ale její původ se nezapře.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Ve finální hře má být „oprášených“ map více, které to ale konkrétně budou, se zatím tají. Mluví se třeba o Liandri a Deck 16, ale to jsou zatím spíš nepotvrzené spekulace. Já bych rád uviděl i klasiku klasik - cétéefkovou Facing Worlds, která potvrzuje pravidlo, že v jednoduchosti je síla. Zbraně
zdroj:
tisková zpráva
Co se týká zbraní, vypadá to, že se tvůrci nenechali odvést od původního arzenálu. Drtivou většinu zbraní poznáte podle jejich chování, i když i zde přišly na řadu líbivější modely a efekty, jakož i leckdy pozměněné chování. I tak si ale nezmýlíte pulsní pušku, která metá růžovofialové blesky a velice efektní koule sekundárním způsobem střelby, včetně známé možnosti sestřelit tuto kouli primárním paprskem a docílit tak silného výbuchu. Je tu i raketomet, který v podobě, jak je v demu, střílí až tři rakety naráz (oproti dřívějším pěti). Flak Cannon vypouští v dávkách rozžhavené střepiny, které se díky enginu odrážejí od povrchu každá podle toho, kam dopadne a pod jakým úhlem, takže se jejich roj při dopadu na zakřivenou stěnu rozletí všemi směry.Rotační kulomet má mnohem hezčí skin a parádní kouř, který se z něho line po každé střelbě. Při jeho používání si budete muset zvyknout na drobné zpoždění, kdy po stisku spouště chvíli trvá, než se jeho hlavně roztočí. Výborná vychytávka, která se zpočátku může zdát jako neduh, ale opak je pravdou.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Vše, co v UT2003 najdete, má svůj smysl a bylo do hry přidáno cíleně, ne jen tak, aby to tam bylo. To odlišuje hru tuctovou od špičkové. K chování zbraní v tomto neoficiálním vydání se autoři hry rovněž vyjádřili ve smyslu, že bude ještě vyladěno a upraveno, takže to, co teď píšu, nemusí nakonec úplně platit. Ale základ je to víc než dobrý a první dojem skvělý.
zdroj:
tisková zpráva
Zdaleka nejatraktivněji v arzenálu zbraní působí (již tradičně) sniperka, jejíž paprsek v primárním režimu střelby je jen slabší odvar bombastického zoomu, který již na řadě screenshotů proběhl internetem. Sniperka nedovoluje střílet jednu ránu za druhou, ale je zde časová prodleva zobrazovaná při zoomu i formou stupnice, kdy je potřeba nějaký čas k dobití energie, kterou každý výstřel spotřebuje. Už teď je jasné, že takto zpracované sniperce málokdo odolá a bude opět velký nedostatek těch, kdo budou chtít v týmu útočit a používat jinou zbraň. Modely hráčů O modelech hráčů není zatím co říci - ty, které zatím v tomto demu jsou, nemají s modely, jež známe z oficiálních screenshotů, nic společného. V prognózách o modelech jen zmíním, že pro jejich pohyb má být použita nová technologie Karma, která docílí, že model hráče se bude chovat jako skutečný model s klouby a volností pohybů v nich, navíc je do chování zakomponována interakce s okolím.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
O začlenění Karmy do UT 2003 byly vedeny debaty, kdy to už vypadalo, že ve hře z časových důvodů nebude vůbec, pak byla slibována jen částečně. Nyní už z oficiálních míst zaznívají nějaký čas zprávy o plném začlenění této skvělé vychytávky do hry a tak se doufám máme co těšit. Pokud jste ještě Karmu neviděli v akci, můžete zkusit technologické video, které již před dlouhou dobou vyšlo a příjemně vás na příchod UT 2003 navnadí. Speciální pohyby V demu už je zakomponována i vychytávka, která v technologickém videu je rovněž prezentovaná, a tou jsou salta a hvězdy botů, během nichž po vás neopomíjejí frajersky kropit. Nezjistil jsem kvůli chybějícímu nastavení ovládání, jestli stejně efektně mohu deptat soupeře i já jako živý hráč, na to si asi budu muset také ještě počkat. S modely souvisí i pohyb a ten je podobný tomu, nač jsme narazili i v původním UT, včetně možnosti metat salta dopředu a uskakovat bokem při dvojitém klepnutí na příslušnou směrovou klávesu. Přibyl nový dvojitý výskok, jímž se dostanete výš a v některých situacích je jeho použití i nutnost. Opět zdůrazním, že tento pohyb není ve hře jen tak pro nic za nic, naopak řada míst v mapách je k jeho použití přímo určena a bez něj si tyto často důležité lokace neužijete.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Vyšší hardwarová náročnost? Já na tomto místě povídání o přicházejícím UT 2003 uzavřu. Ukončím to poznatkem, že je podle všeho opravdu o co stát a hra zřejmě nastolí akční scéně nový standard. Počítejme s vyšší hardwarovou náročností - nevím, jestli si vystačíte s počítači do 1GHz a grafickými kartami s GeForce série 2. Ale i optimalizace hry je jedním z úkolů, na nějž se autoři zaměřují a zatím ještě nejsou vůbec známy možnosti grafického nastavení, které budou hrát velkou roli.
zdroj:
tisková zpráva
Nepředbíhejme tedy a počkejme na oficiální hratelné demo, které by mělo být brzy (do pár týdnů) venku. Pokud vám tento článek netrpělivé vyčkávání trochu zpříjemnil, jeho účel je splněn.Stáhněte si: E3 2002 video (5 MB nebo 11 MB), Kalendra Icefields video (5 MB nebo 19 MB), Technologické video (55 MB) Související články: Unreal Tournament 2 preview (duben 2002), Unreal Tournament recenze (listopad 1999) |
| Mickey Mouse připravil: jd |