SW: Galactic Battlegrounds - dojmy
zdroj: Archiv

SW: Galactic Battlegrounds - dojmy

6. 10. 2001 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Jak se hraje sci-fi verze Age of Empires s názvem Star Wars: Galactic Battlegrounds? Zde jsou naše poznatky z dema.


Star Wars: Galactic Battlegrounds - první dojmy

Autor: Dreb
Publikováno: 6.října 2001

Zvětšit zdroj: Archiv Age of Empires 2 ve sci-fi verzi. Ano, přesně tohle, a možná i něco víc, bude připravovaná hra Star Wars: Galactic Battlegrounds, kterou v těchto dnech dokončují Ensemble Studios ve spolupráci s Lucas Arts.

Nejdříve bych rád připomněl několik základních faktů. Preview Star Wars: Galactic Battlegrounds se u nás sice již objevilo, ale znáte to, jeden rychle zapomíná a opakování je matka moudrosti nebo jak se to říká :-)

 Age of Empires ve sci-fi verzi
Star Wars: Galactic Battlegrounds je, jak již bylo řečeno, projekt Ensemble Studios a Lucas Arts. Ensemble Studios poskytuje engine, který se náramně osvědčil právě u Age of Empires 2 a Lucas Arts má zase licenci na Star Wars. Tahle symbióza vydá opravdu lákavě, nemyslíte? Pojďme ale dál. Pokud jste trochu „in“, již teď by vám mělo být jasné, že se můžeme těšit na perfektně kreslenou 2D grafiku. (Žádné pseudo 3D zobrazení ani normální 3D, kteréžto jsou většinou v konečném výsledku méně přehledné se tedy konat nebude.) Podle dostupných informací to vypadá, že budeme moci vyrábět neuvěřitelných 300 jednotek (rytíři Jedi, Stormtroopers, AT-AT, S-Wing a mnoho dalších) a budov (samozřejmě za každou stranu jen některé) a navíc bude mít každá z šesti stran (Galactic Empire, Rebel Alliance, Wookiees, Gungans, Royal Naboo, Trade Federation), které se v Star Wars: Galactic Battlegrounds objeví, své speciální jednotky, kterými ostatní disponovat nebudou.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Z pohledu plynutí času v sérii Star Wars začne hra přibližně třicet let před začátkem Epizode I. A končit bude přibližně deset let po Return of the Jedi. Jedná se o poměrně dlouhé časové období, takže by neměl být problém všechny výše zmíněné jednotky do hry nacpat a autoři si ani nebudou muset vymýšlet. S jednotkami jsou také provázané monstrózní bitvy, které bude engine podporovat. Nedivte se tedy, že se například dočkáte souboje sta imperiálních vojáků proti hrstce rebelů, které ale bude podporovat těžká technika. Pokud budou hromadné bitvy zpracovány alespoň tak dobře jako ve hře Sudden Strike od firmy CDV, máme se opravdu na co těšit. Velmi zajímavá, a to zvláště pro fanoušky Star Wars, bude také takzvaná Data Bank, ve které si bude každý moci vyhledat informace o budovách, jednotkách, hrdinech, pozadích konfliktů a vůbec o všem možném i nemožném A teď se již pojďme podívat, co nám přineslo samotné demo, které si po jeho vydání minulý víkend vyzkoušely tisíce nedočkavých hráčů.

 Obsah mise v demu
Zvětšit zdroj: Archiv Po rychlé instalaci máte dvě možnosti. Buď se vrhnete do víru multiplayeru a vyzkoušíte si zahrát proti živému nepříteli (mě se nepodařilo nikoho najít a hra v tomto režimu bohužel nejde spustit, pokud není zalogován alespoň ještě jeden hráč) a nebo si zahrajete v singleplayeru úvodní misi čtvrté kampaně nazvané příznačně Darth Vader. Pro úplnost jen dodávám, že v plné hře bude k dispozici 6 kampaní - 1: Attichitcuk, 2:OOM-9, 3:Boss Nass, 4: Darth Vader, 5: Princess Leia a 6: Chewbacca.

V úvodní misi máte za úkol s padlým rytířem Jedi - Dart Vaderem a skupinkou imperiálních vojáků rozprášit zbytky rebelské opozice, vedené generálem Dodonnou. Již první pohled vás přesvědčí, že se jedná o hru, která běží na tom samém enginu jako Age of Empires 2 a nebýt barevné mimozemské fauny, flóry a imperiálních vojáků v čele s Darth Vaderem, klidně byste si mohli chvíli myslet, že se jedná o nějaký nový datadisk k Age of Empires 2. Pravda bližší pohled na ovládací lišty by vás záhy vyvedl z omylu, ale i tak je podobnost do očí bijící.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

 Popis herního interface
A dříve, než se posuneme o krok dál, pojďme se podívat právě na ovládací lištu. Úplně vlevo je šestnáct políček, pomocí kterých ovládáte jednotlivé jednotky nebo skupiny jednotek. Pro útočné jednotky jsou první tři ikony patrol, guard a follow (lékařští droidi mají místo ikony patrol, ikonu heal). Čtvrtá ikonka v řadě zůstává v demoverzi prázdná a my můžeme jen spekulovat o tom, co tam nakonec bude. Další řada políček ovlivňuje chování jednotek. Můžete nastavit agresivní postoj, neutrální, obranný a nebo můžete úplně zakázat útočit. Deváté až dvanácté pole zůstává prázdné, ale označíte-li více jak jednu jednotku, můžete zde měnit formace.

Zvětšit zdroj: Archiv Konečně třináctá ikona slouží k naloďování, vyloďování a umísťování vojáků do budov a strojů a stiskem ikonky číslo patnáct můžete jakoukoli jednotku ihned zrušit. Vedle tohoto základního ovládacího panelu je panel se čtyřmi ikonkami (shield indicator, power indicator, invisibility indicator a detektor indicator), který sice v demoverzi nefunguje, ale v plné verzi bude zajisté velmi důležitý. Hned vedle toho panelu je vypsán dosažený tech level - v demu taktéž nefunkční.

Pod všemožnými indikátory je prostor pro ikony jednotlivých vojáků a strojů, kterých můžete mít najednou označeno opravdu hodně (velikost ikon se mění v závislosti na počtu označených jednotek). Konečně v pravé horní části ovládací lišty vidíte, jak jste na tom s jednotlivými surovinami (indikátory karbonu, jídla, nova krystalů, železa a jednotek). Pod těmi položkami se ještě nachází mapa, kterou je možno měnit pomocí sady ikonek v závislosti na vašich prioritách (v pravém horním rohu mapy je také tlačítko pro detailní statistiky jednotek) a sada ovládacích panelů s tech stromem, diplomacií, chatem, úkoly a klasickými volbami save, load atd. To bychom tedy měli.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
obrázky z plné verze SW: Galactic Battlegrounds (c) Lucas Arts

 Umělá hloupost
Ovládání je zcela totožné jako v AOE2. Co ale stejné není, je inteligence nepřátel. (Doufejme, že jen v demoverzi, protože takhle ubohou AI jsem již dlouho neviděl.) Při hraní se prakticky nesetkáte s nějakým pořádným odporem. Počítač na vašich přibližně čtyřicet jednotek neustále posílá jen osamocené kamikadze, které nemají sebemenší šanci a kolikrát ani nestihnou vystřelit. Nějaký náznak koordinovaného útoku byste hledali marně, prakticky jediné ztráty vám způsobí těžké obranné věže, které jsou ale v demu všehovšudy jen tři. Když zvýšíte obtížnost, AI se trošku zlepší, ale pořád je silně podprůměrná a mělo-li by to být stejné i v plné verzi, tak potěš pán bůh. I když jak jsem řekl, nejspíše se bude jednat pouze o problém této demoverze. Přeci jen na vydání ostré plné verze Star Wars: Galactic Battlegrounds si ještě nějaký ten pátek počkáme.

Zvětšit zdroj: Archiv Abych řekl pravdu, tak z toho dema je prakticky nemožné určit kvality finálního produktu, protože nám toho představuje opravdu málo. Jediné co mohu říci je, že pokud se nezlepší AI, a mise nebudou dostatečně variabilní, tak Star Wars: Galactic Battlegrounds díru do světa neudělá. Na druhou stranu, má na to prorazit. Takže uvidíme.

Dreb
připravil: jd





Nejnovější články