![]() ![]() ![]() Z pohledu plynutí času v sérii Star Wars začne hra přibližně třicet let před začátkem Epizode I. A končit bude přibližně deset let po Return of the Jedi. Jedná se o poměrně dlouhé časové období, takže by neměl být problém všechny výše zmíněné jednotky do hry nacpat a autoři si ani nebudou muset vymýšlet. S jednotkami jsou také provázané monstrózní bitvy, které bude engine podporovat. Nedivte se tedy, že se například dočkáte souboje sta imperiálních vojáků proti hrstce rebelů, které ale bude podporovat těžká technika. Pokud budou hromadné bitvy zpracovány alespoň tak dobře jako ve hře Sudden Strike od firmy CDV, máme se opravdu na co těšit. Velmi zajímavá, a to zvláště pro fanoušky Star Wars, bude také takzvaná Data Bank, ve které si bude každý moci vyhledat informace o budovách, jednotkách, hrdinech, pozadích konfliktů a vůbec o všem možném i nemožném A teď se již pojďme podívat, co nám přineslo samotné demo, které si po jeho vydání minulý víkend vyzkoušely tisíce nedočkavých hráčů. Obsah mise v demu ![]() V úvodní misi máte za úkol s padlým rytířem Jedi - Dart Vaderem a skupinkou imperiálních vojáků rozprášit zbytky rebelské opozice, vedené generálem Dodonnou. Již první pohled vás přesvědčí, že se jedná o hru, která běží na tom samém enginu jako Age of Empires 2 a nebýt barevné mimozemské fauny, flóry a imperiálních vojáků v čele s Darth Vaderem, klidně byste si mohli chvíli myslet, že se jedná o nějaký nový datadisk k Age of Empires 2. Pravda bližší pohled na ovládací lišty by vás záhy vyvedl z omylu, ale i tak je podobnost do očí bijící. ![]() ![]() ![]() Popis herního interface A dříve, než se posuneme o krok dál, pojďme se podívat právě na ovládací lištu. Úplně vlevo je šestnáct políček, pomocí kterých ovládáte jednotlivé jednotky nebo skupiny jednotek. Pro útočné jednotky jsou první tři ikony patrol, guard a follow (lékařští droidi mají místo ikony patrol, ikonu heal). Čtvrtá ikonka v řadě zůstává v demoverzi prázdná a my můžeme jen spekulovat o tom, co tam nakonec bude. Další řada políček ovlivňuje chování jednotek. Můžete nastavit agresivní postoj, neutrální, obranný a nebo můžete úplně zakázat útočit. Deváté až dvanácté pole zůstává prázdné, ale označíte-li více jak jednu jednotku, můžete zde měnit formace. ![]() Pod všemožnými indikátory je prostor pro ikony jednotlivých vojáků a strojů, kterých můžete mít najednou označeno opravdu hodně (velikost ikon se mění v závislosti na počtu označených jednotek). Konečně v pravé horní části ovládací lišty vidíte, jak jste na tom s jednotlivými surovinami (indikátory karbonu, jídla, nova krystalů, železa a jednotek). Pod těmi položkami se ještě nachází mapa, kterou je možno měnit pomocí sady ikonek v závislosti na vašich prioritách (v pravém horním rohu mapy je také tlačítko pro detailní statistiky jednotek) a sada ovládacích panelů s tech stromem, diplomacií, chatem, úkoly a klasickými volbami save, load atd. To bychom tedy měli. ![]() ![]() ![]() obrázky z plné verze SW: Galactic Battlegrounds (c) Lucas Arts Umělá hloupost Ovládání je zcela totožné jako v AOE2. Co ale stejné není, je inteligence nepřátel. (Doufejme, že jen v demoverzi, protože takhle ubohou AI jsem již dlouho neviděl.) Při hraní se prakticky nesetkáte s nějakým pořádným odporem. Počítač na vašich přibližně čtyřicet jednotek neustále posílá jen osamocené kamikadze, které nemají sebemenší šanci a kolikrát ani nestihnou vystřelit. Nějaký náznak koordinovaného útoku byste hledali marně, prakticky jediné ztráty vám způsobí těžké obranné věže, které jsou ale v demu všehovšudy jen tři. Když zvýšíte obtížnost, AI se trošku zlepší, ale pořád je silně podprůměrná a mělo-li by to být stejné i v plné verzi, tak potěš pán bůh. I když jak jsem řekl, nejspíše se bude jednat pouze o problém této demoverze. Přeci jen na vydání ostré plné verze Star Wars: Galactic Battlegrounds si ještě nějaký ten pátek počkáme. ![]()
|
6. 10. 2001 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |
Jak se hraje sci-fi verze Age of Empires s názvem Star Wars: Galactic Battlegrounds? Zde jsou naše poznatky z dema.
