Autor: Warlock Publikováno: 28.dubna 2009 |
![]() ![]() ![]() Celý příběh se tentokrát bude odehrávat na různých paralelních úrovních. Jinými slovy: budete častěji střídat hraní za odlišné postavy. Zamilovaný párek Max a Nina se totiž rozešel a každý bude trávit chvíle odloučení po svém. Nina dá přednost zpočátku poklidné plavbě na zaoceánském parníku a Max ve stylu Indiana Jonese pojede na ostrov kdesi v Indonésii studovat tamní prastarou kulturu. Zlomové okamžiky Nenechají na sebe dlouho čekat a nedlouho po příjezdu na ostrov bude Maxova přítelkyně z VŠ, Sam Petrsonová, unesena. Mezitím se na lodi začnou během několika dní ztrácet pasažéři a co víc, obrovská vlna celé plavidlo obrátí a další levely se budou hrát hezky vzhůru nohama. „Na rozdíl od prvního dílu jsme se snažili příběh rozkouskovat tak, aby vždy po nějakém zlomovém okamžiku hráč získal kontrolu nad jinou postavou a celou dobu mu vrtalo hlavou, jak to s ní dopadne. To rovněž znamená, že kromě závěrečné scény nepůjde mezi jednotlivými postavami volně přepínat, jak tomu bylo u prvního dílu v úrovních ve Skotsku a na Kubě,“ dodal k příběhu designér. A vzápětí poznamenal, že za obrovskou vlnou bude stát tajemné bratrstvo s plány na ovládnutí světa skrze zařízení na kontrolování počasí. ![]() ![]() ![]() Výše zmíněný fakt ohledně přepínání postav mě trochu vyděsil, protože se jednalo o jeden z nejlepších momentů v původní hře a především možnost, jak se od jednoho zákysu pustit do řešení jiného problému. Obratem mě však vývojář uklidnil touto odpovědí: „Na přepínání postav jsme rozhodně nezapomněli a dokonce jsme rozšířili velmi oblíbené předávání předmětů mezi dvěma postavami. Takové situace jsme si připravili hned dvě.“ Vše vzápětí demonstroval na situaci, kdy se Sam nacházela v dřevěné kleci hlídané tlupou domorodců, a jediná cesta k ní vedla přes malý otvor ve zdi chrámu, o níž byla klec opřena. Opět tak došlo na kombinování menších předmětů a hlavně řešení problému ve velmi stísněném prostoru. Osobně bych podobných situací s předáváním předmětů rád řešil více, ale vše nejspíše vynahradí větší paralelismus příběhu. V druhém dílu budou totiž hratelné rovnou čtyři postavy. Kromě již zmiňované Niny, Maxe a Sam to bude katolický kněz David Korell, s nímž se Nina pokusí zmařit plány fanatického bratrstva. Občas se objeví i staří známí v podobě otce Niny a detektiva Canského, který přestože od událostí v Tunguzce ztratil paměť, vám bude dávat cenné rady. K vidění bude i daleko větší množství cutscén. ![]() ![]() ![]() Tvůrci se na prezentaci pochlubili i technickými vylepšeními a především drobnostmi v uživatelském panelu. V prvním případě šlo především o zvýšení rozlišení z původních 1024x768 pixelů na stávajících 1600x1200 pixelů a musím říct, že rozdíl byl rozhodně poznat. Vývojář vše předvedl na krásných lokacích francouzské ZOO, nábřeží Seiny, indonéského ostrova, univerzity Cambridge a již zmiňovaného zaoceánského parníku. Další předvedená vylepšení se týkala třeba upraveného inventáře, kde se listovalo po celých stránkách a ne již po jednotlivých předmětech. Změnou prošel i vzhled dialogů (již se nepletou s inventářem) společně s přiblížením na mluvící postavy. Osobně se mi nejvíce líbil inteligentní přesun postavy závisející na vzdálenosti postavy od daného místa. Pokud tedy vývojář kliknul na opačný roh obrazovky, postava se vždy rozběhla. V případě kratších vzdáleností udělala pouze pár kroků. Zbylé herní principy zůstaly zachovány po vzoru Tungusky. zdroj: Archiv Secret Files 2 disaster video Výtečně vyhlížející dovolená? ![]() ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Stáhněte si: Demo, Videa... Související články: Novinky, Secret Files:Tunguska recenze |
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |