Video z multiplayerové mapy Caspain Border, která byla včera na chvilku zpřístupněna omezenému počtu hráčů a zřejmě se jí všichni ostatní dočkají v dalším průběhu betatestu...
Své dojmy ze hry proto posílejte na redakční mail: redakce@games.cz s předmětem BF3 beta – dojmy a následujícími náležitostmi: uveďte své jméno nebo nick a platformu, na které betu hrajete; držte délku textu pod 1500 znaků včetně mezer; pokud hrajete na PC, zkuste uvést specifikace vašeho PC; napište, jestli už jste dříve BF tituly hráli či ne, a jaké; buďte co nejvíce konkrétní a nezapomeňte říci, jestli vás hra baví nebo ne, co vám vyhovuje a naopak atd.
Až se nám sejde více než 5 názorů od různých hráčů, tak je sebereme a zveřejníme v článku. Pokud jich přijde více, tak si to klidně ještě několikrát zopakujeme. Pro inspiraci si můžete po rozkliku v článku přečíst mé stručné dojmy (délku jsem přešvihl, ale já můžu :). Jsou to dojmy zelenáče, který s klasickým multiplayerem ve střílečce dobrovolně docela dlouho nepřišel do styku :) A jen pro jistotu, všechny informace o tom, co v BF3 betě je, a jak se do ní zapojit, najdete na této stránce.
Jméno: Petr Poláček
Zkušenost s BF multiplayerem: hrál jenom BF 1942, čili zelenáč
Hardware: nemůže si moc vzpomenout, ale je to určitě PC
Až na pár výjimek (Aleš Smutný, Tomáš Jung, Dan Vávra a další) není redakce Games multiplayerovým střílečkám příliš nakloněná. Čas od času se ale někdo z nás nechá přemluvit a nabídne hře možnost, aby ho okouzlila. BF3 betě se to zatím úplně nepodařilo, ale potenciál k tomu, aby k sobě natáhla i hráče, co normálně multiplayeru neholdují, rozhodně má. Jednak díky atraktivitě zpracování multiplayerových map, ale hlavně díky srozumitelnosti všech herních prvků.
Mapa Operation Métro je na pohled úchvatná a radost nemohli zkazit ani snipeři, kteří se v této fázi bety nezapojovali moc do plnění úkolů, jako spíše sbírali zásahy kvůli získání zkušenostních bodů a rychlejšímu postupu na vyšší hodnosti. Našli si místo a snipovali - úkol, neúkol. Pánbůh je za to ale potrestá.
Umíral jsem tedy hodně, umíral jsem často, ale v roli podpory jsem se snažil být svým spoluhráčům něco platný a kolo od kola jsem měl pocit, že se do hry dostávám a zvykám si nejenom na zběsilé tempo, ale orientuju se i v designu mapy - v nadzemní i podzemní části. Podobně na tom byla evidentně spousta dalších nováčků, protože někteří z nich mi často zmateně vbíhali přímo před hlaveň, a to jsem se většinou držel spíše za čelem aktuální bojové linie. Jak se tam dostali, a proč už je nesejmul někdo předemnou, je otázka do diskuse.
Jen to však dokládá, že spolupráce na veřejných serverech zatím moc nefunguje. Díky mírně zmatenému rozhraní ve web browseru možná spousta hráčů ani neví, že si vůbec může nějaký server vybrat a klikají tedy na to největší tlačítko, co vidí: Quick Match. A nedá se také říci, že by spouštění hry přes webové rozhraní mělo bůhvíjaké výhody. Kdyby bylo všechno ve hře, asi bych byl v životě šťastnější, ale brzy si na to zvyknu a vy jakbysmet. Nic jiného vám bohužel nezbude, in-game browser dostanou pouze konzolisté.
Zpět ke hře. První povýšení přišlo relativně brzy (hned v prvním souboji), další na sebe také nenechalo dlouho čekat. Vyplatilo se zaměřit se na jedno povolání. V čem u mě hra rozhodně boduje, je způsob, jakým dokáže rozpoznat, že se snažím své úkoly plnit poctivě. Na titul nejlepšího donašeče munice to zatím asi není, ale není kam spěchat - betu během následujícího měsíce ještě mnohokrát zapnu.
Určitě si ale zkusím najít nějaký tým stálých spoluhráčů, protože hraní s anonymními nicky, s nimiž je domluva veškerá nemožná, přestane člověka bavit přesně ve chvíli, kdy už si ošahal základní prvky a chce stylem hry postoupit na vyšší level. Možná mě ten multiplayer ve střílečkách ještě vážně začne bavit... Jak jste na tom vy?