| Autor: Martin Holas Publikováno: 29.srpna 2006 |
Pět schodů do nebe
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Už z několikahodinového hraní vyplynuly první velmi pozitivní poznatky. Autorům se podařil skutečně sympatický kousek, kdy sadou na první pohled nedůležitých pravidel částečně nabourali zaběhnuté RTS principy. V klasické strategii typu Age of Empires podstatná porce taktiky začíná a končí manévrováním vojsk a bojem o suroviny. Ovšem v Paraworldu je více než kde jinde kladen důraz na pečlivé poskládání armády. Populační limit je hodně tvrdě oříznut na 54 jednotek, což už samo o sobě znemožňuje nějaké větší dělení vašich sil do samostatných oddílů. Tím ovšem legrace teprve začíná! Populace je totiž rozvrstvena do celkem pěti úrovní podle potenciální nebezpečnosti. O prvních 25 slotů se tak dělí dělníci a nejslabší pěchota a naopak megasilné jednotce páté úrovně je vyhrazen slot pouze jediný. Už svítá? Ne?
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Lov lebek
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
V potaz dále musíte vzít i docela úzkou specializaci většiny potvor. Volné populační přihrádky ukusují i nebojové jednotky jako dělníci a transportní lodě, a on je pak docela rozdíl, pokud má protivník o deset bojových jednotek více. Ve spojení s oblíbenou designerskou metodou "kámen-nůžky-papír", kdy například kopiník spolehlivě zastaví útok pochodující fauny, ale tváří v tvář čemukoliv jinému je nepoužitelný, vás čeká nekonečné dilema mezi několika jednotkami. Nakonec ještě můžeme být rádi, že byly úplně opomenuty vzdušné souboje, i když takový bombardér pterodon by mohl být fajn :)
Vychytralí bojovníci
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Úroveň AI můžeme bez rozmýšlení zařadit do té lepší poloviny dnešních RTS. Lze nastavit stupeň obtížnosti i způsob hry, podle kterého se počítač skutečně chová. Ofenzivní oponent se na vás snaží tlačit, defenzivní zakopávat, vyrovnaný něco mezi a pasivní vtipně od začátku jen stojí a kouká. AI je schopna docela dobrých a účinných fint jako odpoutání části jednotek během útoku a napadení nechráněných dělníků nebo neustálého napadání satelitních těžebních minizákladen. Trochu slabší mi bohužel připadá schopnost adekvátně poskládat armádu, neboť AI se stůj co stůj snaží o absolutní vyváženost a nepřizpůsobuje se momentálním trendům v řadách nepřátel. To pochopitelně ne vždy musí být nejlepší řešení. Vesměs je ale umělá inteligence více než nadprůměrná, proti dvěma protivníkům zároveň se myslím slušně zapotí i zkušení stratégové.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů
Stáhněte si: Trailery, Dema... | ||
| Martin Holas | |
| autorovi je 19 let, studuje na Masarykově univerzitě v Brně; na hrách si cení originality a kvalitního příběhu, upřednostňuje dobré RPG, adventuru či strategii; rád se uchyluje do dob dávno minulých, především co se týče hudebního a filmového vkusu :-) |