Fallout Tactics - první dojmy
zdroj: tisková zpráva

Fallout Tactics - první dojmy

2. 2. 2001 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Podívali jsme se na hratelné demo nového přírůstku do slavné ságy Fallout, které se ale od předchozích dílů poměrně dost liší.


Fallout Tactics: Brotherhood of Steel - první dojmy

Autor:Nukem
Publikováno: 2.února 2001

 Sága pokračuje
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jsou to již více než dva roky, co jsme již podruhé okusili atmosféru téměř zničeného světa, kdy se lidstvo pomalu vzpamatovávalo z hrůz jaderné války. Někteří přežili skryti hluboko v podzemí v protiatomových krytech, jiné radioaktivní spad nadobro změnil v bytosti, od člověka značně odlišné. Tehdy se v našich mechanikách divoce roztáčelo CDčko s názvem Fallout 2 - hra navazující na velmi úspěšné RPG, které si za velmi krátkou dobu získalo nespočet nadšených příznivců.

Nyní firma Interplay uvolnila druhou demoverzi svého nového projektu s názvem Fallout Tactics: Brotherhood of Steel. Nejedná se však o třetí pokračování předchozích dílů této hry, jak by se dalo zprvu očekávat. Tvůrci Fallout Tactics totiž sešli z cesty pravého RPG a dali hře nový rozměr v podobě taktické bojové hry. Když nad tím tak přemýšlím, zárodky tohoto přechodu se vlastně objevily již v předešlých dílech, kdy hra, normálně probíhající v reálném čase, v okamžiku souboje přešla na tahový mód. Takže co vlastně můžeme čekat?

Tak jako v předchozích dílech má hra svůj vlastní příběh. Časově je umístěn po událostech, jež se odehrály v prvním díle této série. Tehdy hrdina hry, vyslán z rodného krytu pro Water Chip, narazil mimo jiné na technologicky vyspělou komunitu Brotherhood of Steel. Na konci hry pak spolu s několika členy Bratrstva vyrazil hledat druhou mocnou komunitu, jež se pro změnu skládala z mutantů. Tu se mu pak podařilo zlikvidovat. Nyní se hlavní hrdina dílu Fallout Tactics, teď již člen Bratrstva, vydává na strastiplnou pouť po Střední Americe, s úkolem zajistit zbylý vojenský arzenál dřív, než padne do nepovolaných rukou.

 Kříženec RPG a strategie
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Fallout Tactics v sobě velmi důmyslně spojuje dva herní systémy. Výše zmíněný příběh je typický prvek RPG stylu, k jeho úspěšnému zakončení však budeme potřebovat zkušenosti z taktických her. Během hry je hlavní hrdina vysílán na mise s předem danými úkoly, které musí postupně splnit. Zpočátku na to je sám, tak jako tomu bylo i dříve. Záhy však narazí na postavy, které mu nabídnou svoji pomoc. Pravda, tohle jsme v předchozích dílech také zažili. Ovšem tehdy měli spolubojovníci takříkajíc svůj vlastní rozum, nyní záleží na vás. Teď musíte ovládat každého člena týmu (maximálně jich je šest, přičemž může jít třeba o mutanty nebo psy). Tím je hráči umožněno vytvořit si tým, kde každý člen je specialista na něco jiného.

Už nemusíte přemýšlet, zda je lepší přidat si bodík ke schopnosti otevírat zámky na úkor zručnosti při první pomoci. Nyní je-li jeden člen lamač zámků, může být druhý výborný lékař, třetí skvělý pyrotechnik, a všichni dohromady ještě dobří střelci. Práci, kterou předtím musel oddřít jeden člověk, si teď rozdělí členové mezi sebe. Na hráči pak je, vymyslet rychlou akci, jak elegantně projít územím nepřátel. Jedním členem týmu vyláká nepřátele z úkrytu, kteří nic netušíce vběhnou do připravené pasti představující křížovou palbu ostatních členů týmu, nebo to třeba může být minové pole. To je ona taktická stránka hry. Z RPG stylu tu zůstaly četné rozhovory s lidmi, které potkáte, či získávání zkušeností během bojů a následné vylepšování schopností jednotlivých bojovníků.

 Chcete počítat kroky nebo sekundy?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Za zmínku stojí i netradiční systém bojů. Tedy netradiční je v tom, že si můžete zvolit, zda budete bojovat na kola, či zvolíte-li boj v reálném čase. Toto nastavení pak můžete během hry libovolně měnit. Kolový systém je identický s tím, co známe z minula. Každý člen týmu má přidělen určitý počet bodů (action points). Ty v každém kole spotřebovává přesunem, zakleknutím, zamířením, střelbou, nabíjením, uzdravováním atd. Naproti tomu boj v reálném čase je víceméně neomezený. Říkám víceméně, neboť "action points" jsou použity i zde, ale ty se po určité době zase obnovují. Není tedy možné, aby bojovník neustále pálil, mezi výstřely je určitá pauza, během níž se dobíjí "action points", ale na druhou stranu nemusí po každém výstřelu čekat, až se vydovádí i ostatní. Bojovníci tak mohou konat své úkoly nezávisle na sobě.

Navíc je tento systém vylepšen ještě o jednu užitečnou vlastnost. Jde o jakýsi mód agresivity. Každému členu můžete nastavit, zda má být buď zcela netečný, či zda se bude bránit v případě napadení, nebo zda bude agresivně napadat vše živé v dosahu. Tím se hráč vyhne nepřehledné situaci, kdy během zběsilé přestřelky nestačí přepínat mezi bojovníky a dávat jim pokyny ke střelbě. Stejně tak tuto možnost využije v situaci, jakou jsem již nastínil, kdy nepřítel vběhne do pasti a vaši muži se o něj již sami postarají. Právě tuhle vlastnost velmi oceňuji.

 Zlepšení více než dost
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Další novinkou, kterou si na nás tvůrci přichystali, je širší využití motorizovaných vozidel. Je pravda, že vozidla se vyskytla i v předchozích dílech, ovšem jen jako prostředek pro zkracování vzdáleností. Nyní jsou vozidla součástí boje. Jsou i ozbrojená, chrání vaše bojovníky, můžete s nimi své nepřátele drtit pod pneumatikami. Interaktivnější je i prostředí, kdy třeba takový sud s hořlavinou odstřelený na dálku může ušetřit spoustu času a nábojů.

Nový vzhled můžete čekat i od grafiky. Jde sice o stejný engine, velmi podrobný a sugestivní, ovšem nyní si lze zvolit mezi rozlišeními 800×600, či 1024×768 a také mezi 16bit a 32bit barevnou škálou. Mapy jednotlivých území jsou mnohem rozsáhlejší a obsahují v sobě i vyšší podlaží, nebo naopak podzemí, která dříve představovala samostatnou mapu. Takže ačkoliv vystoupíte s jedním bojovníkem do patra, stále můžete vidět ostatní v přízemí. Dokonalé pro ostřelovače...

 Podělte se s přáteli
Aby novinek nebylo málo, je k dispozici i multiplayer. Jedné hry se může zúčastnit až 18 hráčů ovládajících dohromady až 36 postav a to třeba i zvířat. Vyberete si libovolný charakter, z přidělených bodů do začátku si jej utvořte k obrazu svému a ukažte, co ve vás je. Čekat v plné verzi zřejmě můžeme (team) deathmatch, assault a cooperative mód. K dispozici bude osm speciálních map plus možnost vybrat si některou single-playerovou misi. Pro kutily by neměl chybět ani editor map.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Zdá se, že zavedenou a úspěšnou hru se její tvůrci nebáli pořádně provětrat a vnést do ní spoustu nových prvků, určitě ku prospěchu hry. Myslím si, že se dostane do centra pozornosti nejen příznivců série Fallout, ale i Jagged Alliance nebo třeba Commandos. Tak hodně štěstí.

Nukem

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva


Nejnovější články