E3 dojmy: Code Name STEAM je nová strategie od tvůrců Advance Wars
zdroj: tisková zpráva

E3 dojmy: Code Name STEAM je nová strategie od tvůrců Advance Wars

13. 6. 2014 11:00 | Dojmy z hraní | autor: Miloš Bohoněk |

Internet čekal nový Metroid, my s Petrem doufali v remake Majora’s Mask, ale Nintendo nás nakonec všechny převezlo. Na hodinové konferenci v Los Angeles představili úplně novou značku pro 3DS, kterou by časem chtěli přetavit v sérii. Nintendo prý do jejího vývoje investovalo nevídané úsilí (s ohledem na handheldovou platformu) a výsledkem je vpravdě svérázná, skoro až jedinečná strategie.

Pod Code Name: STEAM, což mimochodem není kódové označení ale finální název, je podepsané studio Intelligent Systems, které má na triku špičkové strategické série Advance Wars a Fire Emblem. Logicky tak půjde o tahovku, ale s jedním zásadním twistem: na svět se díváte z pohledu třetí osoby, nikoli z tradiční ptačí perspektivy.

Své jednotky ovládáte jako ve střílečce. Proč? Paul Patrashcu z IS si stýskal nad neadekvátní popularitou strategického žánru, který by prý měl mnohem více příznivců, kdyby uměl zprostředkovat silnější pouto mezi hráčem a jednotkami na bojišti. Došel k závěru, že řešením je stáhnout kameru dolů na bojiště, jednotky ovládat přímo a omezit důraz na „neviditelné parametry a čísla, kterým člověk beztak nerozumí.“

Bezprostřední strategie

Díky third-person kameře dole na bojišti má být pocit z hraní strategie intimnější. Pokud zrovna máte pod rukama jen jednoho vojáka (maximem jsou čtyři), vlastně vám možná ani nedojde, že jedete strategii. Zbraní zaměřujete volně jako ve střílečce, nejste omezeni jenom na pravoúhlý pohyb a pokud vás někdo odstřeluje shora, jde o skutečný problém, poněvadž jej prostě špatně vidíte. A tak je hlavním pojítkem se strategickým žánrem přítomnost klasických akčních bodů, které omezují váš pohyb po mapě. Klasická mechanika všech tahových strategií.

Jenom third-person kamera sama o sobě nestačí, abyste si ke svým ovečkám vybudovali vztah, a tak bude každý voják unikátní. Vývojáři jdou ve šlépějích třeba Fire Emblem: Awakening, kde jste také postupem času verbovali nové a nové dušičky, kdy každá měla svůj jedinečný vzhled, příběh, zájmy nebo schopnosti.

Postupem času vojáčci a vojandy sílí a učí se novým schopnostem, leč autoři předem vylučují nutnost grindu. Souboje mají být o schopnostech a o skillu, nikoli jen o lepších statistikách. Hlavním cílem vývojářů je oslovit široké publikum bez vášně pro strategické tituly, čili nakonec ani nezahrnuli koncept permanentní smrti. Když postava během souboje zemře, objeví se na další mapě znova. 

Angloamerický steampunk v japonském balení 

V Code Name: STEAM se vám do rukou dostane speciální jednotka S.T.E.A.M. (Strike Team Eliminating the Alien Menace, ehm), kterou založil Abraham Lincoln v boji proti mimozemšťanům. A protože cel-shadová grafik hry silně čerpá z amerických komiksů, celá věc se odehrává ve steampunkovém Londýně 19. století (ehm). Sám Paul Patrashcu z Intelligent Systems si dělal legraci z dějového zasazení přitaženého za vlasy.

Steampunk v podání Code Name: STEAM neznamená jen velké železné trubky a masivní vzducholodě. Pára je integrální součástí hry a pohání samotné hrdiny, resp. jejich schopnost pohybovat se po bojišti a využívat speciálních útoků plošných útoků.

Naopak samotné potvory už zase se steampunkem nemají moc společného, tam se výtvarnice Takako Sakai inspirovala u H.P. Lovecrafta. Proti hráči se tak postaví různé variace na podvodní bestie. Co takhle zamračená chobotnice pojmenovaná „devastátor“? Samozřejmě!

Code Name: STEAM má být novou velkou značkou Nintenda a musím seznat, že vývojáři z Intelligent Systems zde skutečně kutí něco nového a svěžího. Jistě, pokusy udělat strategii bezprostřednější tu už byly, avšak takovýto mix tahovky a third-person střílečky jsem ještě neviděl. A kdyby se náhodou nezadařilo? Pak se stále můžeme těšit na nové Advance Wars a Fire Emblem - na těch se už také dělá.

Nejnovější články