| Autor: Mirek Zeman Publikováno: 10.března 2002 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Začínáte s jedinou postavou, ale posléze se jich k vám může připojiž až devět. Dungeon Siege má poměrně promyšlený systém jejich ovládání, díky němuž lze tvořit nejrůznější bojové formace, a směs akční hry a RPG je tak dochucena prvky taktiky. Charaktery nemají žádné předem dané povolání - jejich specializace či naopak všestrannost závisí čistě na míře používání té které schopnosti. Ty jsou celkem čtyři (útok nablízko, útok nadálku, bojová magie, přírodní magie) a determinují je tři vlastnosti (síla, obratnost, inteligence). Rozhodnete-li se nepřátele zabíjet kupříkladu lukem, bude se vám zvyšovat útok na dálku, ovšem sekundárně také obratnost. Škola kouzlení
zdroj:
tisková zpráva
Systém magie je velmi jednoduchý a vlastně do značné míry koresponduje s ovládáním zbraní. Do kouzelné knihy vkládáte nalezené nebo zakoupené svitky. Ty pocházejí ze dvou škol magie: bojové nebo přírodní. Kouzlení má v Dungeon Siege stejná pravidla, jako sekání sekerou (resp. ze všeho nejvíce připomíná střelbu z luku), což sice přispívá relativní vyrovnanosti hry, ale současně ji to svým způsobem poněkud ochuzuje. Používáním libovolné školy vám přibývají zkušenosti u odpovídající schopnosti a posléze dochází ke zvýšení úrovně. Stejně jako u zbraní ovlivňuje míra zkušeností úroveň kouzel, která můžete používat v boji. Můj subjektivní dojem, který jsem si odnesl z hraní beta verze, která - soudě podle preview - oběhla celou Českou republiku, je snad až přílišná jednoduchost, s jakou se Dungeon Siege hraje. Windows nebyly v úvodu zmíněny náhodou, protože hra je mírně připomíná - stačí jen kurzorem ukázat na nepřítele a postavy se již samy o všechno postarají. Když náhodou stojíte proti velké přesile, můžete zastavit hru (oblíbená to vlastnost současných RPG, která bohužel drasticky snižuje hladinu adrenalinu), ozdravit se a nerušeně pokračovat. Sami nepřátelé také nejsou z nejchytřejších - jejich jedinou strategií je zběsilý útok, v jehož rámci obklopí váš nejsilnější charakter a vůbec je nezajímá, že o dva metry dál stojí slabý lučištník.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Grafické orgie Pokud na Dungeon Siege něco na první pohled signalizuje celkou výjimečnost této hry, je to grafické zpracování, které je ve své uchvatnosti dovedeno do neuvěřitelných detailů. Když na vás kupříkladu zaútočí vlci a lučištník do nich z povzdálí střílí z luku, tak nejenže vidíte jejich směrem létat šípy (na tom by nebylo nic neobvyklého), ale v případě zásahu se zabodávají do vlčích kožichů a už v nich ostávají.
zdroj:
tisková zpráva
Ovládání kamery je v Dungeon Siege promyšlené a nejedná se naštěstí o podobný horor, jaký představovaly Evil Islands. Procházíte-li navíc třeba hustým lesem s množstvím stromů, tak všechno, co by vám mohlo bránit v dokonalém výhledu, se zprůhlední.Těšte se na duben, kdy vyjde plná verze hry. Stáhněte si: Šest videoukázek z Dungeon Siege Související články: Preview (červen 2000) |
| Mirek Zeman připravil: jd |