Dojmy z nejzajímavějších her pro Nintendo 3DS
zdroj: Archiv

Dojmy z nejzajímavějších her pro Nintendo 3DS

17. 2. 2011 17:40 | Dojmy z hraní | autor: Petr Poláček |

Přestože vítr z plachet všem moderním průkopníkům v masovém využití 3D vzali už nacisté, Nintendo dál neohroženě kráčí vpřed směr konec března, kdy na trh vypustí svůj handheld 3DS. A jakkoli je tahle krabička zajímavá z hlediska technologického, o tom, jestli ji čeká vřelé nebo rezervované přijetí, rozhodnou jen a jen hry. A ty jsme si mohli nedávno znovu vyzkoušet (společně s velkým množství kolegů z webů a blogů) na vlastní oči, tentokrát však během akce Conquestu na domácí půdě, takže se nám dojmy nestihly vykouřit z hlavy kvůli turbulencím a letištním trablům.

Některé z her se na trh dostanou hned 25. března, jiné trochu později. Všem bez rozdílu se jim teď zběžně podíváme pod kapotu, abychom zjistili, jestli Resident Evil: Mercenaries 3D není jen hezky vyhlížející minihra, jak dlouho má šanci udržet pozornost hráče zajímavý Steel Diver, jak šílení jsou králíci v Rabbids 3D, jestli se vám nebude točit hlava z nové kamery v PES 2011 3D, jak moc upravená je 3DS verze The Legend of Zelda: Ocarina of Time nebo jak náročné je střílení velkých očí v Kid Icarus: Uprising.

Resident Evil Mercenaries 3D

Graficky jde v tuto chvíli o jednu z nejpohlednějších her pro 3DS bez ohledu na to, jestli 3D efekt necháte zapnutý, nebo jej vypnete. Čerpá z Mercenaries módu v RESI 4 a 5, jak už jsme na Games psali, což byla v podstatě jen větší minihra a podobný charakter má i tato 3DSková verze. Princip je jednoduchý, vyberete jednu z několika odlišně zaměřených postav, vstoupíte do hry, pokusíte se během časového limitu odpravit co nejvíce zombíků, a pak znovu a znovu a znovu a znovu, pořád dokolečka. Multiplayer by měl zábavnost hry zvednout, ale nezkoušeli jsme, nebyla příležitost. Možnost vylepšovat a postupně vyzbrojovat svoji postavu (všechno jsou to známé RESI persóny) je fajn, ale pořád to nic nemění na pocitu, že Mercenaries slouží primárně jako ukázka technologických možností 3DS.

Lehko dostupný inventář, zobrazený na spodním displeji, je užitečný, ovládání je však dosti kostrbaté i s přidanou možností pohybu, když míříte, což je u RESI her vzácnost. Často tak vznikají situace, kdy kvůli ovládání prostě nestíháte sledovat situaci okolo a vůbec netušíte, že zatímco likvidujete pár zombies před sebou, míří k vám ze zadu další hlouček. A když to zjistíte, tak už nestačíte včas reagovat. Zkrátka pěkná, ale na handheldu nepříliš pohodlná hra. RESI: Mercenaries 3D vyjdou v průběhu jara 2011

Kid Icarus Uprising

V zahraničí je Pit kultovní herní postava, u nás žádnou reputaci nemá, takže si s sebou nepřináší žádné pozitivní předsudky a musí si holt oblibu vybojovat sám. Naštěstí by s tím neměl mít problémy. Disponuje totiž silou mocného prvního dojmu, který vytváří letecká část ve vzduchu, kdy kolem vás při zapnutém 3D prolétávají nepřátelé a jejich střely, což podporuje prostorový dojem. Herně je na tom tato část slušně, Pit letí automaticky dopředu, vy ovládáte jeho pohyb do stran, zaměřování a střílení. Musíte tedy zvládnout tři úkony naráz, což není vůbec lehké, ale po chvilce si zvyknete a předvedete perfektní koordinaci. Správný výběr jedné ze tří odlišných zbraní se pak ukáže jako důležitý, když Pit přistane a akce se přenese na zemi, kde připomíná third-person mlátičku.

Kamera občas nestíhá sledovat akci, ale máte ji naštěstí pod kontrolou – můžete vše korigovat. Pozemní část je poněkud generická a chybí jí šťáva vzdušných bitev. Ty naštěstí tvoří většinu hry, na zemi se budete zjevně vracet zejména pro souboje s bossáky, jejichž porážka vyžaduje nalezení slabého bodu. Kid Icarus Uprising nijak nezastírá, že hraje na efekt a daří se mu to. Je to v zásadě klasická ukázka tzv. on-rails střílečky, která je však dostatečně pestrá, co se týče lokací, nepřátel i designu úrovní, což je v tomto žánru velmi důležité. Hra vyjde v průběhu jara 2011.

Steel Diver

Nenápadné technologické demo se proměnilo ve hru, která překvapuje svojí jednoduchou hratelností a trojicí odlišných herních módů, které umí třikrát odlišně pobavit, jen si nejsme jistí, jak dlouho. V prvním módu koukáte skrze vystrčený periskop na moře, otáčíte se a střílíte torpéda po projíždějících lodích a ponorkách. Je to klasická 360 stupňová střelnice, u které musíme ocenit fakt, že samotné otáčení lze provádět pohybem handheldu. Jako příslušenství k hraní tedy doporučujeme otočnou židli na kolečkách :) V druhém módu sledujete svoji ponorku z boku, na spodním displeji ovládáte manuálně páčkami rychlost a ponor (a vypouštíte torpéda), přičemž oba pohyby mají určitou setrvačnost, což hraje významnou roli.

V různě spletitých koridorech se totiž musíte vyhýbat nejenom stěnám, ale i nastraženým minám, takže je třeba rychlost i ponor neustále korigovat, což často přináší infarktové situace a společně s tím i zábavu. Později na vás začnou útočit lodě a vy na ně také, což příjemně navyšuje obtížnost a s tím i zábavu. Třetí herní mód jsme nezkoušeli, měl by připomínat strategii, ve které budete v roli velitele rozhodovat o osudu jiných ponorek. 3D efekt se v tomto titulu uplatní zejména v periskopovém módu, ale bez ohledu na něj se Steel Diver jeví jako malá, milá a zábavná hra. Na jak dlouho? To je otázka, kterou až na výjimky budeme asi řešit u všech 3DS her. Hra vyjde v průběhu jara 2011.

Rabbids 3D

Pokud si pamatujete New Super Mario Bros. z DSka, tak si odmyslete Maria a všechny jeho kámoše, dosaďte místo něj šíleného králíka a máte jasnou představu o tom, co tahle hra nabídne. Zjevně byla narychlo připravena pro launch 3DS, řemeslně na tom není vůbec špatně a vypadá hezky. V jádru je to však obyčejná plošinovka se spoustou hopsání, sbírání předmětů, umírání při špatných doskocích, likvidováním nepřátel a zachraňováním kámošů. Rabbids 3D zkrátka aspirují na pozici titulu, který neurazí, ale ani výrazně nepotěší a pranic tomu nepomůže ani několik časových období, tři herní módy (příběh, hra na čas, speciální úkoly) a více než 40 kostýmů, do kterých můžete svého králíka navléci. Hra vyjde počátkem dubna 2011.

Pilotwings Resort

Jak se zdá, bude to jediná hra od Nintenda, která bude dostupná hned od 25. března. A volba to není špatná. Tak jako oba dva předchozí díly půjde i v tomto o létání nad malebným ostrovem s využitím různých dopravních prostředků od letadla, přes kluzák až po jet-pack. V hlavním módu budete létáním v těchto strojích plnit různé mise, které prověří vaše schopnosti, ve free módu pak budete pod kuratelou časového limitu moci objevovat krásy ostrova a pronikat do tajů odlišného ovládání jednotlivých strojů. S kluzákem toho moc nevykoumáte, prostě držíte směr a výšku a zatáčíte, jinak pohyb ovlivnit nelze.

S letounem, který umí akcelerovat i do stran, je větší sranda, ale nejzábavnější se zdál být Jet pack, který vyžaduje dosti delikátní zacházení s „plynem“ – nesmíte přidávat ani moc, ani málo, abyste svého borce nevykolejili a neposlali střemhlav k zemi. Společně s Kid Icarus Uprising demonstruje Pilotwing Resort dopad 3D zobrazení na zážitek ze hry zdaleka nejlépe ze všech launchových her. Iluze prostoru je v otevřeném prostředí nejenom efektní, ale i důležitá, protože umožňuje precizní zacházení třeba s letounem, což jednotlivé úkoly vyžadují. Jinak je Pilotwings také jednou z nemnoha her, které využívají vaše Miičko, tak si pak nezapomeňte nějaké vytvořit. Hra vyjde 25. března 2011.

Dead or Alive Dimensions

Cílem vývojářů z Team Ninja je tvorba ultimátní DoA hry, která potěší dlouhodobé a neodradí nové hráče, potažmo fanoušky. Faktem ale je, že na první pohled upoutá hra stejně svým grafickým zpracováním, plynulostí a velkými "přednostmi" ženských postav. 3D efekt se sice na vizuálním zpracování podepisuje pozitivně, ale brzy jej pro přehlednost a ještě větší plynulost boje určitě vypnete, což nevadí, i tak je hra velmi atraktivní a ukazuje, že 3DS tiká pod kapotáží slušný hardware. Herně se DoA: Dimension drží konzolových předchůdců a soustřeďuje se na jednoduché ovládání, které umožňuje vytváření komplexních kombo řetězů, nechybí tradiční důraz na protiútoky a využívání interaktivních pastí, do nichž můžete protivníka nacpat. Hlavní rozdíl oproti jiným verzím je v tom, že se jednotlivá komba nyní naklikávají na spodním displeji. Může se to zdát jako prvek, který totálně kazí hratelnost, ale vůbec nám to tak nepřipadlo. Navíc, při multiplayeru budou k tomuto prvku mít přístup oba borci, takže jakékoli zvýhodňování padá.

V Chronicles, což je příběhový mód, si pěkně projdete veškeré události celé DoA série, což prý zabere až pět hodin. V Arcade módu půjde o obyčejné one to one souboje, v Training módu o nácvik a Survival bude o tom, jak dlouho dokážete přežít proti stále silnějším soupeřům. Dostáváme se tím k multiplayeru, který funguje lokálně i online a podporuje nejenom kompetitivní versus, ale i kooperativní tag mód, ve kterém se společně s kámošem pokusíte porazit silnějšího AI soupeře. A právě na tom, jak se multiplayer chytne, bude záležet úspěch či neúspěch hry. Příběhový mód je fajn, ale zbytek hry přestane osamoceného hráče brzy bavit. Pěkná grafika, pohupující se prsa ženských bojovnic ani přítomnost Samus Aran s Metroid série s tím nic neudělají. Hra vyjde v průběhu jara 2011.

Super Street Fighter IV 3D Edition

Zatímco u DoA 3D efekt nic nepřidává a klidně jej po chvilce vypnete, u SSFIV je tomu naopak – jak jednou 3D zapnete, už to bez něj nepůjde. Jde zejména o vynikající prostorový pocit, který tím hra získá, ať už v základním pohledu z boku, nebo při alternativním pohledu tak trochu zpoza zad vašeho bojovníka. Co má však bojovka od Capcomu s DoA společného, to je naklikávání kombo řetězců na spodním displeji, kam si vyberete čtveřici svých oblíbených.

Samotný boj zůstává stejný jako v konzolové verzi, čili zábavný a do poslední chvíle napínavý bez ohledu na to, jestli se sejdou dva rovnocenní nebo dva nevyrovnaní soupeři. Krása Street Fighter her totiž tkví v tom, že se chytá i naprostý začátečník, který se už poté jenom zlepšuje. Multiplayer mód jsme bohužel nezkoušeli, ale zajímavě zní nabídka Street Pass funkcí, které podporují náhodné souboje na ulici, stahování nových výzev nebo sdílení hry s někým, kdo nemá kopii. Hra vyjde 25. března 2011:

The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

Jedno z největších lákadel 3DS je paradoxně remake hry z N64, ale vzhledem ke stáří a praktické nedostupnosti hry pro většinu současných hráčů to nehraje zase tak velkou roli. Díky 3DS portu s vylepšenou grafikou se k nim dostane jedna z nejlepších dobrodružných her všech dob, které 3D efekt přidává na přitažlivosti, ale nijak zásadně ji nevylepšuje. Těžko se tedy o Zeldě obšírněji rozepisovat, protože je všechno stejné, jako bylo v N64 verzi – stačí konstatovat, že ovládání je na možnosti 3DS uzpůsobeno velmi inteligentně a při hraní nijak nepřekáží, naopak díky využití pohybového senzoru a dotykového displeje je příjemnější než na gamepadu. K vydání hry dojde pravděpodobně v průběhu léta 2011.

Pro Evolution Soccer 2011 3D

Adaptace fotbálku od Konami pro 3DS vypadá graficky pěkně a se zapnutým 3D se navíc hýbe velice obstojně. Bohužel právě speciální 3D pohled, kdy akci sledujete z pohledu kousek od aktivního hráče s míčem, není pro tento typ hry moc vhodný. Pro fotbal potřebujete jistou míru přehledu, kterou s neustálým natáčením se kamery prostě nutně ztrácíte. Naštěstí by hra měla obsahovat i tradiční pohledy kamery, tak jak je znáte z jiných verzí, takže se budete moci soustředit na hru a ne na to, jak je vám z rotace kamery špatně. Z několika odehraných zápasů se přitom zdá, že je hra oproti konzolovým verzím znatelně jednodušší, ale pořád si udržuje charakteristické kouzlo PES her. Navíc je to jediná typicky sportovní hra, která se na 3DS zpočátku objeví, na což v Konami evidentně spoléhají. Hra vyjde 25. března 2011:

Zbytek má také cenu

Pro zahájení prodeje a následující týdny se k vydání připravuje celá řada dalších her, viz seznam níže. Nechybí mezi nimi ani jisté komerční hity jako Nintendogs + cats nebo Ridge Racer 3D, ale i velmi zajímavé podivnosti typu Face Raiders a AR Games. Ty najdete předinstalované v 3DS (psali jsme o nich v tomto článku) a ukazují, jak lze přes zabudované kamerky zajímavě propojit hru s realitou. Mezi hrami, které se začnou prodávat hned 25. březnem, jsou navíc potenciálně zajímavé tituly jako Rayman 3D (předělávka Rayman 2), Splinter Cell: Chaos Theory 3D (předělávka známé hry) nebo Ghost Recon: Shadow Wars, což je taktická strategie, jejíž vývoj vede Julian Gollop, známý tvůrce X-Com / UFO her, popřípadě Laser Squad Nemesis. Ani jednu z těchto her jsme bohužel vyzkoušet nemohli, ani nedávno v Praze, ani začátkem roku na 3DS prezentaci v Amsterdamu.

Seznam her, které se začnou prodávat 25. března společně s handheldem

Pilotwings Resort - Nintendo
Nintendogs + cats Golden Retriever & New Friends - Nintendo
Nintendogs + cats French Bulldog & New Friends - Nintendo
Nintendogs + cats Toy Poodle & New Friends - Nintendo
Super Street Fighter IV 3D Edition - Capcom / Nintendo
The Sims 3 - Electronic Arts
PES 2011 3D - Konami
LEGO Star Wars III The Clone Wars - LucasArts
Ridge Racer 3D - Namco Bandai
Super Monkey Ball 3D - SEGA
Samurai Warriors: Chronicles - TECMO KOEI
Asphalt 3D - Ubisoft
Ghost Recon Shadow Wars - Ubisoft
Splinter Cell 3D - Ubisoft
Rayman 3D - Ubisoft

Nejnovější články