Dojmy z hraní: čtvrtý Posel Smrti v sobě nezapře předchůdce, ale přináší i řadu novinek
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní: čtvrtý Posel Smrti v sobě nezapře předchůdce, ale přináší i řadu novinek

7. 9. 2017 18:15 | Dojmy z hraní | autor: Patrik Hajda |

K oznámení nového Posla Smrti došlo krátce před výstavou Gamescom. Společnost THQ Nordic tak jednou provždy rozsekla dohady o avizovaném nástupci původem české série. Čtvrtý díl nese prostý název Black Mirror (aby se to mohlo plést s prvním dílem) a vzhledem k datu vydání na konci listopadu nebyla hratelná ukázka na Gamescomu překvapením. Mají se fanoušci nač těšit, nebo už mysteriózní odkaz povedeného prvního dílu z této série vyčpěl nadobro?

První dojem ze hry není zrovna úchvatný. Nesympatický hlavní hrdina, kolísavá kvalita grafiky, pochybné budování strachu náhodným dívčím křikem kdesi z lesa... A lagy. Spousta lagů. Od hry, která vyjde již za tři měsíce, bych na sestavě s nejnovějším procesorem, poslední grafickou kartou a obřím množstvím RAM neočekával, že co deset vteřin zamrzne na vteřinu obraz.

Ale abych na Black Mirror neházel jen špínu, koukněme se na to dobré. Od první chvíle je hra něčím povědomá – povědomé je prostředí, postavy i atmosféra. V tomto směru se autorům z KING Art Games podařilo vystihnout podstatu série na jedničku. Hned od začátku se třeba naprosto každý na panství chová podezřele (komorník, vdova, zahradník i účetní), což by mohlo naznačovat zajímavé rozplétání zápletky.

zdroj: Archiv

V hratelné ukázce bohužel nešlo dělat nic jiného než zkoumat předměty a rozmlouvat s několika postavami, což o výsledném produktu tolik neprozradí. Doufal jsem v předvedení alespoň jedné hádanky, ale bohužel. Přesto se v demoverzi ukázal prvek, který odlišuje Black Mirror od předchůdců – ovládání. Zapomeňte na point-and-click. Vzhledem k plánovanému vydání hry i na konzolích muselo klasické ovládání myší ustoupit gamepadu.

A je to překvapivě dobře. Pohyb s pomocí kláves či páčky na gamepadu se stará o plynulý dojem (až na to zamrzání), a dokonce i u zkoumání předmětů si vystačíte s klávesami 1-4, kterými vybíráte například postavu na obraze, škrábanec na rámu, papírek ukrytý za obrazem atd. Vlastně jsem za celou dobu nesáhl po myši, protože prostě nebyla potřeba (je možné, že u hádanek se bez ní už neobejdete).

Black Mirror zdroj: tisková zpráva

První ukázka skončila po rozhovoru s děsivě nechutným zahradníkem, kterého jsem si zprvu spletl se zombií, takže jsem se okamžitě pustil do druhé ukázky. Ta se odehrávala v jakési polorozpadlé kapli a měla jediný cíl – představit druhý odklon od předchozích dílů v podobě přeludů. V místnosti bylo nutné najít levitující orb, po jehož aktivaci se obraz zbarvil do modra. Když pak přede mnou další orb zhmotnil plovoucí rybu, bylo mi všechno jasné – jsem pod vodou.

Další orb přidal chaluhy a konečně poslední poskytl pohled na padající ženské tělo, které se ladně doploužilo na dno jezera. Chvíli jsem zmateně nevěděl co dělat, nakonec jsem přistoupil k tělu, které přede mnou náhle ožilo. Stěží bych to děsivé stvoření s vyceněnými špičáky nazval ženou, ale jedno jí musím nechat – tuhle ukázku ukončila elegantně. Hlavou mi mlátila tak dlouho o podlahu, až se objevil nápis „Game Over“.

Black Mirror zdroj: tisková zpráva

Tak to vidíte. Nové ovládání, nové instance, staré rysy a možnost zemřít. Vím, že ze začátku mé dojmy působí velice negativním dojmem, ale když se nad tím zamyslíte, tak mé stížnosti padají jen a pouze na technickou stránku hry. A s tím se ještě dá něco udělat. Jestli to bude dobrá adventura, rozhodne až příběh, protože ovládání je pohodlné, atmosféra odpovídající, postavy rozeznatelné.

Black Mirror má vyjít 28. listopadu na PC, Mac, Linux, PlayStation 4 a Xbox One.

Nejnovější články