Dojmy z bety Battlefield Hardline naznačují, že jde o převlečený Battlefield 4
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z bety Battlefield Hardline naznačují, že jde o převlečený Battlefield 4

9. 7. 2014 21:00 | Dojmy z hraní | autor: Daniel Kremser |

Každý kluk si v jistém období života rád hrál na vojáčky. Pobíhali jsme po sídlištích s klacky v rukách a hlasitě přitom na sebe pokřikovali, když jsme předstírali válečnou bitvu, ale ještě mnohem častěji hru na policajty a zloděje. Podobně to zjevně měli vývojáři z EA Visceral, kteří v Battlefield Hardline převlékají vojenské maskáče za policejní uniformy. Tanky nahrazují sedany s majáky a strategické čištění vojenských objektů unášení transportérů s penězi. Minimálně to tak působí na první pohled. Realita je však daleko prozaičtější. Visceral vlastně nic neopouštějí, jen dosavadní Battlefield hry snaživě přebarvují.

Tradičně polovičaté orgie

Soudě dle nedávné bety není Hardline nový nebo jiný Battlefied, minimálně v multiplayeru. Z předchozích dvou BF her si bere více než je zdrávo. Již z bety lze odhadnout, jakým směrem se Visceral Games vydali a vlastně tím trochu prokouknout úhybný manévr EA i DICE. Když řeknu, že Hardline působil v betě jako větší datadisk pro Battlefield 4, budu zřejmě až proklatě blízko skutečnosti. Battlefield Hardline se jako nová hra nehraje, nevypadá tak, ani z ní nemáte jakýkoli pocit výjimečnosti.

Krom jiného to znamená, že návrat hlásí Frostbite engine třetí generace s nezaměnitelným audiovizuálním podáním. Použitá technologie ve spolupráci s patřičným hardwarem umí vykouzlit opravdu pěkné scenérie i vizuálně opulentní akci se stovkami souběžných výbuchů a nepostradatelných problesků modrého námětu už v betě. Vždycky to byla silná stránka Battlefield her a všichni fandové Call of Duty jen tiše záviděli. Každá mince má ovšem dvě strany a zatímco grafika je famózní, třeba destrukce už má minimálně jednu nohu chromou.

Battlefield-Hardline-1-WM zdroj: tisková zpráva

Likvidace budov a okolního prostředí je opět rozpačitá, polovičatá a upřímně řečeno funguje spíše na reklamních materiálech než v praxi. Jen málokdy se totiž engine chová dle očekávání a tvůrci tak hrají spíše na efekt. Jedním z největších taháků, které ovšem ohromní jen na poprvé a pak jsou spíše k vzteku, je padající jeřáb na prezentované mapě High Tension v centru Los Angeles.

Kluci od Dead Space a jejich mentoři ze Švédska se ale na druhou vytahují s ozvučením a dynamický zvuk proto vládne na bojišti pevnou rukou autenticity nebe lépe řečeno notné dávky uvěřitelnosti. Decibely střelby, křičících kolegů i mrtvolných skřeků se novým Battlefieldem skutečně nesou nezapomenutelným stylem a atmosféru tvůrci drží pevně v rukách i díky líbivým efektům kouře a ohně.

Protože se bavíme o betě, technické problémy s padáním a nemožně vyřešeným Battlelogem integrovaným do prohlížeče nebudu řešit. Naopak si neodpustím menší pochvalu stran faktu, že dokonce i v betě je Hardline v mnohem lepší kondici než Battlefied 4, který tvůrci z DICE dostali do stoprocentně funkčního stavu teprve nedávno.

Battlefield Hardline zdroj: tisková zpráva

Převlečená čtyřka

Jestliže technickým zpracováním už v betě Battlefield Hardline hodně překvapila, herním zážitkem naopak hra nepřekvapila ani trošku. Hardline je v zásadě jen převlečený Battlefield 4, který se hraje velmi podobně, a autorský podpis lidí Visceral na hře nebyl v betě moc vidět.

Dokládají to kupříkladu v betě obsažené herní módy Heist a Blood Money. Jejich názvy sice perfektně sedí k policejní tématice, ale tím jakákoli odlišnost končí, protože v praxi zjistíte, že se jedná o lehoulince předělané módy Rush a Capture the Flag. Nakonec tak beta nabídla další klasickou armádní přetlačovanou, která navíc nemá daleko k Free for All.

zdroj: Archiv

Beta rovněž naznačila, že Hardline nezvládá úplně dobře kooperativní hraní. Nejenom, že herní systém není pro kooperaci příliš dobře navržený, hráči navíc jakékoli prvky spolupráce (helikoptéry, sedan nebo zásahový vůz s padesátkou na střeše) snaživě ignorovali. Dopravní a bojové prostředky navíc působí jako jinou texturou potažené tanky či bojové buginy. Vždyť už i ty motorky jsme v Battlefieldu viděli. Visceral se jednoduše nejsou schopni zbavit svého dědictví. Kdybychom ze hry odstranili několik grafických propriet a odlišných názvů, dost možná by se z Hardline opravdu stal již zmiňovaný datadisk.

S partou dobře sehraných kamarádů šlo z bety Hardline vytřískat zábavu, ale pořád jen v mantinelech BF4. O PayDay v lepší grafice zkrátka nemůže být řeč i kvůli mapě z bety, která hře na zloděje a policajty nebyla příliš dobře přizpůsobená.

Mapa vás zatáhla do samého středu Los Angeles a na širokých bulvárech s mrakodrapy okolo pracuje se solidní členitostí uvnitř budov i mimo ně. Ničím ovšem nevyčnívá a nezaujme layoutem nebo dynamikou akce. Jako by Battlefield Hardline neměla jasno v tom, čím chce vlastně být, protože místo jednoznačného rozhodnutí zmateně pobíhá mezi armádní střílečkou a policejní akcí.

Battlefield Hardline zdroj: tisková zpráva

Datadisková nálož

Tvůrcům z Visceral ovšem nelze upřít jistou snahu odlišit se od Battlefield 4. Tempem se tak v Hardline nesměle přibližuje sériím Call of Duty nebo Medal of Honor. Akce je svižnější, mapy více pracují s vertikalitou a menší počet vozidel i jejich upozaděná role kladou daleko větší důraz na pěšáky, tedy policajty a zloděje. Oproti BF4 a konkrétně třeba mapě Caspian Border jde o příjemnou změnu.

Pochvalu zaslouží i změna oproti otravného systému odemykání zbraní a jiného typu vybavení v BF4. Nově vyděláváte peníze, za které kupujete zbraně, dodatečné zásobníky či optiky dle libosti. Opět však musím podotknout, že navzdory úpravám hra za sebou vláčí ohromnou kouli s nápisem Battlefied 4, protože novinek a překvapení je pomálu. Zmínit snad mohu alespoň taser nebo speciální „protidemonstračí“ štít.

Troufnu si tvrdit, že většina bojového arzenálu ve hře ani není kvůli námětu a nedovedu si dost dobře představit policajty či zásahovku zásahovou s arzenálem navrženým výhradně pro speciální jednotky US armády. Dokonce i herní třídy jsou více či méně jen přejmenované třídy z BF4.

Battlefield Hardline zdroj: tisková zpráva

Kosmetická evoluce

Pokud jsem si z nedávné multiplayerové bety něco odnesl, pak určitě dojem, že multiplayer Hardline nepřinese nic nového a možná bude trpět stejnými problémy jako poslední dvě BF hry. Místy se sice jedná o zajímavou evoluci, kdy lze třeba s povděkem kvitovat nově zpracované odemykání výbavy a pár dalších drobností, ale na novou hru je to zatím bída.

Míra novinek a inovací odpovídá menšímu datadisku, k čemuž se váže většina mých námitek. Hardline zatím nepůsobí jako nový nebo jiný Battlefield, nenese jasnou autorskou vizi a ze zajímavého námětu těží jen na oko. Pokud se tedy bavíme o multiplayeru. Singleplayer z ryze multiplayerové bety opravdu nelze soudit.

Battlefield Hardline zdroj: tisková zpráva

Záleží jen na vás a vaších zkušenostech s předchozími díly. Pokud jste si je užili a ještě navíc máte rádi rozsahem menší boje s větší porcí akce, pak vás asi Hardline nezklame. Zároveň ale nečekejte žádnou výraznou změnu – pokud se tedy do konce října, kdy hra vychází, vývojáři z EA Visceral nepředvedou s nějakou překvapivou novinkou, co nám všem vyrazí dech.

Nejnovější články