Zaklínač 3 krom jiných next-gen prvků koketuje i s Kinectem
zdroj: tisková zpráva

Zaklínač 3 krom jiných next-gen prvků koketuje i s Kinectem

4. 12. 2013 12:38 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Pro CD Projekt jde o momentální jedničku v prioritách. Zaklínač 3: Divoký hon se vrhne na next-gen konzole a celý tým tvrdě pracuje na tom, aby hra naplno využila možností nové generace. Potvrzuje to i rozsáhlý rozhovor pro britský Eurogamer, kde bylo nakousnuto hned několik témat.

Celkem zajímavě zní hned porovnání vývoje na Xbox One a PlayStation 4. „Xbox One je snadný k porozumění, nejen protože je to hardware podobný PC, ale všechno včetně SDK a API je podobné jako u PC,“ vysvětluje Balázs Török. „Na PS4 je to trochu komplikovanější, ale já už dříve pracoval na PS3.“

Török poznamenává, že v minulé generaci u PS3 bylo třeba udržovat určitou komunitu, která mezi sebou sdílela informace užitečné pro vývoj, zatímco nyní je vše jednodušší. Zaklínač 3 by měl být oproti dvojce pořádným skokem. „Máme nový systém mimiky, víc animací, sofistikovanější dialogy, editory a má to za výsledek sofistikovanější vyobrazení scény, dialogy a jemnější práci s kamerou včetně zvuků, které pomohou příběhu, než aby jen zněly na pozadí“, říká Jakub Szamalek.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Právě o jemné nuance půjde v trojce především. Co se týče technické dokonalosti modelů, platí neustále opakovaná pravda, že od určitého stupně už nemá cenu přidávat další a další polygony, protože je lidské oko neuvidí. Prostě už neuvidíte hladší a plynulejší přechody kontur obličeje.

Naopak, vylepšení a tedy větší uvěřitelnosti by se mělo dočkat oblečení, jeho chování na postavě apod. Podobně na tom bude prostředí a počasí. Příroda by měla přirozeně reagovat na environmentální vlivy, takže tráva čechraná větrem bude renderovaná na základě fyzikální odpovědi, ne prostá animace jako tomu bylo dřív.

...

Řeč musela přijít i na Kinect a případně i dotykovou plošku ovladače u PS4, prostě next-gen vychytávky, které disponují potenciálem přidat něco navíc. Konrad Tomaszkiewicz naznačuje, že Kinect snad ve hře implementován bude. „Podporu Kinectu máme, ale ještě je příliš brzy o tom mluvit. Pro Xbox One a PS4 máme specifické prvky. Nechci nic propálit předem, ale ano, uvažujeme o nich.“

Podle Adama Badowského o celé implementaci dlouho diskutovali. Dle jeho slov je jasné, že Zaklínač 3 není hra pro ovládání Move nebo Kinectem, ale plány pro nějaké zařazení pohybového ovladače do celkového schématu jsou. Jen o tom, taktéž, nechce nyní mluvit.

Hned vás napadne, že by se dobře dalo využít na obou konzolích ovládání hlasem. Vykřiknout v boji název znamení místo ťuknutí tlačítkem by vypadalo skvěle a mohlo by to hratelnosti celkem pomoci, což u prvků pohybových ovladačů nemusí být samozřejmé. Badowski se i zmínil, že touchpad u Dualshocku 4 je zajímavým prvkem, který pomáhá při navigaci uživatelským rozhraním. Zaklínač 3 bude mít i podporu SmartGlass u Xbox One verze, ale hádejte co – na detaily je ještě příliš brzy. Pro PC je dokonce uvažováno 4K rozlišení, ale ještě není nic jistého, protože s tím vyvstávají problémy s kompatibilitou UI.

Zaklínač 3: Divoký hon bude dozajista velkým titulem. Je příjemné číst si o verzích pro nové konzole, když vzpomínám na nejistotu, s jakou se mluvilo o konzolových verzích jedničky (aby nakonec nebyly) a X360 verze u dvojky – která pak dopadla skvěle. Doporučuji přečíst si i zbytek článku, kde najdete pár poznámek o dospělosti, tedy, že sex zde bude stejně formulovaný jako ve dvojce a také to, že placená DLC nebudou, určitě nebudou. Leda prý kdyby šlo o opravdu velkou expanzi, tehdy by se o tom dalo uvažovat. A ani multiplayer nečekejte. Díky bohu.

Nejnovější články