Just Cause 3 totiž nemá být izolovaný singleplayerový zážitek. Vedle asynchronního multiplayeru s žebříčky a výzvami nebude chybět ani ona sociální vrstva, kterou si vývojáři tak pochvalovali u druhého dílu. Tam si své nejpovedenější kaskadérské kousky hráči natáčeli a sdíleli je na internetu.
Tvůrcům se to líbilo a možnosti nových konzolí jim hrají do karet. Přímo z PlayStation 4 i Xbox můžete uploadovat videa, streamovat nebo sdílet obrázky. Pozadu není ani PC verze, protože Steam už nějakou dobu nabízí regulérní mód spectator. S využitím téhle nabídky socializačních nástrojů vývojáři počítají a jedním dechem dodávají, že chtějí s trojkou zopakovat to, co se jim v roce 2010 povedlo s dvojkou.
Tedy vydat na PC i konzolích otevřenou sandboxovou hru s masivním světem a možnostmi, jak se nezřízeně vyblbnout. Dvojka podle šéfa vývoje svého času konzolové hráče překvapila tím, že je něco takového vůbec na PS3 a X360 možné a rádi by podobný dojem u hráčů zopakovali i za pár týdnů s trojkou.
"Chtěli jsme pracovat na asynchronní stránce věci. Na výzvách, ghost módu, na žebříčcích, na možnosti vyzvat přátele na nějakou specifickou trať nebo kaskadérský kousek... To neznamená, že bychom nechtěli o multiplayeru přemýšlet do budoucna, ale nejdříve jsme chtěli soustředit veškerou energii na vytvoření skvělého singleplayerového sandboxu," řekl v rozhovoru pro GameSpot šéf vývoje hry Roland Lesterlin.
Cpát za každou cenu multiplayer do každé hry určitě není dobře a do některých her online mód opravdu nesedí, ale zrovna Just Cause by z toho mohla těžit. Uživateli vytvořený multplayerový mód do dvojky nabízí roztomilý chaos a bordel a Grand Theft Auto Online ukázalo, že to jde. I přesto může singleplayerová Just Cause 3 pořád překvapit. Třeba už jen tím, že bude podstatně lepší než předchozí hra Avalanche: podle mého nemastný a neslaný Mad Max.