Tvůrci potvrdili absenci multiplayeru v základní verzi Just Cause 3 v rozhovoru pro Game Informer. Ačkoliv komunita pro Just Cause 2 multiplayer vytvořila a vydala v podobě modifikace, Avalanche Studios říkají, že se chtějí držet toho, co umí - tvorbě sandboxu pro jednoho hráče. Jde o rozumné uvažování, protože je lepší se zaměřit na odladění kampaně, než experimentovat na poli hry více hráčů a následně lepit chyby ještě půl roku po vydání.
V rozhovoru ale došla řeč i na další části hry včetně příběhu. Samozřejmě v Just Cause 3 nemůže chybět, ale podobně jako u předchozích dílů se netlačí do centra pozornosti. Just Cause 3 není hra založená na příběhu, v první řadě jde o sandbox. Avalanche se přesto nevzdávají zápletky a v rámci možností seriózního vyprávění, právě naopak.
Tvůrci při tom nešetří kritikou na svůj předchozí počin. „V Just Cause 2 byl vynikající příběh, jen jsme vážně podělali jeho prezentaci. Ale scénář byl skvělý.“ Znamená to, že v trojce asi prezentaci nepodcení, ale zároveň nechtějí ze hry dělat skriptovaný či kontrolovaný film. Dozvíme se víc o Ricovi, ale v základu má dle autorů příběh v jejich sérii jasnou roli: „Příběh vás naučí používat věci a schopnosti. Hráč si to zkusí a řekne si 'wow, můžu to udělat i někde jinde?', a my odpovíme, že samozřejmě ano.“
Avalanche Studios si myslí, že je lepší, aby si hráči vytvářeli své vlastní akční zážitky sami a nečekali, co jim naservíruje vývojář v rámci příběhových scén. Ostatně, Just Cause 3 vytváření specifických hráčských zážitků a příběhů pomůže větší mírou zničitelnosti a variability prostředí. Ničení soch, prostřelování zdí a budov, to vše a mnoho dalšího má být na denním pořádku. Však, co uděláte, když vás pronásleduje vojenský konvoj? Přece odpálíte most! Jde to v jiných hrách? Zatím ne.
Just Cause 3 by mohla být návratem devadesátkových akčních filmů, jen v jiném médiu. Tvůrci se prý sami těší, co hráči s pomocí funkcí nových konzolí natočí.