Vampyr slibuje drsnou upířinu plnou těžkých rozhodnutí a následků
zdroj: tisková zpráva

Vampyr slibuje drsnou upířinu plnou těžkých rozhodnutí a následků

3. 12. 2015 16:10 | Preview | autor: Adam Homola |

Vývojáři z Dontnod za sebou mají Remember Me, první sezónu Life is Strange a v současné době se vedle vývoje sezóny druhé zabývají projektem Vampyr, který by měl zpracovat upírskou tématiku jinak většina her, filmů či seriálů. Podle tvůrců je právě upírská tématika ve hrách nevytěžená a skýtá mnohem větší potenciál než by se mohlo zdát. V praxi to znamená, že ji Dontnod pojmou temněji, drsněji a více goticky.

Drsňácké ladění vychází nejen z příběhu a postav, ale především ze zasazení hry. Jako Jonathan Reid se vžijete do role bývalého válečného doktora, který se po návratu z 1. světové války stal upírem. Reid je vědec, specializující se na krev, a vůči nadpřirozeným věcem je skeptický. Proto má problém uvěřit, že je z něj najednou upír. Na druhou stranu je ale lidským upírem, ne chladnokrevným vrahem, což ale pořád neznamená, že by byl vyloženě klaďas.

Víc detailů o Reidovi vývojáři nechtěli prozradit v tiskovce, ani kolegům z GameSpotu, ale naznačili, že konflikt dvou osobností v jedné hlavě se potáhne celou hrou. Jednou jste totiž doktor, a tak musíte lidi zachraňovat. Jenže nesmíte zapomínat ani na své upíří já a hlavně na potřebu živit se krví. Vysát můžete kohokoliv, ale měli byste důkladně zvážit kdy a jak to udělat a koho vlastně vybrat. Každé zabití má své následky, které byste měli pocítit na vlastní kůži - někdy to může ovlivnit příběh okamžitě, jindy až v dlouhodobém horizontu.

Jedno je ale jisté: žádný váš čin nezůstane bez odezvy okolí a je na vašem stylu hraní, aby ta odezva byla co nejmenší. Nebo naopak největší, pokud budete chtít. Tvůrci se chtějí zaměřit právě na dualitu upírů, kdy potřebují sát krev a tím zabíjet lidi, i když vlastně nechtějí.

Vampyr zdroj: tisková zpráva

"Zabíjení nevinných lidí je bohužel daní za nesmrtelnost. Navíc, jak z pohledu upíra definujete, kdo je nevinný? Jisté je, že lidi musíte zabíjet. Ale jak se rozhodnete koho zabít? Vaše rozhodnutí budou definovat informace, které nasbíráte, věci co uvidíte a vztahy, jaké si s ostatními postavami vybudujete. Jíst ale musíte. Tomu, že jste upír, neuniknete," napsali vývojáři na PlayStation Blogu.

Vedle konstantních dilemat o životech nevinných občanů dobového Londýna musíte řešit i protivníky, kteří vám svůj život zadarmo rozhodně nedají. Na nepřítele můžete vedle svých zoubků vytasit také různé improvizované zbraně na blízko, na dálku a tvůrci slibují i velice zajímavé a originální soubojové prvky, o kterých zatím ale ještě nemluví. Ostatně mají čas, Vampyr totiž vyjde až někdy v roce 2017 na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Na rozdíl od Life is Strange nebude Vampyr vycházet epizodicky, ale půjde o klasickou hru, pro kterou by se podle vývojářů epizodický model nehodil.

Nejnovější články