To, že připravovaná MMO FPS Tribes: Ascend bude distribuována na základě free to play modelu již víme. Výkonný producent studia Hi-Rez Todd Harris nyní pro PC Gamer upřesnil několik detailů týkajících se tohoto, v poslední době moderního, obchodního modelu u online a multiplayerových her. Přiznává, že velkým zdrojem inspirace byl úspěšný model hry League of Legends od studia Riot Games. Také popisuje, jakým způsobem byl povzbuzující úspěch předchozí hry od Hi-Rez, čili Global Agenda: „ Z případové studie, kterou jsme si udělali, vyplývá, že to fungovalo dobře. Je zde vidět, že tento model vyhovuje jak hráčům, tak po finanční stránce i nám.“
Hlavním styčným bodem s League of Legends je fakt, že za peníze si hráč nemůže koupit nějakou výhodu, která by ho vynesla nad ostatní. „Tento přístup je něco nového v žánru stříleček, ale myslíme si, že ve hře zaměřené na týmovou spolupráci, kde každý má svoji specifickou roli, budou všechny loadouty zábavné,“ upřesnil Harris.
To je pro hráče dobrá zpráva, protože veškeré prvky ovlivňující hratelnost si lze vydobýt jen a pouze svými vlastními výkony, jak Harris zdůrazňuje. „Téměř jistě budeme nabízet určitou skupinu kosmetických doplňků, které půjdou jenom koupit,“ dodává. Hráči, kteří se tedy rozhodnou utratit své peníze za tyto „zbytečné“ věci jen pro své vlastní potěšení, dotují hraní těch ostatních, takže je to oboustranně výhodné.