V online RPG Ashes of Creation budou herní systémy pohánět rozhodnutí hráčů
zdroj: tisková zpráva

V online RPG Ashes of Creation budou herní systémy pohánět rozhodnutí hráčů

4. 5. 2017 9:35 | Preview | autor: Adam Homola |

MMORPG Ashes of Creation chce jít proti zajetým pořádkům a redefinovat celý žánr online RPG her. Ambiciózní cíle má leckterý snílek natahující ruku na Kickstarteru, ale vývojáři z Intrepid Studios mají na své straně také hojné zkušenosti. Během svých kariér se podíleli na řadě onlineovek a teď chystají jednu, do které vložili téměř všechny důležité herní prvky do rukou hráčů.

V jádru je Ashes of Creation fantasy MMORPG bez frakcí a s důrazem na svět, který reaguje na činy a rozhodnutí hráčů. Svými volbami budete totiž měnit celý svět a utvářet ho k obrazu svému. Na začátku se nedostanete do připravené, zabydlené a zastavěné hry plné vesnic, měst a dalších civilizačních nezbytností. Na počátku svého virtuálního života se objevíte v panenské přírodě, kde byste jakékoliv stopy po civilizaci hledali marně.

Zabydlení světa, stejně jako všechno ostatní, bude na vás a vašich kamarádech. Ti jsou mimochodem definovaní jen a pouze vámi. Ashes of Creation si nehraje na žádné frakce, zdejší ekvivalent Hordy a Aliance byste tu hledali marně. Přátelství, konflikty a spojenectví jsou postavené na vašich vztazích s ostatními hráči, nikoliv na scénáři a restrikcích designérů.

Podobně marně byste tu hledali nějaké město, tržiště nebo dům, který by čekal na vaše nastěhování. Jestliže z něco z toho chcete, musíte si to sami postavit. A pokud vám naopak něco překáží, můžete to zničit. S každým vaším činem jde ale v ruku v ruce následek. Ve hře byste měli mít vliv na všechno a vaše rozhodnutí mají formovat a ovlivňovat svět kolem vás nejen pro vás, ale pro všechny hráče na stejném serveru.

zdroj: Vlastní

Stejně tak to platí i pro enviromentální prvky, kdy například na jednom serveru může vybuchnout sopka a zničit přilehlé město, zatímco na druhém serveru se nic takového nestane. V praxi to znamená, že na prvním serveru dojde k definitivnímu zničení města a všeho, co k němu patří. Nikdy se už neobnoví, neobjeví a nelze ho ani nijak zachránit.

Stejně nezvratná a definitivní jsou i rozhodnutí hráčů a jejich dopady na herní svět. Celý virtuální svět Ashes of Creation funguje na bázi zón, kdy se každá z nich skládá z několika uzlů. Každý uzel má pak svoji „zónu vlivu“. S postupným zvyšováním úrovně hráčů se zvyšuje i úroveň daného uzlu. S dostatečným množstvím zkušeností se z uzlu stane časem malá vesnička, z ní pak město a z města se může nakonec stát obří metropole.

V městských centrech se pak můžete zabydlet, nebo jim můžete rovnou i vládnout. To je taky na vás, přičemž zde už přichází na řadu politikaření. Někdo totiž může chtít ve městě postavit chrám, zatímco vy byste raději tržiště. Jednotlivé zóny, nebo regiony chcete-li, hrají taktéž velkou roli co do surovin. Těch není všude stejně, a tak zde bude dostatek prostoru pro ekonomickou část hry, obchodování, přesun surovin mezi regiony i tržišti apod.

zdroj: Vlastní

Ashes of Creation opravdu zní ambiciózně. Na druhou stranu si ale není těžké představit ani opačný scénář, kdy se po vydání zjistí, že kompletně celý systém postavený jen a pouze na hráčích nefunguje. Respektive fungovat může v omezeném měřítku oddaných, sehraných a cílevědomých jedinců hrajících smysluplně a „podle pravidel“. Pokud všechno klapne podle plánu, měli bychom si zahrát už na konci příštího roku.

Jenže co ostatní, kteří potřebují jasně definované dobro a zlo, jasně nastavená pravidla a nějaké jistoty, s nimiž nemohou ostatní hráči hýbat? Možná pro ně Ashes of Creation není, možná si ve hře taky něco najdou. Na to je zatím příliš brzy, nicméně už teď je víceméně jisté, že hra vznikne.

Vývojáři z Intrepid Studios si sice ukousli velké sousto, ale jak už padlo na začátku, jde o zkušené matadory žánru. Jednotliví tvůrci se totiž během svých kariér podíleli například na EverQuest, EverQuest II, EverQuest Next, PlanetSide, PlanetSide 2, Star Wars: Galaxies, Vanguard, XCOM: Enemy Within a další kousky.

Ashes of Creation má svou existenci už víceméně zajištěnou, vzhledem k zajištěnému zafinancování vývoje základní verze hry, přičemž Kickstarter slouží k rozšíření původních konceptů, zvětšení rozsahu hry a doladění všeho do takové fáze, kterou si vývojáři na začátku vysnili. A očividně s tím nebudou mít problém. Kickstarterová kampaň poběží ještě 30 dnů, vývojáři chtěli 750 tisíc dolarů, a už teď mají přes milion.

Nejnovější články