Ubisoft představuje vlastní vizi battle royale, městskou sci-fi Hyper Scape

3. 7. 2020 15:37 | autor: Adam Homola |

Trendy jsou od toho, aby se na ně naskakovalo. Dlouhodobě je jedním z nejlepších skokanů Ubisoft, byť osobně jsem jejich vlastní battle royale očekával mnohem dřív. Třeba někdy dva roky zpátky a vycházející z vojenské „simulační arkády“ Wildlands. Chvíli to vypadalo že Ubisoft celou mánii jménem battle royale prosedí, ale ve skutečnosti na ní intenzivně pracuje už dva roky. Výsledek se dostaví ještě letos a jmenuje se Hyper Scape.

Hyper Scape je futuristická free to play battle royale, ve které se utká stovka lidí v městském prostředí na převážně krátké a střední vzdálenosti. Souboje mají být rychlé, intenzivní a vertikální. Hraje se buď v týmech o třech, nebo sólo a hlavní kulisou je virtuální město Neo-Arcadia, kde může potyčka začít v těsných interiérech budov a velice rychle se dostat na střechy či náměstí.

Hyper Scape zdroj: Ubisoft

Na role se v Hyper Scape nehraje, respektive si na ně budete hrát vy – podle vaší nálady, zbraní a schopností které seberete. Speciální schopnosti tu mají formu tzv. Hacks, které, stejně jako zbraně, nacházíte různě po městě. Hacks vám rozšiřují portfolio možností o ofenzivní i defenzivní schopnosti, jako například miny, instantní postavení zdi, nebo možnost být neviditelný.

Jednotlivé Hacks a ostatně i zbraně můžete vylepšovat skrze mechaniku Fusion. Pokud tedy máte základní verzi brokovnice a najdete ji znova, jednoduše ji seberete a skrze Fusion obě brokovnice „spojíte“. Vznikne tak její mnohem silnější verze a tenhle proces můžete u všech zbraní provést celkem pětkrát.

zdroj: Ubisoft

Hyper Scape by nebyl battle royale, kdyby se vás po čase nesnažil dostat na jedno malé místo. Klasický modrý uzavírající se kruh tu ale nahrazuje Decay, tedy jakési virtuální chátrání budov a prostředí. Vtip je v tom, že Decay všechny zasažené budovy postupně ničí, respektive je z mapy prostě a jednoduše vymaže.

Vývojáři v Ubisoftu mají očividně nahráno a přemýšleli i o systému smrti. V Hyper Scape budete umírat často, a to klidně několikrát během jediného zápasu. Po smrti totiž zůstáváte pořád ve hře, jen ve formě Echo. Tedy jakéhosi ducha, který ale může pořád pobíhat po mapě, radit svým spoluhráčům a pingovat (ano, systém pingování nemůže chybět...) pro ně nepřátele. Když vaši parťáci nepřátele zabijí, mohou vás na místě jejich popravy oživit.

Tvůrci tak demotivují chronické odpojovače od opouštění zápasu hned po smrti a zároveň tím elegantně řeší problém kempingu u statických oživovacích bodů. Díky systému Echo se tak hráč vlastně nikdy nestane jen pasivním divákem, ale je pořád aktivně zapojen do zápasu.

Hyper Scape zdroj: Ubisoft

Jednotlivé zápasy můžete mimochodem vyhrát dvojím způsobem. Buď klasicky zůstanete na nohách jako poslední, nebo čmajznete korunu. Před koncem zápasu se totiž na mapě objeví speciální koruna a kdo ji čapne a udrží u sebe 45 vteřin, ten vyhrává. Koruna vypadá jako skvělé oživení finálních momentů zápasu, protože například v Apexu (a nejen v něm) se často stává, že z intenzivního finálního střetu je nakonec jen hra na čekárnu.

Oba týmy se zabarikádují v jiných patrech stejné budovy, nebo ve vedlejší budově a čeká se, komu dřív rupnou nervy. Tady může jeden tým sebrat korunu, což ten druhý automaticky motivuje k rychlé odpovědi.

Twitch shooter

Nedílnou součástí dnešních online stříleček, a především battle royale her je streamování. Sám mám v PUBG mnohem víc nakoukáno, než nahráno a Ubisoft na hráče a diváky v jednom myslí. Velkou součástí Hyper Scape tak má být integrace Twitche, kdy můžete skrze rozšíření Hyper Scape Crowncast přímo ovlivňovat hratelnost i z pozice prostého diváka.

zdroj: Ubisoft

Ubisoft slibuje „bezprecedentní interakce mezi streamery a jejich fanoušky“ a prozrazuje, že diváci budou moct hlasovat o spuštění různých herních událostí. Půjde tak například o režim nízké gravitace, aktivace neomezených nábojů, spousty lékárniček, trojité skoky apod. Hra se tak může díky zapojení diváků měnit hráčům pod rukama každou chvíli a díky tomu bude nepředvídatelná a svěží.

Streameři mají taky možnost přizvat diváky do svých zápasů skrze jednoduchou pop-up pozvánku. Na tu diváci jen kliknou a hrají, v cestě by jim nemělo stát vůbec nic.

Přístupná budoucnost

Jestli se Hyper Scape chytí nebo ne, neví v tuhle chvíli ani ubisoft. Každopádně nebyl by to Ubisoft, kdyby nepočítal s velkou a dlouhodobou podporou hry. Už teď je v plánu hromada nových možností vizuálních úprav, změny mapy, nové herní prvky apod. Samozřejmostí jsou pak nové sezóny či bezplatný i prémiový battle pass a s ním spousta nových věcí.

zdroj: Ubisoft

Vývojáři se nicméně netají ambicí na velký a masově hraný titul. Tomu ostatně přizpůsobily i tři základní principy přístupnosti: nízkou hardwarovou náročnost, nízký věkový rating 12+ a především možnost hrát i když vám nejdou headshoty. Vyhrát totiž můžete i za pomocí hacků, vyhýbání se nepřátelům a ve finále si můžete přivlastnit zmíněnou korunu a utíkat co vám síly stačí.

Hardwarové nároky skutečně nejsou nijak vysoké a pokud nechcete hrát na to nejvyšší možné nastavení, rozjedete Hyper Scape prakticky na jakémkoliv herním počítači.

Minimální: (nízké nastavení grafiky, rozlišení 1080p a 60fps)

  • Intel Core i3 3220 nebo AMD FX-4130 se 6 GB RAM
  • Nvidia GTX 660 nebo AMD Radeon HD 7870 se 2 GB VRAM

Doporučené: (vysoké nastavení grafiky, rozlišení 1080p a 60fps)

  • Intel Core i7 4790 nebo AMD Ryzen 5 1500X s 8 GB RAM
  • Nvidia GTX 970 nebo AMD Radeon RX 480 se 4 GB VRAM

Nejvyšší: (ultra nastavení grafiky, rozlišení až 4K a 60fps)

  • Intel Core i9 7900 X, AMD Ryzen 5 PRO 3600 se 16 GB RAM
  • Nvidia 2080Ti nebo AMD Radeon RX 5700 XT s 11 GB VRAM

Hyper Scape zdroj: Ubisoft

Oficiální datum vydání Ubisoft ještě prozradit nechce, ale dočkat se máme někdy letos. V těchto dnech už sice probíhá Technical Test, jenže ten se bohužel netýká ČR ani SR. My si tak budeme muset počkat až na regulérní vydání plné verze. Tak jako tak to ale vypadá docela slibně a podle všeho se máme na co těšit.

Nejnovější články