Takedown připomíná na videu éru taktického S.W.A.T.u
zdroj: tisková zpráva

Takedown připomíná na videu éru taktického S.W.A.T.u

29. 8. 2013 11:12 | Preview | autor: Ladislav Loukota |

Ach, S.W.A.T.e, kde jsou tvé časy? Procházka kteroukoliv místností tehdy platila za nervydrásající horor a každé dveře byly nekonečnou hrozbou. Ač je to k neuvěření, poslední díl série realistického simulátoru policejního komanda vyšel už před osmi (!) lety a od té doby se střílečky, i ty realistické, vydaly trochu jiným směrem než simulací rizik soubojů v úzkých prostorách. Naštěstí je tu nezávislá scéna, která se to chystá napravit pomocí projektu Takedown: Red Sabre.

Ten prošel loni kickstarterovou kampaní s humorně rádoby drsným klišé videem, od 5423 donátorů však tým získal 221 tisíc dolarů z žádaných 200 tisíc. Byl přitom jedním z prvních, kteří se na Kickstarter dostali po úspěchu Tima Schafera. Takedown vyvíjí indie studio Serellan LLC vedené zkušeným designérem, držitelem ceny BAFTA a bývalým mariňákem Christianem Allenem (také lead designer Ghost Recon 2). V týmu jsou prý dále lidé, kteří v minulosti pracovali na původním Rainbow Six, Ghost Reconu ale i F.E.A.R. nebo Condemned. Za poradenství je placeno i bývalému členovi amerických speciálních sil.

Jak se vyjadřuje sám oficiální web Takedownu, vývojáři jsou zklamání z homogenizovaného stavu na poli se střílečkami a právě jejich projekt se situaci snaží napravit: "Dříve existovala široká nabídka stříleček, od frenetických akcí po ty taktické. Dnes ovšem střílečky kráčí po unifikovaném modelu velkolepého zasazení, regenerujícího se zdraví, lineárních prostředí a 'filmového zážitku'. Realistické střílečky s detailním plánováním akce jako by zcela zmizely."

Hra proto k ovládání nabídne SWAT a speciální týmy, které budou po interiérech budov/lodí/námořních plošin. Stavba levelů prý nabídne vícero možných cest, před každou misí dojde i na nezbytnou nutnost naplánovat výsadek a vybavit tým zbraněmi. Realistické akci nemá chybět nezbytné vyčuhování z rohů, opatrné našlapování a syslení flashbangů. Nezbytností je i potenciální permanentní smrt vašich kolegů (což snad v tomto žánru nemusíme zmiňovat jako něco zvláštního).

Taktická FPS Takedown má vyjít již v září pro PC, PS3 verze (v pohledu z třetí osoby) a Xbox360 verze prý dorazí později, pro další informace o titulu sledujte jeho web nebo třeba facebookové stránky.

...

Nejnovější články