Svět RPG Underworld Ascendant slibuje proměnlivost a souboje frakcí
zdroj: tisková zpráva

Svět RPG Underworld Ascendant slibuje proměnlivost a souboje frakcí

11. 2. 2015 19:32 | Preview | autor: Honza Konfršt |

Duchovní nástupce Ultimy Underworld spěje na Kickstarteru ke zdárnému úspěchu, a pokud jste dříve nepostřehli naše představení hry, určitě se k němu vraťte a koukejte dohnat mezery, protože nyní se dozvídáme další nášup informací týkající se tohoto návratu ke klasice RPG žánru. Ten pochází z již sedmého updatu v rámci Kickstarteru. Ten je vydán v momentě, kdy má Underworld Ascendant na kontě takřka 400 tisíc dolarů z požadovaných 600 tisíc a do konce kampaně zbývá ještě skvělých 22 dní.

Svět Stygian Abyss není pro veterány série ničím novým a i v Underworld Ascendant je stále tím obrovským místem plným nejen nebezpečí, ale samozřejmě také temných koutů lákajících k podrobnému průzkumu. V nejnovějším přírůstku do série se do Stygian Abyss navracíte v roli avatara, který se na průzkum temných lokací vydává rovnou několik generací poté, co se do temných jeskyní vydali první dobrodruzi vedení rytířem Cabirem. Ten se zároveň pokusil o založení kolonie. Leč co naplat, něco jeho i jeho oddané zmasakorvalo za hranice identifikovatelnosti a Stygian Abyss je tak stále tím stejným nehostinným místem plným nebezpečí v podobě pastí a krvelačných monster.

Ovšem narazíte i na pár poustevníků - lidi, kteří se mizerným šancím navzdory přeci jen dokázali ve Stygian Abyss uhnízdit. Někteří jsou vlídní a nezabíjí na potkání, jiní však zkrátka a dobře až tak moc ne. A jak jsme již dříve jsme avizovali, tento avatar bude pocházet opět z našeho světa. Nešťastník prošel branou v čase i prostoru a objevil se v místě, kde neplatí naše zákony, a to takže ani ty fyzikální, magie je zde denním chlebem a hráčova postava se tak bude muset všemu naučit pěkně od píky.

Autoři slibují maximálně variabilní prostředí, ohromné lesy, podzemní řeky z vody či lávy a samozřejmě také všudypřítomnou skálu - nikdy bychom však neměli mít pocit, že jsme tudy již šli. Tedy pokud nezabloudíme. Místní fauna bude také různorodá a slibuje i potvory přátelské a takové, které nezaútočí, pokud k tomu nebudou předem vyprovokovány. Netřeba však dodávat, že takovýchto mírumilovných bestií by mělo být minimum.

Co však zní nejzajímavěji, jsou sliby o tom, že se Stygian Abyss bude neustále vyvíjet - lávové řeky budou ukrajovat krajinu, ty vodní pak například zaplavovat celé oblasti a návrat do dříve již navštívené oblasti vůbec nemusí znamenat návrat na to stejné místo. Uvidíme, jak něco takového bude vypadat v praxi a zda vůbec autoři dokáží dostát svým slibům. V poslední době se o nebezpečí přehnaných slibů přesvědčil například Peter Molyneux se svým Godus.

Autoři dále představují rasy, které našly ve Stygian Abyss svůj domov - základem jsou tři frakce. Temní elfové, trpaslíci a pak také rasa nazývaná Shamblers, jež je zatím připodobňována k houbám s kolektivní inteligencí. Každá z ras má své pozadí, svoji vlastní historii a konečně také území, které se snaží nejen uchránit před těmi zbylými, ale snad i také expandovat na úkor toho druhého. A bude samozřejmě na hráči samotném, ke komu se přidá. Tedy pokud vůbec k někomu. A autoři se zároveň dušují, že možná budeme moci narazit i na potomky či jiné pozůstatky prvního pokusu o založení kolonie.

Zatím to zkrátka vypadá na kvalitní zážitek a pokud vývojáři dokáží dostát svým slibům a přinést skutečný návrat ke klasice žánru, tak se zkrátka a dobře máme nač těšit. Underworld Ascendant to zřejmě myslí vážně a i díky tomu nelze než autorům ze studia OtherSide Entertainment držet palce.

Nejnovější články