Vývojáři Godus přiznávají přehnané sliby v kickstarterové kampani
zdroj: tisková zpráva

Vývojáři Godus přiznávají přehnané sliby v kickstarterové kampani

10. 2. 2015 11:03 | Téma | autor: Honza Konfršt |

Když Peter Molyneux vešel se svým projektem Godus na Kickstarter, žádal komunitu o finanční injekci ve výši 450 tisíc liber. Kampaň se však ukázala být úspěšnější a hra dokázala své podporovatele zaujmout natolik, že vybrala rovnou 526 tisíc liber. Tahle částka mohla být příslibem jasně naplánovaného vývoje a vydání hry, ovšem není tomu tak. Godus je k dispozici na Steamu, avšak stále jen v early access verzi, a jak to tak vypadá, tak tento stav pravděpodobně jen tak neopustí.

V lednovém příspěvku na blogu mluví vývojář Konrad Naszynski, o tom, že to s naplněním slibů kickstarterové kampaně nevidí příliš optimisticky. Dle jeho vyjádření je spousta, zejména multiplayerových, vlastností hry v přinejlepším vratkém stavu a důraz se nyní klade především na mobilní verzi. Z té totiž plynou největší příjmy a ve finále se tak mobilním zařízením přizpůsobuje i PC verze Godus - co nebude na iOS a Androidu fungovat, to se do PC verze v současném stavu věcí jen těžko dostane. Spousta nápadů tak byla smetena ze stolu ještě dříve, než se jimi mohl kdokoli zaobírat.

V dalším a již únorovém příspěvku se 22Cans už tváří přeci jen trochu optimističtěji. Naszynski v necelý týden starém příspěvku hovoří o tom, že si v týmu několikrát sedli a debatovali nad stavem věcí aktuálním i nad možnou budoucností projektu, a to jak v rámci mobilní, tak i PC verze. Pokud to bude pro dobro věci, to ukáže samozřejmě až čas.

Stav Godusu však nahrává tomu, že Peter Molyneux opravdu umí přehánět a sliby se ohání na všechny strany. Činil tak u Black & White a koneckonců třeba i u prvního Fable, kde sliboval například stromy rostoucí spolu s plynutím času. Tak jako tak, ať už to s Godus dopadne jakkoli, tým již teď otevřeně přiznává, že sliby z Kickstarteru naplnit rozhodně nezvládnou a opět to budí otázky o důvěryhodnosti podobných kampaní a vůbec placení hry předem. Pro zajímavost, jedním ze slibů bylo třeba dokončení hry do devíti měsíců.

Co na Godus jeho stav říkáte vy? Zavadili jste, ať už v rámci mobilní či počítačové verze, o tento projekt Petera Molyneuxe, nebo jste dokonce stáli s prkenicí u zrodu kickstarterové kampaně, a nyní jste možná jedni z těch, kteří nevěřícně kroutí hlavou nad stavem věcí?

Ohlasy na výše uvedená vyjádření probudila ze spánku i Petera Molyneuxe, který se, jak je ostatně jeho zvykem, opět omlouvá za nenaplněné sliby, bere na svoji hlavu veškerou vinu a vyzdvihuje práci celého týmu. Učinil tak formou videa, ve kterém si povídá s dalšími vývojáři, a reaguje na oprávněné nářky komunity. Jednou vypíchnutou chybou je například to, že se vývojáři měli přednostně zaměřit na PC verzi předtím než se vrhli na verze mobilní.

Molyneux rovněž popírá, že by za (v přímém porovnání s původními sliby) nelichotivou současnou podobu hry mohla (byť nepřímo) sama komunita - vinu Peter bere skutečně celou na sebe a říká, že on sám má s Godusem na kontě celý katalog chyb a přešlapů. Jak však trefně podotýká, financování předem za pomocí Kickstarteru bylo pro něj i jeho tým novinkou a teprve v rámci vývoje Godusu se s tak mocným komunitním nástrojem učili pracovat. Stejně tak Peter nikdy neměl možnost získat zkušenosti s early access programem na Steamu či jakoukoli podobnou službou. Níže si můžete prohlédnout citované a v angličtině mluvené video.

Nejnovější články