zdroj: Improbable

Střílečka Scavengers míchá soupeření a kooperaci se survivalem i battle royale

3. 9. 2020 16:20 | Preview | autor: Šárka Tmějová |

Veteráni série Halo, Mary Olson a Josh Holmes, oznámili svou multiplayerovou střílečku z pohledu třetí osoby už v roce 2018 a rovnou ji častovali označením „koompetice“ vyjádřenou také písmennou zkratkou PvEvP. Po dvou letech máme v traileru se záběry z hraní Scavengers konečně možnost podívat se, co tenhle mix bude znamenat v praxi.

Nemáte prý čekat ani další battle royale, ani klasickou arénovou střílečku, ale něco mezi. V zápasech se proti sobě utká až 60 hráčů ve dvaceti týmech po třech, kteří se proti sobě postaví na 9 kilometrech čtverečních zamrzlé tundry obývané dalšími nepřáteli ovládanými umělou inteligencí.

Budete mít dost prostoru se ostatním skupinkám vyhýbat a nahrabat si zásoby nutné k přežití – a výhře. Vaším cílem totiž tentokrát není pozabíjet co nejvíc nepřátel a zůstat naživu jako poslední, nýbrž, jak název hry napovídá, sbírat a hromadit. Nasbírané materiály pak musíte odevzdat Matce, umělé inteligenci řídící vesmírnou loď, kterou obývají zbytky lidské populace. Zemi totiž zasáhla kometa a přinesla virus, který z pozemšťanů dělá mutanty, takže už není bezpečná.

Kdo ovšem říká, že umělá inteligence nemá smysl pro humor, protože je jen program, ten se plete. Matka má totiž trochu sadistické sklony, takže pro přeživší vytvořila soutěž, zaúkolovala je sběrem surovin a nechává je soupeřit mezi sebou.

Zpátky na loď putuje jen jedna raketka, takže byste v ní radši měli sedět, pokud chcete, aby se váš příspěvek počítal. Vstup do odletového modulu ale neznamená automatický konec hry – naopak vás v něm čekají možná ty nejlítější bitky a přestřelky s ostatními zbylými hráči.

Na výpravách za kořistí se tak musíte ohlížet na ostatní soutěžící, ale i na nakažené lidi, kteří zůstali na povrchu. A taky na vlky, lišky a medvědy. Po tundře se budete pohybovat nejen pěšky, ale kvůli větší rozloze mapy také ve vozidlech.

Sběrem surovin si také vylepšujete svou zbraň nebo si z nich můžete vytvářet další vybavení. Navrch si na začátku vyberete jednu z osmi hratelných tříd s odlišnými schopnostmi. Bývalí autoři Halo z Midwinter Entertainment se zkrátka rozhodli využít všech nabytých zkušeností a poskládat střílečku, která bude mít všechno.

Seattleské studio se loni v září připojilo ke skupině Improbable, která má za sebou spoustu zrušených projektů a primárně teď externě vypomáhá jiných herním studiím s implementací multiplayeru a jeho vlastního cloudového řešení SpatialOS.

Scavengers zatím nemají stanovené datum vydání. Na konci letošního roku zamíří do uzavřené bety, otevřený předběžný přístup plánují tvůrci na rok 2021.

Nejnovější články