Do závěrečných událostí prvního F.E.A.R. zbývá půl hodiny, ale v odlehlé části Armachamu právě druhá jednotka Delta Squad pod vedením hrdiny Michaela Becketta vtrhla do komplexu s cílem zaujmout vysoce představeného člena vedení, na nějž je v souvislosti s nepovolenými genetickými experimenty vydán zatykač. Kvůli přítomnosti soukromé armády žoldáků se mise trochu protáhne, takže když Beckett po tězce vykonané práci přistoupí k oknu, hledí na závěrečnou scénu z jedničky: oslnivý výbuch, s nímž Alma unikla na svobodu. Vítejte v Project Origin, pokračování hororové FPS F.E.A.R. od Monolithu.



Jak píše GameInformer ve svém preview, autoři se hodlají striktně držet výrazných znaků jedničky: uzavřených temných prostorů, mezi nimiž se tentokrát objeví základní škola nebo nemocnice a které budou dohromady 2.5x rozsáhlejší než první díl. Potkáte se také se starými známými nepřáteli, tzn. chladnou a profesionální armádou Replica a naopak podstatně vystrašenějšími, často panikařícími žoldáky. Ti spolu budou běžně konverzovat, zvláště o znepokojujích jevech (např. krvavých nápisech na zdech). Umělá inteligence bude také umět vyhodnotit situaci: pokud např. zabijete několik žoldáků najednou, přestane se o ně Replica zajímat a půjde přednostně po vašem krku.
Další novinkou bude možnost převracet stoly nebo skříně a schovávat se za ně, na což vaši protivníci budou adekvátně reagovat. Podobně jako hrdina jedničky se bude i Beckett vykazovat schopností zpomalovat čas (vč. doprovodného audio efektu a ukazatele zbývajícího bullet-timu). Ve hře se také dozvíte, jak k této schopnosti hrdina přišel: že by souvisela s již dříve popisovanou nemocniční operací?

Znovu zažijete také hororové mezihry s Almou, během nichž narozdíl od jedničky tentokrát snadno přijdete o život a budete jim proto muset věnovat zvýšenou pozornost. Co se týče zdraví, lékárničky nahradí model automatické regenerace jako v Halo/Call of Duty. Také se můžete těšit na několik tzv. "zbraní pro radost" včetně např. laseru pro řezání nepřátel na kusy. Do těchto nástrojů však ve hře naleznete jen omezené množství munice, jinak by zkazily zážitek. A podstatnou roli bude tentokrát hrát také oheň a podpalování nepřátel, kteří se budou všemi možnými prostředky snažit uhasit (voda, hasící přístroje apod).
Podrobnosti o multiplayeru si Monolith nechávají pro sebe, rozhodně však počítají s pozdějšími placenými přídavky ke stažení. Všechny tři verze Project Origin (PC, X360 i PS3) vyjdou na podzim příštího roku, do té doby nezapomeňte shlédnout první trailer.