Sledujete-li bedlivě informace, které vám posledních pár dnů předkládáme v poněkud zhuštěné formě, určitě vám neunikla zpráva týkající se oznámení vývoje druhého datadisku k hororové FPS F.E.A.R. vývojářů ze studia Monolith. Dnes se ale pro změnu podíváme na plnohodnotné pokračování zmíněného titulu, pracovně prezentované jako F.E.A.R. 2 (na název byla vyhlášená soutěž), které na E3 samozřejmě také nechybělo. Podle slov Troye Skinnera z Monolith Studios se bude soustředit především na hlavní postavu jako takovou (a její schopnost pohybovat se neskutečně rychle, když zpomalí čas svému okolí), stejně jako na postavu Almy, tajemné dívenky, která hráče terorizovala v první hře. Na tu navazuje trochu netradičně, překrývá totiž cca 30 minut před jejím koncem.
E3 demonstrace zahrnovala část z úplného začátku titulu, přičemž se diváci přenesli do těla hlavního protagonisty (kterým bude úplně někdo jiný) a jeho očima viděli, že je horečně operován nějakými chirurgy. To je noční můra všech pacientů - probudit se uprostřed operace. A už to vypadalo, že jej ztrácejí, ale jakýsi vážný ženský hlas je donutil pokračovat. Následovala exploze (vy co jste hráli jedničku, víte, oč jde), bílo před očima a pak procitnutí, jako do špatného snu, protože všichni doktoři jsou mrtví. Hlavní hrdina sáhne po brýlích, z kterých se vyklube důmyslný HUD. Akce na sebe nenechá dlouho čekat, stačí vyjít na chodbu, která rozhodně nebude budit dojem sterilní nemocnice. Navzdory přislíbené rozmanitosti prostředí tu prý bude přirozených úkrytů velmi pomálu. Namísto toho budete moci k tomuto účelu využít spoustu různých předmětů.
Výrazně vylepšena se jeví být AI. Působí prý zcela dynamicky, nepřátelé jsou instruováni reagovat na způsob vaší hry. Kromě několika klíčových filmových sekvencí tu nenajdete žádné skriptované momenty. Vývojáři AI nepřátele také obdařili schopností reagovat na různé situace. Například když nějakého protivníka zapálíte, jeho instinkt mu bude velet se nejdříve uhasit. Šlehne sebou na podlahu a bude se převalovat tak dlouho, dokud plameny nezhasnou. Bude-li poblíž vodního zdroje, švihne sebou do vody. Nebude-li se mu však dařit oheň nijak zlikvidovat, může propadnout i panice a vyskočit proto například z okna budovy. Z dojmů redaktorů přítomných na prezentaci hry vyplynulo, že se F.E.A.R. chystá předvést skutečně působivý zážitek, opět prošpikovaný hororovými prvky.
13. 7. 2007 13:13 | Preview | autor: Redakce Games.cz |
Že Monolith chystá pokračování hororové FPS F.E.A.R. už se ví dlouho, ale jak zapůsobilo na návštěvníky E3?