Podobně jako Bastion nabídne i Transistor vlastní variaci na New Game Plus, takže dokončením příběhové kampaně hra ještě neskončí. Pokoříte sice hlavní dějovou linku a dočkáte se snad uspokojivého závěru, ale zároveň se vám otevře cesta k dalšímu prozkoumávání a experimentování se spoustou nových možností, které jste dříve neměli.
“Naším hlavním cílem je vytvořit hru s dobrým tempem, která bude působit kompletně a odmění vás za čas, který do ní investujete. Znamená to, že opravdu chceme, aby měli hráči na konci pocit satisfakce. Pokud se většina hráčů dostane na konec Transistor a tam to zabalí, budeme velice spokojení, protože dokončili příběh. Ale zároveň hra nabízí víc než jen příběhovou kampaň,” napsal kreativní šéf studia Greg Kasavin na PlayStation Blogu.
Tvůrci dle svých slov do Transistor nacpali bohaté a propracované systémy, jejichž plnou šíři nemůžete během jednoho dohrání zažít. V ideálním případě bychom tak měli během prvního hraní narážet na nové a zajímavé věci prakticky neustále, ale pořádně prozkoumat a experimentovat s nimi bude možné až při druhém či dalším zahrání. Právě od toho je ve hře mód Recursion.
Rekurze se odemkne po dokončení kampaně a umožní hrát Transistor znovu se zachováním levelu a všech odemčených funkcí meče Transistor. Obsah nové hry ale nebude identický a například složení nepřátel bude pokaždé trochu jiné.
Jednotlivé druhy nepřátel se navíc budou doplňovat a nové kombinace mají v Recursion módu společně s vaším vysokým levelem a funkcemi meče Transistor zpřístupnit nové taktiky a postupy. Alespoň si to slibují vývojáři, tak doufejme, že nezůstane jen u zbožného přání.