Už první nadpis nového blogpostu zní “Nasloucháme”. Tvůrci prý čtou fóra, Facebook, Twitter a vůbec všechny internety. Vývojáři uznávají, že hráči od nich mají vysoká očekávání a jsou rádi, že je pro SimCity mezi nimi takový zápal. I po tom, co se stalo při nezvládnutém spuštění hry. Teď se ale dost možná pohnou ledy, protože vývojáři neudělali jen pár DLC a nezačali dělat další plnohodnotný díl - chystají do SimCity další velké změny.
“Zpětnou vazbu hráčů neustále monitorujeme, stejně jako sledujeme herní telemetrii a na základě toho se rozhodujeme, co a jak upravit. Sestavili jsme dokonce speciální týmy, které prozkoumávají specifické možnosti. Některé požadavky hráčů, jako například zvyšování a snižování cest, byly opravdu velké výzvy. Jiné požadavky, jako například větší města a off-line mód, už vyžadují mnohem více bádání a prozkoumávání systémů hry,” napsali vývojáři na blogu.
Mezi cíle tvůrců patří i mody. Už teď se prý baví s hráči o tom, jak by se mělo modování zpracovat, aby si každý mohl dělat v rámci SimCity co chce, ale zároveň to nenarušilo integritu a bezpečí multiplayeru pro ostatní hráče. Modování je tedy zatím jen v rámci jakýchsi debat, diskuzí, plánů a představ, ale až se dá dohromady nějaká vize, nebude snad nic bránit jeho provedení.
Mnohem zajímavěji zní ale off-line mód. Tedy něco, co by si přála asi většina hráčů. V současné době je v Maxisu jeden celý tým vývojářů, kteří řeší, jak off-line mód zpracovat. “Nemůžu vám slíbit, kdy se dozvíte více informací, ale víme, že to je něco o co si spousta z vás říkala. Problémy se serverovou konektivitou jsou už za námi, a tak bychom chtěli dát lidem možnost hrát i ve chvíli, kdy se rozhodnou se nepřipojit,” napsali vývojáři.
Off-line mód souvisí s modováním, protože pak by mohli hráči v klidu blbnout a zkoušet si cokoliv, co je jenom napadne, aniž by ohrozili, nebo rovnou rozbili multiplayer i pro někoho jiného. Podobně se ledy bohužel nepohnou u velikosti měst. Původní design byl prý takový, abyste se soustředili na menší a hustší město a nakonec ovládali celý malý region, ne jen jednu metropoli. Hráči jasně, hlasitě a často dávali najevo, že by větší města chtěli.
Vývojáři napsali, že možnost zvětšení map řešili několik měsíců - předělání velikosti, změny routovacích algoritmů systémů a úpravy zpracování dat přes GlassBox. Na off-line módu a modování se pracuje a zřejmě se jich jednou dočkáme, ale teď tu máme černé na bílém že větší města prostě nebudou. Tečka. V rámci enginu by to jednoduše nešlo. Celá hra na něco takového nebyla vůbec stavěná, a kdyby se jen jednoduše zvětšila velikost map, což stejně nijak jednoduše nejde, většina hráčů by prý nemohla hru ani rozběhnout, natož nějak rozumně hrát.
Prý se zkoušelo několik způsobů jak to obejít, ale neúspěšně. Větší města tedy nebudou i kdybyste se na hlavu stavěli. Tvůrci potvrdili, že na tom už přestali pracovat a raději se budou soustředit na zprovoznění off-line módu. Na závěr ještě Patrick Buechner, hlavní manažer Maxis Emeryville, připomenul spuštění hry. Nebylo podle něj takové, v jaké jeho tým doufal a prý na to myslí každý den. Zároveň jsou ale hrdí, kam až se jim s hrou podařilo od vydání dojít.
Berme to z té lepší stránky - až se Maxis odhodlá k pokračování, jasně ví, co hráči chtějí - že si mají dát pozor na servery, velká města a nabídnout off-line mód už od začátku. Než ale nějaké další SimCity bude, můžete zatím hrát datadisk Cities of Tomorrow, který vyjde už za nedlouho.