V jádru je Shock Tactics tahová sci-fi strategie s taktickými souboji, prozkoumáváním světa na mapě, správou vaší skupinky vojáků a také s budováním základny. Vývojáři svoji inspiraci v XCOMu a Jagged Alliance na webu hry bez okolků přiznávají a tematicky se hlásí také k seriálu Firefly.
Mottem vývojářů je, že souboje nesmí být jen triviální rutinou, u níž se nenadřete. Nepřátelé v Shock Tactics jen tak nepostávají či nepřechází z místa na místo, ale mají své vlastní taktické postupy. Vy tak musíte nejen složit dobrý tým předem a prosazovat svou strategii, ale také musíte pružně reagovat na protivníkovu taktiku.
zdroj: Archiv
Strategická rozhodnutí vás neminou ani na mapě světa. Ta je procedurálně generovaná a tak nikdy nevíte, na co v kterém regionu narazíte. Tento systém by měl zajistit zajistit znovuhratelnost i moment překvapení. Stejně jako v XCOMu, i v Shock Tactics se nevyhnete ani managementu vašich jednotek: pomocí mimozemských artefaktů si postupně odmykáte nové schopnosti. Stavěním budov v základně se pak dostanete i k lepší výstroji a výzbroji.
Jestli ze Shock Tactics nakonec vyklube jen kopírka XCOMu, nebo půjde v jádru o jinou a do jisté míry originální hru, bychom měli vidět ještě letos. Hra se dostane na trh někdy ke konci roku na PC, Mac a Linux.