zavřít

Realistické skautování, kamarádství uvnitř týmu… Football Manager 2018 se prezentuje sympatickými novinkami

Windows MAC Linux

- Preview autor: Václav Pecháček Komentáře: 0

Vývojáři ze Sports Interactive pomalu začínají do světa vypouštět videa popisující novinky v chystaném Football Manager 2018, a hned první dva kousky jsou zatraceně zajímavé. Jeden z nich se týká úplně nového prvku v podobě dynamiky vaší sestavy, kdy se hráči přátelí jeden s druhým a včleňují se do různých sociálních skupin, ale mě ještě víc upoutala ukázka předělaného systému vyhledávání a kupování hráčů. Ten se změnil téměř k nepoznání, a na první pohled bych řekl, že určitě k lepšímu.

Skautování mě v předchozích dílech místy už opravdu hodně otravovalo, zvlášť když jsem třímal otěže některého velkoklubu. Desítky skautů, na jednu stranu zoufale nesamostatných, na tu druhou strašlivě otravných. Nepřehledná data v takovém množství, že jste ani neměli naději projít všechna doporučení – maximálně jste tak posoudili počet hvězdiček, ale jak ví každý zkušený manažer, který si nějakým nedopatřením koupil nějakého neschopného nekopu, to zdaleka nemusí stačit.

Tentokrát to vypadá, že celý váš skautovací tým – včetně pro letošek výrazně vylepšených datových analytiků – bude přicházet s vlastními návrhy, pochopitelně založenými na vašich širších instrukcích. Naporoučíte si, zda hledáte hráče na vrcholu sil, nebo byste raději investovali do mladého talentu, specifikujete, jakou pozici byste nejradši posílili, a těšíte se na doporučení. Navíc si můžete vybrat, zda má být hledání dlouhodobé, nebo jestli potřebujete někoho sehnat okamžitě – třeba v případě, že vám v přestupovém období odejde některý klíčový hráč a vy ho musíte rychle nahradit.

S tím se pojí i zbrusu nové skautovací skóre od jedničky do stovky, které vám napoví, nakolik si daný expert konkrétního hráče váží. Skóre se bude vyvíjet podle toho, jak si hráč zrovna vede nebo kolik toho o něm skaut momentálně ví, takže může začít na průměrných hodnotách, jen aby po pár povedených zápasech, kterých byl váš muž svědkem, vyletělo do výšin.

To všechno samozřejmě něco stojí, a tak bude mít skauting svůj vlastní rozpočet. Vy sami si vyberete, zač ho utratíte. Chcete například raději víc skautů, nebo se spokojíte s menším počtem, ale dovolíte jim jezdit po celém světě místo toho, abyste je omezili na Evropu? To všechno budete mít pod kontrolou, takže dlouhodobá strategická rozhodnutí stále spočívají na vašich ramenou – jen by se snad mělo eliminovat osobní prohrabávání sloupečky za sloupečky jmen a hvězdiček, protože takhle přece praví fotbaloví manažeři nefungují.

Zároveň můžete využít datové analytiky, pokud se o některých hráčích chcete dozvědět víc, a to jak o současných členech kádru, tak o těch potenciálních. Jedno kliknutí a uvidíte, v jakých statistikách onen hráč dominuje a jaké činnosti mu naopak dělají problémy. Hm, můj skaut mi doporučil tohohle pravého obránce, tak jaká má data, pane analytik? Koukám, že už nasbíral 6 asistencí, to je fajn… ale úspěšnost jeho zákroků je 35 %, což je oproti zbytku ligy silný podprůměr! Varovná vlaječka se třepotá ve větru, protože moderní útočný bek je sice fajn, ale když neumí bránit, může to být problém.

Zdá se, že vývojáři si s hráči tentokrát opravdu pohráli, o čemž svědčí i další video demonstrující tzv. Dynamics. Sice jsme ho už sdíleli v nedávné bleskovce, ale jak hlásí Adam, který se tu vedle mě trápí u ďábelské plošinovky Cuphead, opakování je matka moudrosti. Takže, Dynamics z vašeho týmu vytvoří sociální skupiny, do nichž se shluknou třeba všichni Řekové nebo všichni chlápci, co se jmenují Thomas (přesná kritéria jsou zatím neznámá). A tihle lidé se pak navzájem budou mít rádi.

Dávejte si pozor, abyste nenaštvali některého klučinu, co má kamarády vysoko v klubové hierarchii. Když je to třeba chráněnec místního vlivného kapitána, snadno by se proti vám mohla obrátit celá kabina. Naopak bude výrazně snazší si některé nespokojence „koupit“ tím, že se postaráte, aby se jejich kámoši měli dobře. Jejich štěstí se třeba pěkně rozšíří, znovu zavládne harmonie a v příštím zápase budou hráči mnohem nesobečtější a snaživější.

Dokonce existují tři různá měřítka, podle kterých se lze orientovat. Jedno se zabývá náladou uvnitř kabiny. Je většina vašich hochů spokojená? Mají se s kým bavit? Vyskytují se v šatně podobné osobnosti? To druhé je orientované na týmovou souhru přímo na hřišti, takže čím víc náhlých příchodů, tím horší to s ním bude. No a to třetí měří názor hráčů na vaši osobu. A jak je v poslední době čím dál tím jasnější, pokud ztratíte podporu hráčů, můžete se rovnou pakovat pryč z klubu, i když jste zrovna vyhráli titul a jmenujete se José Mourinho.

Že by Football Manager 2018 byl oproti loňsku pouhou aktualizací soupisek? Tak na to to prozatím vážně nevypadá. Jsem zvědavý, jaká další esa mají autoři v rukávu, a koneckonců by mě zajímaly i podrobnosti těch, co už napůl odhalili – především vylepšeného 3D zobrazení samotných zápasů, které se sice každý rok posouvá o pár krůčků dopředu, ale rozhodně ještě existuje spousta prostoru pro zlepšení. Na finální verdikt si všichni budeme muset počkat na datum vydání, 10. listopadu.

Tagy: fotbal simulace sportovní fotbalový trenér

Zdroje: tisková zpráva,PC Gamer

Novinky na Alza.cz

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PS4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Wii, 3DS, DS, PS Vita, iPhone a iPad. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Call of Duty, World of Warcraft, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield nebo FIFA.