Autor: Levis Publikováno: 29.dubna 2008 |
Autoři Assassins Creed se v celshadované grafice vrací k Perskému princi, aby mohl napravit svoji chybu a vyléčit svět. Některé lásky jsou na celý život. Podobně jako Jamese Bonda jsem v raném mládí prvně potkal i legendárního Perského prince. A bájný počítačový hrdina mého dětství rostl se mnou: na přelomu století si prošel svojí trojrozměrnou pubertou a během posledních pěti let se ve vysoce ceněné trilogii akčních adventur od UbiSoftu znovu dostal do popředí zájmu. Vydáním Two Thrones (82%, recenze) se jedna sága úspěšně završila a prince na obrazovkách dočasne zastoupil Altair. Ale blýská se na lepší časy a pověstný šermíř chystá další návrat, jež UbiSoft včera potvrdil. Pro bližší detaily nemusíte čekat až na časopis EDGE do druhého květnového týdne - do mýtického času karavan, palmových hájů a arabského půlměsíce se s námi můžete vypravit již nyní. ![]() Kreslení po japonsku Podobnost se sbírkou krásných, dobrodružných i smyslně erotických Pohádek tisíce a jedné noci bude totiž pro nového Prince zcela klíčová. Autoři pro tentokrát upustili od naturalismu válek i brutality předchozích dílů, namísto níž volí fantaskní a pestrobarevný svět magického realismu. Vysoko v oblacích se pohádá dvojice bohů a namísto shody v duchu súfistické tradice se hodný Orhmaz rozhodne uvěznit problémového Arhimana do kouzelné krabice, snad trochu jako džina do láhve. Uplynou staletí, oázou se přeženou písečné duny a náhodný poutník princ omylem zlého boha vypustí na svobodu. Aby svoji chybu odčinil, pouští se po Arhimanově stopě s jediným cílem: zachránit svět před hrozící zkázou. Ruku v ruce s poetickým tónem hry jde i zbrusu nový výtvarný háv, který si montrealské studio UbiSoftu (naposled autoři Assassins Creed) muselo u konzervativního představenstva firmy doslova vydupat a dost možná pořád nepředstavuje finální podobu hry. Spíš než grafice předchozích dílů se nová stylizace blíží kreslenému seriálu nebo celshadovanému trendu, který v současnosti frčí především díky Team Fortress 2. Ostatně, při bližším zkoumání detailů si nejde nevzpomenout na nezaměnitelný styl ilustrátora Yoshitaka Amana, v jehož odkazu se nese legendární série Final Fantasy. ![]() ![]() ![]() Organický proces Rozlučte se s všeprostupujícím motivem času, který přinesla poslední trilogie, protože v novém dílu už špatný skok nevrátíte. Takové věci musí jit stranou, zvlášť ve chvíli, kdy světu hrozí zkáza a potřebuje rychle uzdravit. Tento organický proces bude probíhat skrz jakési symbolické studně, které na vašem putování budete potkávat zamčené a na vás bude vymyslet, jak zřídla otevřít. K nebi pak vyrazí pronikavý paprsek světla a temný bůh rázem ztratí trochu ze své síly, což se hned projeví na okolním světě: umírající rostliny začnou dorůstat a nebe nabere přirozenou barvu (že by inspirace Saboteurem?). Hrou světla a tmy jako by se autoři vraceli k stařičkému druhému dílu a jeho motivu stínu a ohně. ![]() Herní svět bude rozdělen na několik zón, mezi nimiž se budete moci dle libosti volně pohybovat a sami si zvolit pořadí, ve kterém je osvobodíte. Tomu se hra přizpůsobí a v začátcích proti vám bude posílat slabší protivníky, abyste měli dost času si zvyknout na bojový systém a natrénovat šermířské souboje, než půjde do tuhého. Oproti předchozím dílům potkáte méně nepřátel, ale o to víc jednotlivé souboje zintenzivní. Každá šarvátka bude hektickým duelem, při němž budou aktéři měnit výraz v obličeji a předhánět se v elegantních kombech a pohybech, to celé za asistence filmové kamery a efektů. Každé vaše putování pak završí střet s bossem, který za sebou bude mít vlastní příběh i důvod nepřátelství vůči princovi. A zdaleka ne vždy půjde o jasné záporňáky, jakým byl třeba vezír Jafar. I zde totiž narazíte na vysoce postavené členy sultánovy družiny, často jednající proti své vlastní vůli. Bossové budou během boje využívat prostředí, třeba prince přitisknou ke zdi a začnou jej škrtit nebo hrdinu vyhodí do vzduchu. Autoři se nijak netají tím, že by se v tomto ohledu rádi přiblížili sérii Metal Gear Solid. ![]() ![]() ![]() Proměny během vývoje Vedle celé plejády nových pohybů a komb princ dovede sjíždět po stěnách díky své tajemné rukavici, jejíž původ ani jiný účel autoři zatím nevyzradili. Zato mají spoustu historek o tom, jak se hra během vývoje postupně měnila: nejdříve šlo o obyčejný klon God of War, který později vystřídal model s otevřeným herním světem v duchu Assassins Creed. ![]() Zdroj: Joypad Související články: Oznámení, Uniklé video modelu, První spekulace, PoP Rival Swords recenze, PoP Dva trůny recenze, PoP Warrior Within recenze, PoP Písky času recenze |
Levis | |
autorovi je 19 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars |