Nejprve ale Ana. Ačkoliv jde o sniperku, její role bude mnohem odlišnější, než má třeba Widowmaker. První rozdíl představuje její puška. Když zasáhne nepřítele, zraňuje, když spojence, léčí. Navíc toto zranění, respektive léčení, probíhá v čase, takže nečekejte, že budete sázet s puškou headshoty a zabíjet na jednu ránu. S puškou půjde střílet od boku i s optikou. Díky pušce zvládnete dodat klíčové doléčení hrdiny i na větší dálku, což bude pro Anu důležitější, než střílet na nepřátele.
Skvělou sekundární schopností Sleep Dart, šipka, kterou vystřelí z pistole. Ta zasažený cíl uspí na neskutečných šest vteřin, ale probudí ho jakékoliv udělené poškození. Jde tak o schopnost, kterou využijete buď při obraně, když vás někdo chytne osamocené a nebo v případě, kdy třeba potřebujete přejít přes sekci hlídanou třeba Bastionem, kterého uspíte a tým se přemístí a může ho koordinovaně zlikvidovat.
Biotic Grenade je další schopnost ukazující flexibilitu Any. Po dopadu v rádiu čtyř metrů po dobu pěti vteřin léčíte všechny spojence a zraňujete všechny nepřátele. Zároveň blokujete soupeři léčení a posilujete léčivé efekty spojenců. Ultimátní schopností je Nano Boost, který funguje jen na jednoho spojencem ale toho masivně posílí na 8 vteřin. Zvýší se jeho rychlost o 30 % (a další rychlost může dodat Lúcio), udělené poškození se zvedne o 50 % a obdržené sníží o 50 %. Logicky budete chtít Nano Boost použít v klíčovém momentu a především na správného spojence. Nabízí se Reinhard nebo Roadhog při finálním pushi na cíl.
zdroj: Archiv
V novém videu si můžete prohlédnou i příběh Any, která patří k zakládajícím členům Overwatche a druhé v řetězci velení po Morrisonovi. Aktivní zůstala až do padesáti, kdy si všichni mysleli, že zemřela při akci na osvobození rukojmích, kdy ji měla zabít Widowmaker. Ana ale jen přišla o oko a stáhla se na pozadí. Teprve opětovně narůstající globální krize a fakt, že její dcera je v první linii boje ji přiměly opustit anonymitu.
I když by se zdálo, že nová hrdinka bude největší novinkou ohledně bestselleru od Blizzardu, řada novinek, které přijdou patchi společně s Anou jejímu představení zdatně konkuruje. V první řadě jsou to změny v rámci Competetive módu. Blizzard stále pracuje na úpravách skill rankingu, ale nejvýraznější změnou bude nově omezení počtu hrdinů v týmu na jednoho. Znamená to, že pokud si někdo už vzal Reapera, vy už nemůžete. Netýká se to Quick Playe, pouze Competetive.
Důvodem je fakt, že vývojáři nechtějí, aby na Assault a Hybrid mapách útočníci nedobyli první bod jen díky silně nestandardnímu složení hrdinů, na které nemají obránci čas zareagovat. Popravdě řečeno to ale pomůže i při útoku, kdo zkoušel dobývat Anubis, když na finálním pointu sedí dva Roadhogové, dva Törbjorni, Symmetra a když padnou, všechny zvedne Mercy, ví, že některé konfigurace je extrémně obtížné prolomit, pokud není celý tým na voice chatu.
zdroj: Archiv
V patchi, který je momentálně testovaný na PTR serverech dojde i k posílení trojice hrdinů. D.Vu čekají změny Defensive Matrixu i ultimátky Self-Destruct. Matrix nyní bude fungovat podobně jako Reinhardtův štít, tedy, že jej zapnete a vypnete jak budete chtít, přičemž se během neaktivity bude dobíjet. Plně nabitý vám ale vydrží jen čtyři vteřiny, tak nepočítejte s dlouhou nezranitelností. Self-Destruct bude dražší, exploduje po třech vteřinách místo čtyř a jeho exploze už D.Vu nezraňuje.
Mercy se dočká drobnějších úprav. Aby byla efektivnější při aktivní obraně, posílení poškození z její hole je zvýšené z 30 na 50 %. Resurrect bude dražší na nabíjení o 30 %, ale během aktivace se můžete s Mercy pohybovat a tak spíš neumřete. A nakonec Guardian Angel, tedy její přilétnutí k jinému hráči se okamžitě zresetuje po použití, takže nemusíte čekat dvě vteřiny.
Zenyatta byl nejslabší hrdina, což se promítlo na jeho úpravách. Nově už bude mít 200 životů, z čehož budou 150 štíty. Jeho Orb of Discord a Orb of Harmony budou létat mnohem rychleji, aby byl v akci flexibilnější a během ultimátky Transcendance bude léčit spojence už za 300 za vteřinu a navíc se bude pohybovat 2x rychleji.
Menšího vylepšení se dočkal McCree, který na dlouhou vzdálenost dává plné poškození, protože po jeho nerfu se zdál být příliš slabý a takhle se dokáže lépe bránit Hanzovi či Pharah. U Soldiera zase bude zklidnění mušky po rozhození zpětným rázem trochu zpomalené, aby nešlo neustále sázet přesné, krátké dávky. Jelikož nově léčení sebe sama dobíjí vaší ultimátní schopnost, byla cena ultimátek u některých hrdinů zvýšená. Největší nárůst ceny zaznamenal Roadhog a to o 45 %, ale je to tím, že jeho léčení je velice efektivní a za spoustu životů.
Bude zajímaví sledovat, jak se projeví změny počtu hrdinů v Competetive módu a především, zda přidání životů pomůže jinak pomalému Zenyattovi v přežití při jeho silně hybridní roli (trochu léčí, generuje solidní poškození, ničí tanky). A samozřejmě se všichni těší na Anu, takže poté, co bude patch aktivní na normálních serverech (nevíme kdy to bude), nejspíše bude Quick Play plná týmů, kde najdete dvě až tři Any. Zároveň je jasné, že bude kvůli své specifické povaze schopností hodně obtížná na zvládnutí.