Stimpacky jsou pokusem vývojářů jak na free to play hře vydělat nějaké peníze. Už teď sice můžete za reálné peníze nakupovat hrdiny, ale pokud nejste blázni do sbírání hrdinů, nic kupovat nemusíte. Každý týden se totiž točí až sedm hrdinů, kteří jsou na daných sedm dnů dostupní zdarma. Utrácet peníze lze i za mounty, ale to je rovněž spíš kosmetická drobnůstka, která je v podstatě k ničemu.
Stimpacky nemají na základní hratelnost žádný vliv. Nový systém má být jakýmsi stimulem pro progres mimo hru - po zakoupení stimpacku dostanete po omezený časový úsek navýšení pro zisk zkušeností a zlata. Konkrétně získáte o 100 procent víc zkušeností a o 150 procent víc zlata za každý zápas navíc k tomu, co byste za takový zápas dostali standardně.
Stimpacky se aktivují pro celý účet, nikoliv pro jediného hrdinu a například během hodiny a půl, kdy bude nějaký stimpack aktivní, můžete hrát v různých módech i s různými hrdiny. Jeden příklad za všechny. Kdybyste za standardní zápas dostali odměnu 100 000 zkušeností a 30 zlaťáků, tak s aktivovaným stimpackem za stejný zápas vyfasujete celkem 200 000 zkušeností a 75 zlaťáků. Stimpacky ale nezvyšují jiné benefity a bonusy, které mohou být aktivní (např. Play with Friend, Double XP Weekend apod.), aplikují se jen na "základní" odměnu. Ceny zatím vývojáři ještě neodhalili - update totiž stimpacky do hry přidal jako položku v herním obchodě, ale jsou v něm zatím jen prázdná okénka. Možnost nákupu přibude až v následujících dnech.
zdroj: Vlastní
Ve hře levelujete jednotlivé hrdiny (i mimo zápasy) a pak i svůj účet. Na obojí jsou přitom navázané odměny. Za levelování hrdinů dostáváte nové talenty (jen prvních pár levelů), variace pro stávající skin, možnost koupit si master skin, variace mountů a podobné kosmetické drobnosti. Za levelování vašeho účtu pak získáváte nové sloty pro hrdiny, trochu zlata navíc atd.
Stimpacky tak jen urychlí právě levelování hrdinů a vašeho účtu, což ale nemá žádný vliv na samotnou hratelnost. Podobně jako v každé jiné MOBA hře i v Heroes of the Storm začínáte v každém zápase na nule a levelujete v rámci zápasu danou postavu znovu a znovu. Stimpacky jsou tak hlavně placenou zkratkou jak se dostat k variacím skinů, mountů a podobným drobnostem.
Nejde o nic dramatického jako byly artefakty, které ve hře moc dlouho nepobyly, a na nátlak hráčů je Blizzard rychle odstranil. Sice šly kupovat tuším jen za zlaťáky, ale měly poměrně velký vliv na hratelnost - přímo ovlivňovaly statistiky jako rychlost pohybu, poškození, obranu, regeneraci zdraví apod. Stimpacky nic podobného nedělají a může vám být vcelku jedno, jestli někdo narval do svých stimpacků desítky dolarů, zatímco vy ani cent.
zdroj: Vlastní
Nové stimpacky můžete na vlastní kůži vyzkoušet za pár dní. Zato Jaina Proudmoore je ve hře hratelná už nyní. V Heroes of the Storm je Jaina první čistě kouzlící postavou (nebo lépe řečeno prvním mágem) a jako taková zastupuje frost mage z WoWka, ze kterého si vzali vývojáři inspiraci. Jaina může nepřátele zpomalovat, sesílat na ně kouzlo Blizzard, a když půjde do tuhého, může vyvolat i Water Elemental. Ve hře spadá do role assassin, a přestože sama o sobě moc nevydrží, poškození umí způsobit velké.
Více informací o Jaině najdete na její stránce na oficiálním webu hry. V následujících týdnech do hry přibude i Thrall a nakonec i unikátní The Lost Vikings - tři Vikingové v jednom hrdinovi, za kterého můžete hrát normálně, nebo hrdiny rozpojíte a hrajete za ně zvlášť.
Nezapomeňte, že uzavřená beta začíná už 13. ledna. Pokud jste se do ní ještě nepřihlásili, můžete tak učinit ve svém Battle.net profilu. A podívat se můžete na kartě hry do seznamu do videí, kam jsme přidali nové kousky týkající se jednotlivých battlegroundů.