Z rozhovoru s Frankem O’Connorem na Gamespotu tu máme stručný výtah podrobností o obtížnosti, kooperativní hře a multiplayeru Halo 3:
- Pokud jste dohráli Halo 2, měli byste singleplayer v trojce zkusit na obtížnost Heroic nebo Legendary, kdy budou nepřátelé házet víc granátů, lépe používat štíty, schovávat se aj.
- Na vyšších obtížnostech občas potkáte tvrdší protivníky s jinými zbraněmi a v lepším brnění, při hraní na Heroic budete čelit extra věžím, odstřelovačům a vozidlům.
- Ve čtyřech při kooperativní hře se nemusíte bát, že Master Chief bude silnější než Arbiter nebo dvě jednotky Elite: ty budou často vyzbrojeny např. plasmovými zbraněmi.
- V kooperativním módu budete moci začít od jakéhokoliv checkpointu, kterého jste při dřívější hře dosáhli (většinou 2-3 na level).
- Nově představená MP mapa Narrows (viz obrázky výše): stavba ve skalní zdi s mostem, raketometem na vrchu a brokovnicí v nejnižší části.
- Poslední Halo Universe na webu ukázal 4 zbraně UNSC: MCG pistoli, granát M9, samopal M7 a brokovnici M90A.
- Co se týče PC verze, neexistuje prý ani jediná řádka jejího kódu a MS se pochopitelně soustředí na to, vydat hru nejprve pro X360.
- Bungie posílil přední designér Ghost Reconu, který odešel z Red Stormu.



zdroj: IGN, GameSpot, Bungie.net