Nový update přidává do Overwatche mapu, mód a spoustu změn
zdroj: Archiv

Nový update přidává do Overwatche mapu, mód a spoustu změn

23. 3. 2016 13:39 | Preview | autor: Adam Homola |

Vývoj multiplayerové střílečky Overwatch je už v cílové rovince a tak není divu, že se hra mění betatesterům pod rukama každou chvíli. Jednu z největším změn za poslední týdny představuje aktuální patch, který do hry přidal novou mapu, herní mód, funkce Highlights a podstatně upravil snad každý aspekt hry.

Do vydání pořád ještě dva měsíce zbývají (hra vyjde 24. května 2016) a tak je na testování novinek relativně dost času. Jendou z těch největších je nová mapa Route 66, odehrávající se na známé „hlavní ulici“ Ameriky. Podél cesty nejdete benzinky, obchůdky a kavárny.

Není to tak dávno, co do bety přibyla mapa odehrávající se ve futuristické verzi řeckého pobřežního městečka. Počet map se tak pomalu rozrůstá, s čímž padá jedna z výtek hráčů na původní verzi bety z minulého roku, kde bylo opravdu málo map a jen dva herní módy. Ty nedávno posílila místní variace na King of the Hill a jeden nový mód přidává i aktuální patch.

Jmenuje se Weekly Brawl a pokud hrajete Hearthstone, už asi tušíte, co si pro vás vývojáři nachystali. Podobně jako v populární karetní hře se budou v rámci Weekly Brawl měnit pravidla hry na týdenní bázi i v Overwatch a to někdy i dost divoce. Vývojáři uvedli několik příkladů, kdy musíte hrát všichni celý týden jen za Soldier: 76, jindy zase dostanete po každém respawnu náhodného hrdinu a nebudete si ho moct sami změnit. Nebo jindy budete mít na výběr jen ze supportů, z tanků apod.

zdroj: Archiv

Příběh Overwatche budou vyprávět vedle komiksů i takováto videa

Do Weekly Brawl se dostanete jak sami, tak v celé partě šesti lidí a co do počtu hráčů půjde o klasický 6v6. Hráči s přístupem do probíhající uzavřené betaverze si mohou Weekly Brawl vyzkoušet už teď, jen se specifická pravidla módu mění každý den. To je pro potřeby testování, aby mohl dostatečný počet hráčů vyzkoušet různá nastavení hry a vývojáři na to mohli ještě v rámci bety zareagovat.

Jako další z novinek aktuálního patche můžeme jmenovat například funkci Highlights, která, podobně jako Play of the Game na konci zápasů, zaznamenává vaše osobní úspěchy. Ty nejlepší momenty pak máte kdykoliv k nahlédnutí v hlavním menu hry s tím, že momentálně si jich hra bude pamatovat pouze pět, nejdou exportovat a po odhlášení se z hry se smažou. To se ale do vydání plné verze pravděpodobně změní.

Podstatného vylepšení doznala také zmíněná funkce Play of the Game, tedy rekapitulace toho nejlepšího momentu z celého zápasu, který se pak na jeho konci přehraje všem zúčastněným hráčům. Vývojáři rozdělili Play of the Game do čtyř kategorií: High Score, Lifesaver, Sharpshooter a Shutdown. Na konci každého zápasu pak poměří vítěze jednotlivých kategorií a vyberou z nich toho nejlepšího, který dostane Play of the Game.

Overwatch zdroj: tisková zpráva

Prozatím fungoval systém na bázi kategorie High Score. Šlo a půjde jednoduše o získání co největších multikillů a rychlých killstreaků. Kategorie Lifesaver pak nepatří jen supportům a healerům, ale třeba i někomu, kdo dokáže sejmout Reinhardta v momentě, kdy přirazil vašeho parťáka ke zdi a už se chystá udělit poslední ránu kladivem. Reinhardta zabijete, spoluhráče tím zachráníte a získáte spoustu Lifesaver bodů.

V kategorii Sharpshooter se pak blýsknou hráči s perfektními reflexy. Nejde o nic jiného než o náročné zabití a hra bude brát v potaz spoustu faktorů: například rychlost pohybu, vzdálenost postav, zásah do hlavy, jestli byla oběť v době zásahu ve vzduchu apod. Jestliže se vám tak podaří super headshot ve výskoku, zatímco i nepřítel někam skáče a vidíte ho přes půl mapy, pravděpodobně v Sharpshooter zvítězíte a možná dostanete i Play of the Game.

Overwatch zdroj: tisková zpráva

Poslední kategorií je Shutdown, kde jde o chvíle, ve kterých zabijete nepřítele zrovna, když se snažil udělat něco zásadního. Jako příklad uvedli tvůrci Widowmaker, která headshotem sestřelí Lucia těsně předtím, než práskne svojí zbraní o zem a aktivuje ultimátku – štíty pro všechny jeho spoluhráče. V takovém případě hra odhadne dopad štítů na aktuální souboj a podle toho udělí Widowmaker příslušné skóre.

Rozdělení Play of the Game na kategorie a následné vybírání toho nejlepšího z nejlepších je jen prvním krokem k dlouhodobému zlepšení Play of the Game. S ním jsou vývojáři i hráči víceméně spokojeni, ale systém není ani zdaleka hotový a bude se pořád zlepšovat. I já jsem několikrát viděl dost podivné Play of the Game, kdy zvítězil třeba Torbjorn. Jeho Play of the Game spočívala v tom, že umřel a zatímco kamera snímala ležící tělo nebohého trpaslíka, jeho věž zabila tři nepřátele…

zdroj: Archiv

Vedle výše zmíněného došlo také na desítky menších úprav stávajících systémů a několik menších přídavků. Jednou z novinek jsou například achievementy, odemykání nových rámů portrétu každých deset levelů, nebo systém Promotion. Povýšení dostanete každých sto levelů a společně s tím i speciální rám portrétu. S každým novým povýšením se vám ale resetuje level i zkušenosti, tudíž jde o systém trochu připomínající Prestige známý z Call of Duty.

Blizzard přidal do hry také několik nových legendárních skinů a hromadu dalších vylepšení map, úprav menu a uživatelského rozhraní a spoustu změn balancu jednotlivých hrdinů. Na kompletních seznam všech změn se můžete podívat na Battle.netu. Hra se tak očividně blíží víc a víc své finální verzi, která vyjde už 24. května na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Vydání bude ještě předcházet krátká otevřená beta, ve které si budete moct Overwatch zdarma vyzkoušet.

Nejnovější články