Klasická Horda tu bude okořeněna o menší úkoly, ale v jádru se nic nemění. Pořád na vás půjde několik vln nepřátel, pořád budete muset spolupracovat. Do multiplayeru se tu dostanete z hlavního menu hry či rovnou ze singleplayerové kampaně. Na můstku Tempestu najdete rozhraní pro Strike Team Missions, skrze které budete moct na mise vyslat svůj APEX Strike Team a víc se o to nestarat. Anebo vezmete věci do vlastních rukou a příslušnou misi odehrajete přímo vy sami.
Multiplayerové zápasy mohou být soukromé (s vámi vybranými přáteli) či veřejné (s kýmkoliv), načež vás čeká jedna z prvních a nejdůležitějších věcí: výběr tzv. „character kitu“. Můžete si vybrat například Human Soldier, Krogan Vanguard apod. Po vydání hry budou vývojáři z BioWare další kity přidávat. Každý má svoji sadu unikátních schopností a vlastností, tudíž je každý šitý na míru specifickému stylu hraní.
Podobně je to i s vaší výstrojí a výzbrojí, která se sestává z různých technologií odlišného původu (Mléčná dráha, Heleus Cluster, Remnant). Zbraní bude ve hře přes 40, včetně některých starých známých (Black Widows, Mattock, Venom, Carnifex) a stejně jako v singleplayerové kampani, ani v multiplayeru vás výběr třídy nenutí k několika předpřipraveným zbraním. Bez ohledu na výběr třídy, či character kitu, můžete používat jakoukoliv zbraň chcete a úzce se specializovat skrze schopnosti, vlastnosti a další prvky.
zdroj: tisková zpráva
Zbraně si můžete ještě dále modifikovat a celý loadout následně upravovat skrze boostery, které vám přidají další bonusy, či rozšíří již existující vlastnosti. V boosterech najdete například lepší štíty, rychlejší cooldowny, více zkušeností, nebo speciální typy nábojů, jak oznámili vývojáři na webu hry.
Na konci každého multiplayerového zápasu dostanou všichni hráči stejné množství zkušeností i kreditů. Ve hře tak nemusíte „soupeřit“ se svými spoluhráči. Všichni jste na stejné lodi a všichni dostanete stejnou nadílku. Skrze nastřádané zkušenosti si vylepšujete postavu a její schopnosti, zatímco skrze kredity si můžete vylepšit loadout – nakoupit si nové zbraně, modifikace a boostery.
BioWare tak v Mass Effect: Andromeda očividně nechtějí moc experimentovat a vsadí jen na to, co se jim osvědčilo v minulosti: víceméně klasickou Hordu. Ke škodě věci to snad nebude, vzhledem k velké singleplayerové kampani, která zde hraje jasný prim. Andromeda vyjde už 23. března na PC, PlayStation 4 a Xbox One.