Kampaňový tým se stará o tu část hry, která se odehrává na mapě světa a v osadách. Také má na starosti intefrace i kampaňovou AI a zčásti se věnuje i herním misím jako jsou turnaje, obléhání a bitvy. Zajímavě zní novinky právě o kampaňové AI, kdy budou jednotliví lordi dělat smysluplnější rozhodnutí.
Jednání lordů by mělo být spojeno s osobními motivy a povinnostmi, které mají v rámci své frakce. Stejně tak budou někdy vytvářet společné velké armády a ne jen shluky jednotlivých lordů, jak tomu bylo ve Warband. Ve výsledku má prý celá řada změn zaručit reálnější podobu kampaně a hlavně více možností a voleb, které prohloubí hráčský zážitek.
Kromě toho tvůrci ukázali, jak zhruba bude vypadat nákup vybavení u obchodníka. Vše se samozřejmě může ještě změnit, je to rozpracovaný systém, ale dá se odpozorovat (a vyčíst) hned několik věcí. Kupříkladu vybavování společníků už nebude probíhat samostatným dialogem, což bývalo dost únavné.
Pamatujete na moment, kdy vám vypadal lup z velké bitvy a vy jste postupně proklikávali dialog u desítky společníků, abyste jim vrazili jednu věc? Nyní si v tomto okně prostě přepnete na daného společníka (šipky pod obrázkem postavy) a nahodíte dané věci rovnou v okně obchodu (a nejspíše i lupu).
Kromě toho si při pohledu na inventář postavy všimnete dvou novinek. Další druh brnění se bude navlékat na ramena, takže čekejte různé druhy nárameníků apod. Ještě zajímavěji zní i možnost navléknout na koně zbroj. Takže nebude jeho bojové kvality určovat jen základní statistika, ale nyní si půjde asi „udělat“ koně na míru. Navíc, představte si ty možnosti v oblasti různých vizuálních podob těchto zbrojí. Zase bude váš hrdina vypadat unikátněji.