Iron Harvest je zasazena do alternativní historie 20. let 20. století, kdy se svět vlivem déle trvající 1. světové války ubíral úplně jiným směrem. Díky dlouhému konfliktu došlo k obrovskému rozvoji techniky, a první tanky tak byly nahrazeny obrovskými bojovými mechy. I tato válka jednoho dne skončila, přestože napětí mezi novými státními celky bylo větší než kdy předtím.
Výdobytky vojenského pokroku však zůstaly na svých místech, na polích a v ulicích vesnic, kde se jich chopili farmáři a začali je využívat k mírumilovným činnostem. Taková už je alternativní historie podle polského umělce Jakuba Rozalskiho, který svému vymyšlenému světu vdechuje život pomocí krásných kreseb.
zdroj: Archiv
Iron Harvest není první hrou zasazenou do této fiktivní doby – předchází jí velice povedená stolní hra Scythe od uznávaného designéra Jameyho Stegmaiera, která u nás vyšla v češtině díky Albi. Obě hry sdílí ten samý svět s podobnými obrazovými výjevy od Rozalskiho, ale zatímco Scythe je v jádru spíše nekonfliktní hra, kde mechy plní převážně funkci obránců, Iron Harvest je v prvé řadě akční válečná strategie plná výbuchů a létajícího olova.
Díky tomu se můžete těšit na plnění misí v neobvyklých kulisách, kde se ujmete velení nad jednotlivými hrdiny, jednotkami pěchoty a obřími mechy. Zatímco své vojáky můžete před nepřátelskou pěchotní palbou bez starosti ukrýt za zdí, ta samá zeď nemá žádnou šanci při střetu s mechem (ať už do ní pošle raketu, nebo jednoduše projde skrz). Krytí a zničitelnost prostředí patří mezi hlavní prvky hratelnosti.
Tvůrci Iron Harvest v dubnu letošního roku provedli průzkum na 15 tisících hráčů, kteří odpovídali na otázky ohledně realtimových strategií. Dozvěděli se tak například, že tři čtvrtiny hráčů preferují kampaň pro jednoho hráče, ale celá polovina si možná zkusí multiplayer, takže hra více hráčů nebude v Iron Harvest chybět.
V průzkumu dále zazněly otázky jako: jak dlouhá má být kampaň a jednotlivé mise, kolik map chtějí hráči v multiplayeru, jak hráči vnímají kooperaci, zda upřednostňují akci nebo hluboké taktizování atd. Na všechny výsledky se podívejte zde. Při vývoji hry se k nim určitě přihlédne, a dost možná se zvažuje také kampaň na Kickstarteru. Iron Harvest vyjde někdy příští rok na PC, PlayStation 4 a Xbox One.